dumma sadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Smultron92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 921
S

Smultron92

hej.
En snabb fråga, Om det är en 3 kantig fläck på båda sidor bakom bogbladen, då ligger sadeln inte an där va? ,
Vad kan problemet vara? för vid/smal ngt anant?

Sv: dumma sadlar!

Troligtvis för smal men kan vara en del andra anledningar också. Lättaste är att se sadel + häst.

Det skulle jag gärna ah gjort, om jag bara kunde hitta USB kabel:eek:
Men kan försöka förklara liet bättre iafl.
Köpte en ny sadel i december, då den gammla blev för smal.
sadelutprovare kom och hon provade ut en frank baines eclipse.
MW blev det på bommen, hade tidigare Small/Normal, men den blev alldeles för liten, Dock var frankan lite för vid så vi provade ut med fårskinnspad, den jätte prima och pållen älskade den.
har nog kommit lite mera muskler sedan dess,men tror inte hon riktigt drar bommen ut ännu. kan även tillägga att hon inte har världens roligaste sadelläge heller:crazy:
Hittade två nya bilder från i början av veckan.
Det kanske är till någon hjälp?
19351331.jpg

och så en väldigt dålig bild på ryggen, men om man kolalr noga så kan man se en ljus fläck.
19990944.jpg

Kan även tillägga att det bara blir så efter galloppen.
Rider jag i skritt & trav ligger den där den ska. det är efter en gallopp:/

Torra fläckar är oftast tryck. Huden kan inte svettas när trycket är för högt.
Sadeln kan både vara för vid och för smal när den trycker fram.
// Linda

På bilden ser det ut som om sadeln är för smal, testa att ta bort padden. Hästar växer snabbare än vad man tror (muskelmässigt) om de har rätt sadel så har han gått med den sedan december så tror jag att han har vuxit i den.

Tog bort padden igår och tyckte den låg betydligt bättre:)
tror inte ponnyn misstyckte heller. Så funkar det såhär får det gå i någon/några månader om inget annat inträffarsom gör att jag måste byta. Så säljer jag denna och förhoppningsvis kan jag köpa både en dresyris och en hopp:laugh: tack för hjälpen ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 817
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 829
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka