Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här kycklinggrytan. Få ingredienser, puttrar ihop på nolltid och alla kommer att slicka fatenOkej, kanske lite onödig och desperat tråd men ni brukar leverera. (Innehåller dessutom mer eller mindre "klag", ledsen för det!)
Inatt ska jag jobba, precis som jag gjort de två föregående nätterna. Imorgon (alldeles för tidigt) kommer vår första gäst för helgen. Det innebär att min planering kommande dygn är: jobb, matinhandling, lite sov, hämta gäst, fixa mat. Jag kommer att vara svintrött, det är jag alltid efter nattarbete. Saker måste gå snabbt och lätt imorgonkväll, framför allt maten! Så, efter denna maffiga bakgrund, vad hade ni bjudit på? Jag kommer inte att orka stå och laga avancerad mat, så alla tips på snabblagat och lite fredagstrevligt är välkomna! Det gör absolut inget om det typ sköter sig själv
. Ingen är allergisk mot något och alla äter allt.
(Hatar matplanering intensivt.)
När jag var liten fick vi ibland färdiggrillad kyckling med lantchips till middag, typ på en fredag om mamma inte orkade laga mat, trodde bara det var viFärdiggrillad kyckling från Ica, chips och sallad till. Går lika snabbt som att fixa salladen och barn blir lyriska över chips till middag
Allt som innehåller att sätta på en kokplatta på spisen är inte lätt och snabb matlagning för mig![]()
Färska räkor, köp en baguette och aioli. Perfekt fredagsmat och noll ansträngning!Okej, kanske lite onödig och desperat tråd men ni brukar leverera. (Innehåller dessutom mer eller mindre "klag", ledsen för det!)
Inatt ska jag jobba, precis som jag gjort de två föregående nätterna. Imorgon (alldeles för tidigt) kommer vår första gäst för helgen. Det innebär att min planering kommande dygn är: jobb, matinhandling, lite sov, hämta gäst, fixa mat. Jag kommer att vara svintrött, det är jag alltid efter nattarbete. Saker måste gå snabbt och lätt imorgonkväll, framför allt maten! Så, efter denna maffiga bakgrund, vad hade ni bjudit på? Jag kommer inte att orka stå och laga avancerad mat, så alla tips på snabblagat och lite fredagstrevligt är välkomna! Det gör absolut inget om det typ sköter sig själv
Det var min typiska fredagsmiddag som barn!När jag var liten fick vi ibland färdiggrillad kyckling med lantchips till middag, typ på en fredag om mamma inte orkade laga mat, trodde bara det var viVi fick dock ingen sallad vad jag kan minnas
![]()
Haha vi fick också färdiggrillad kyckling fast med pommes pinnesNär jag var liten fick vi ibland färdiggrillad kyckling med lantchips till middag, typ på en fredag om mamma inte orkade laga mat, trodde bara det var viVi fick dock ingen sallad vad jag kan minnas
![]()
Okej, kanske lite onödig och desperat tråd men ni brukar leverera. (Innehåller dessutom mer eller mindre "klag", ledsen för det!)
Den gästen lär ju inte komma tillbaka i alla fallHittade denna i skafferiet. Det kanske kunde vara något?Visa bifogad fil 180605
Jag också! Alltså att jag trodde vi vad de enda som åt det.När jag var liten fick vi ibland färdiggrillad kyckling med lantchips till middag, typ på en fredag om mamma inte orkade laga mat, trodde bara det var viVi fick dock ingen sallad vad jag kan minnas
![]()
Åh precis sån pasta du skrev i första stycket gör vi mycket på sommaren när man vill ha något lättare. Har använt risoni och sen ätit med skedKoka pasta, typ linguine, och under tiden skär/hacka upp nån mozzarella eller burrata, tomater, en kruka färsk basilika, vitlök, lite mandlar och riv lite parmesan. Blanda ihop allt, ha på lite god olivolja, salt och peppar och möjligtvis lite citron.Tar tio minuter (eller hur lång tid pastan nu tar men man hinner lätt göra resten under tiden) och känns och ser vardagslyxigt ut.
Eller köp färdig pajdeg, skär upp broccoli, lök, soltorkad tomat eller ädelost (den man gillar mest, kombo funkar inte riktigt), gör en äggstanning och häll på riven ost. Behöver visserligen 30-40 min i ugn men inte många minuter att slänga ihop och kan förberedas innan. Nån blandsallad på påse till, eventuellt med lite andra grönsaker man skär ner medan pajen vilar efter ugnen.
Kycklingschnitzel från Guldfågel med pommes och sås och ngn god sallad. Bara att värma och så gott!! Är vår stående fredagsmiddag de gånger som det inte finns tid. Eller gyros/tacos/sweetchili-kyckling, också från Gildfågel, i mjukt tacoskal (kebabrulle).Okej, kanske lite onödig och desperat tråd men ni brukar leverera. (Innehåller dessutom mer eller mindre "klag", ledsen för det!)