karamelldrottningen

Trådstartare
Tycker det är lite märkligt att vissa väljer att duscha på morgonen istället för på kvällen.
Jag duschar alltid på eftermiddagen eller på kvällen men aldrig på morgonen. Mitt hår tar runt en halvtimma med fön på högsta effekt att torka. Aldrig att jag skulle orka stå och göra det vid sextiden på morgonen :crazy:
När duschar ni? Och ni som duschar på morgonen hur snabba är ni?

Duschar på kvällen innan läggdags. Vill vara ren när jag går till sängs.
Håret tvättar jag bara 2 ggr i veckan, annars förstör jag det. Har tjockt hår som tar en evighet att torka så dessa gånger duschar jag tidigare.

Aldrig att jag skulle lägga tid på att duscha på morgonen om man kan sova istället.

Jag duschar oftast utan tvätta håret men gör det helst inte på morgonen ändå. Är så himla trött och fryser ihjäl. Blir inte pigg av det, tvärtom.
Duschar efter stall och efter träning, tvättar håret två gånger per vecka, oftare sommartid om det blir väldigt svettigt och äckligt.

Jag behöver få vakna i duschen. Och få upp värmen. Hatar dagar då jag inte morgonduschat. Jag känner mig kall in i själen hela dagen annars.
En varm dusch ger mig ngt mindre hemskt morgonhumör.

Tycker det är lite märkligt att vissa väljer att duscha på morgonen istället för på kvällen.
Jag duschar alltid på eftermiddagen eller på kvällen men aldrig på morgonen. Mitt hår tar runt en halvtimma med fön på högsta effekt att torka. Aldrig att jag skulle orka stå och göra det vid sextiden på morgonen :crazy:
Hellre på kvällen! Går upp 5.30 för att hinna till jobbet kl 8 och kommer alltid minst en kvart försent. Att klämma in en dusch på morgonen gör jag bara i nödfall eller om jag har sovmorgon.

Om jag kan duschar jag på jobbet innan jag börjar, annars duschar jag på kvällen och definitivt aldrig om jag ska ut i kylan efteråt!

Jag behöver få vakna i duschen. Och få upp värmen. Hatar dagar då jag inte morgonduschat. Jag känner mig kall in i själen hela dagen annars.
En varm dusch ger mig ngt mindre hemskt morgonhumör.

Men ja!!! Plågan. Jag måste verkligen ställa in mig på att inte duscha innan jobbet när jag jobbar dag för att palla det. Och jag är en jäkla morgontrött typ, speciellt till att börja kl 6. Men det är ändå värre att inte duscha.

Ska jag direkt till stallet går det dock bra, då byltar jag på mig alla mina varma, mjuka kläder och är alltid på språng så blir snabbt varm.

Jag går upp ca 30 min innan jag måste köra till jobbet, efter att ha snoosat ca 15 min (önskedröm att komma upp inom dessa 15...) vid dagskiften. Äter frukost/mellanmål på jobbet. Är sjukt långsam men har lyckligtvis kort hår numera, innan dess fick det torka under dagen helt enkelt. Har arbetskläder och jobbar i renrum så inget smink osv är tillåtet och jag hoppar bara i mjukiskläder (alla trådar går ihop nu :D) och vidare in i en varm bil (om jag kommit ihåg att starta värmen när jag vaknat alt kommit ur duchen beroende på hur kallt det är ute.

Jag duschar alltid på morgonen, även när jag går upp vid 3 för att jobba :o jag tvättar håret varje dag och tycker det blir så knöligt och fult om jag sover med det nyduschat. Plus att jag vaknar bra av det, varmt och skönt! Om jag går upp före 3 brukar jag dock göra det på kvällen, där går gränsen :rofl:

Helst skulle jag duscha både morgon och kväll men har insett att det räcker med en gång. Jag väljer kvällen, så känns det fräschare att lägga sig i sängen.

Duschar när jag hinner/orkar/behöver. Spelar ingen roll när på dygnet. Mitt hår torkar mycket långsamt, men då får det göra det - hårfön använder jag max 1 gång/år. Jag har annat att lägga tid på.
Är jag hemma efter duschen går jag ofta med håret insnurrat i handduk en stund. Ska jag till jobbet eller åka bil en stund (längre än inom stan) låter jag håret hänga ner och torka. Annars åker håret upp i tofs - mår dåligt när nacken blir blöt och kall.

För mig är det typ 50/50 om jag duschar på morgonen eller kvällen. Gör jag det på morgonen tar det typ tio minuter max och då effektiviserar jag genom att borsta tänderna medan jag har balsam i håret. :D
Äger ingen hårfön utan låter det alltid självtorka, ibland med en handduk över en stund. Jag ska ju ändå promenera hundarna så det känns inte som att det tar särskilt mycket extra tid.

Jag duschar varje morgon, annars känner jag inte mig pigg och vaken. Tvättar håret varannan dag. Ibland blir det på morgonen, eller så tar jag en extra dusch på kvällen och tvättar det då. Låter alltid håret självtorka, vilket innebär att det aldrig är riktigt torrt när jag lämnar huset på morgonen. Men det gör inget.

För mig beror det på vilket jobb jag har. När jag har jobbat i stall, som brevbärare och som naturbrukslärare har jag varit en kvällsduschare. Som reporter och nu enbart på kontor duschar jag på morgonen. Tar 10 min extra. Fönar aldrig håret (långt), tvättar det 2-3 gånger i veckan.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag kan inte duscha på morgonen. Det är plågsamt. Jag huttrar och hackar tänderna. :cautious: jag duschar helst 2-3 timmar innan jag går och lägger mig, har extremt tjockt och långt hår som behöver minst den tiden att torka. Exempel: duschade typ 18 igår. Gick och la mig 22, med utsläppt hår. Upplever ändå inte att det är helt torrt än. :p blåser det aldrig, det tar för lång tid.

Jag föredrar att duscha på morgonen. Håret blir snyggare om jag tvättar och fönar på morgonen, jag får alltid trist frilla när jag sover.. Har jag gått och lagt mig med blött hår måste jag nästan blöta och föna håret på morgonen, blir som ett jäkla skatbo annars.
Duschar ofta av kroppen på morgonen även om jag har duschat kvällen innan, känns fräschare. Ibland ligger iaf jag och svettas under natten och jag vill inte gå till jobbet och känna mig halvsunkig.

Jag duschar när det passar, har långt tjockt hår men skulle aldrig, oavsett tid på dygnet, få för mig att föna håret. Jag låter håret självtorka, flätar det oftast när det är nyduschat!

Jag kan tillägga att jag tvättar håret 1-2 gånger i veckan. Annars hade det tagit en evighet för mig att fixa håret varje dag. (har långt och tjockt hår.)

Duschar i stort sett alltid på kvällen när maken är hemma så jag kan göra det i lugn och ro utan att passa på en snart 2åring och 1spädbarn. Är jag själv och måste så får store sonen duscha med mej och liten får sitta i babyskyddet inne hos oss. Sover båda så är det snabbhet som gäller:D

Kvällstid fungerar absolut bäst. Har precis insett smidigheten i att duscha direkt när jag kommer hem från jobbet. Håret hinner torka och jag slipper tänka på det mer under resten av kvällen. Tycker det är vansinnigt tråkigt att duscha så gör det så kort och effektivt som bara möjligt. Max 10 minuter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 084
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Pass förvaring
  • Vi som letar häst II