Bukefalos 28 år!

Finbebben kom förbi idag! Duktiga skrutten har inte glömt hur man gör: :heart
03 1.gif
 
Det var ett tag sen jag såg den så det var skönt att se att hen mår bra!
03 1.jpg


Det verkar vara lite sådär med bebbarna att när de blir lite äldre börjar de utforska världen, vissa kommer tillbaka, andra kommer förbi ibland och andra försvinner för gott.
 
Idag kom Khali precis innan jag skulle gå. Rotar i ryggsäcken och så känner jag en väldigt mjuk landning i armvecket så som bara Khali gör. Inser samtidigt att jag har gett bort hennes solroskärnor. 😱

Gav henne av det duvfoder jag hade kvar, vilket är fullt godkännt av alla de andra duvorna men hon blev så besviken! Bara tittade på mig och maten som att hon inte kunde tro sina ögon. Erbjöd henne lite ditten och datten och hon bara glodde skeptiskt på mig, tillslut provsmakade hon iaf, tog det fint från fingrarna och... spottade ut det! 🤣

Speciellt hungrig kan hon ju inte varit för bara havregryn och torkad majs gick an, och det var knappt! Torkade ärtor, pellets och sädeslag från duvblandningen bara spottades ut.

Djupt besviken dam:
05.jpg
 
Mårten är inte lika kräsen, men Khali som var på dåligt humör pga av godisbristen tyckte först inte han skulle ha hennes ratade mat heller! Snäll som hon egentligen är så ändrade hon sig och lät honom äta upp äckelpäckelmaten ändå. Så generöst av henne. :angel:
07.jpg

(Hittade tillslut några stycken solroskärnor i botten av ryggsäcken att ge henne, inte tillräckligt många enligt fina damen men bättre än inget!)
 
Mårten är hopplöst påflugen ibland, det finns inget "vänta" i hans värld. Han tänkte sätta sig fast han inte fick så han blev rumphaffad i luften innan han hann begå brottet:
01.jpg

(Väldigt löst grepp såklart och med i hans rörelse.)
 
Men Mårten skiter i sånt med. Är väl bara att vända på sig och sätta sig ändå, tänker han. Två-noll till Mårten!
02.gif

Man ser verkligen när poletten trillar ner och han fattar vad som hände. Han bara slutar flygflaxa, vänder sig och hoppar upp. Jäkla fågel! 😂
 
Noel fick en vinge i bakhuvudet när Mårten gick in för en annan landning... på mobilen. Han får inte landa där heller kan jag säga.

Men han bidrar ju till många oväntade och fina bilder med sina hyss i alla fall:
03.jpg
 
Fotsittarn gjorde handpremiär idag! :eek:
Den har verkligen inte velat ha något med mina händer att göra innan, tagit något frö eller två på senaste tiden bara och så plötsligt beslöt den sig för detta. Blicken på denna fågeln alltså! :rofl::heart
06.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp