Bukefalos 28 år!

Och till sist, en till bebbe med skadat ben så att den inte kunde gå. :cry:
Visa bifogad fil 97428

Hela stjärten var bortryckt också men den kunde i alla fall flyga. Kajorna var dock väldigt intresserade och hade gjort processen kort med den vid första bästa tillfälle, men tji fick dom för den fick följa med mig istället. Bebbe var helt okej med att få god mat och lugn och ro. Behövde inte sätta något över vingarna på denna heller, så lugn och nöjd med att få godis och ligga bekvämt bara. Duvbebbar är verkligen det absolut charmigaste som finns. :heart

Den är i tryggt förvar hos viltrehabiliterare nu och ska röntkas. Men leden var svullen och ifall det är ett brott där måste de tyvärr avliva den. :cry:

Förra bebben jag lämnade in visade sig ha ett brott i leden också så den fick tyvärr somna in. Det är så himla sorgligt men den behövde åtminstone inte spendera sin sista tid i livet med att ha ont, vara hungrig, rädd eller bli ihjälhackad. Klen tröst, men alltid något iaf. 💔
Du är en hjälte! ❤️
 
Försökte få en fin bild på Blick igen. Tänkte att om jag har lite frön i handen kanske han vill landa själv och gå med på att sitta fint däruppe en stund.

Han klättrade upp istället och vände rumpan åt mig! 😆
01 blickuesbak.jpg
 
Och "Totalt kaos"-typen, som består av ett flertal duvor som har bestämt sig för sabotage.

Exempelvis den till vänster där jag har en Ballerinastjärt i ögat, en duva som sitter på mobilen och en annan som också är intresserad av den.

Eller den till höger där vi har en hel arm full med duvor. Lillskiten pickar på mobilen, Noel är högst upp, Lillevit längst ner och en Isgris som kikar fram i någorlunda fokus.
05.jpg
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp