Katarina med sina speciella ögon:
10.jpg
 
Vågar inte ropa hej än, men det verkar gå åt rätt håll med att lära Ballerinan av med pickandet. Fick inte ett enda nyp i kinden idag! Istället gjorde hon såhär: :rofl:
13.jpg

"Försök ignorera mig nudå, om du kan!?"

Hon är så himla påhittig denna, hon tänker verkligen själv. Hela flocken kan bli skrämd och flyga iväg medans hon istället kollar om det verkligen är någon fara på taket, bedömmer situationen på egen hand och väljer sen att sitta ensam kvar på min axel och titta på när hela flocken flyger iväg upp i skyn. :eek: Det är lite speciellt. :heart

Den enda andra duvan som också gör så är kloka Khali. Dessa smarta, självständiga kvinnor! :love:
 
Senast ändrad:
Hittade Nissen och Kakan inomhus, högt upp i taket satt de och spanade. Duvor gör precis vad f*n de vill alltså.

Nissen sket i mig men underbara Kakan kom ner och följde med mig ut. 🤗 Sen kom Nissen utspatserande en stund efter.

Busarna på rätt sida av dörrarna:
01.jpg
 
Men den får man liksom leva med om man kommer upp! Den tycker jag är lite läskig men att solroskärnor är så himla gott att den kompromissar genom att sätta sig på andra duvor och sträcka sig ner till godiset.

Ingen går säker från ryggsittarbebben, inte andra bebbar heller!
PhotoCollage_1661373743644.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp