"Såhär?"
03.jpg


- Eh.... nej... :banghead: 🥲
 
Kolla så fin Lillevit blivit! :love:
04.jpg


Lillevit har tagit sina första upptäcksfärder ut i världen det senaste och varit borta en del, men idag kom den lille tillbaka. :heart Nya kritvita bröstfjädrar på G och smutsprickarna över ögonen är visst färgade fjädrar, inte sett det innan bland allt annat smuts!

Den lille ser bara så frisk och fin ut nu att man knappt kan tro att det är samma smutsiga, trötta, magra krake som bara sov och sov och sov:
Här är en liten bebbe jag oroar mig lite över, den powernapar mycket och är alltid smutsig och inte så alert som jag hade önskat:
Visa bifogad fil 93158
 
Khali vill helst att jag håller henne såhär om det är stökigt med duvor överallt (så hon slipper balansera på sin dåliga fot) medans de andra också får lite mat:
06.jpg


Eller ja, helst vill hon att jag bara ska ge henne :p men OM jag nu tvunget måste låta henne vänta så tycker hon detta är det bästa. :heart
 
Detta är den bebbigaste bebben som någonsin bebbat. Som den tjuter efter mat! Första dagen jag såg den sprang den bara efter alla andra duvor och bad dem mata den, åt inget själv öht.

Här försökte den med Charmör, som blev helt förskräckt och sprang så fort han kunde åt andra hållet! 🤣
09.jpg


Någon har iaf matat den duktigt i boet för precis som Dammtussen så är den helt enorm för att vara så ung - den är ju nästan lika stor som Charmör och Charmör är rejäl! Inte konstigt att den tror den kommer svälta ihjäl nu när den måste hitta egen mat!
 
Andra dagen fick jag tag på den. :angel: Så nu piptjuter den på mig med, den kör in huvudet mellan fingrarna och skriker. Men den pickar åtminstone upp fröna själv!
11.jpg


Den är helt bebbborta i huvudet, den förstår ingenting förutom mat i munnen = bra, inte mat i munnen = dåligt.

Misstänker Pinglan för denna ungen med, den dök upp samtidigt som både Pinglan och hennes kille = ungar ute ur boet, annars är alltid en förälder med ungarna och det var ett bra tag sen jag såg dem tillsammans. Bebben har ju även grizzlegenen OCH svarta ögon. Så kanske?
 
Pingelkillen och Dammtussen:
13.jpg


Ser ni hårstråna runt Pingelkillens fötter? För det var knappt jag gjorde det och det var ändå en hel del strån ordentligt snodda runt de fossingarna. Hade han inte hoppat rätt upp i handen hade jag aldrig sett det innan de hunnit orsakat skada. Det är så svårt att se sånt där, jag hade lika gärna kunnat missa det men Pingelkillen hade tur och fick allt bortklippt.

Han blev lite sur när jag fångade honom men verkade faktiskt inte speciellt rädd och blev inte skygg efteråt heller. :heart
 
Senast ändrad:
Även Nissen har tillslut förlåtit mig för den hemska trådbortagningen han var med om!
14.jpg


Ena foten verkar fullt funktionell, lite tråkiga sårskorpor och svullnader som verkar bli grå men det finns hopp om den fossingen. Den andra ser värre ut, mittentån är kvar men den verkar inte riktigt funka som den ska tyvärr, så det är bara två tår som är okej på den foten.
 
Nissens barnaga-ögon lyste rött men Nissen var inte alls beredd på hur gärna yngsta bebben ville sitta kvar!
15.jpg


Nissen har superkort stubin så jag har ofta fått sätta händer (eller mobil) emellan när han är uppe, men lille godisgalna bebben hann lösa det själv snabbare än vad jag kunde - Nissen blev bara helt paff över att barnet sa emot!?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp