Blåbärsattack! Varför inte komma i 120 och landa med fötterna rätt på både Gråfläcken och Damtussens huvud liksom? Det blir väl jättebra! För Blåbäret åtminstone:
12 3.jpg
 
Upprörd Isgris ville hemskt gärna klippa till Sköna Bönan. Blicken när man vet att man inte får bråka! :rofl: Eller han vet åtminstone att jag av någon outgrundlig anledning brukar stoppa honom.
13 2.jpg

Han puttrar, stånkar och vibrerar vingen han tänker slå med, kollar snabbt på mig så att jag inte är beredd och bestämmer sig för att nu har han sin chans! Sköna Bönan ska visst ha på moppen! Oavsett vad människan tycker. Och så klipper han till snabbt som satan. Hopplös!
 
Gruppbild med duvor påväg! :love:
17.jpg

De är så fina när de flyger, så akrobatiska och så himla snabba.

Jag läste att brevduvor kommer upp i hastigheter över 160 km/h! Man bryr sig bara om medelhastigheten under ett lopp dock och det rekordet har en duva som under ett race på 239 km höll en medelhastighet på 143 km/h. Det är ju helt sjukt! :eek:
 
Gruppbild med duvor påväg! :love:
Visa bifogad fil 99955
De är så fina när de flyger, så akrobatiska och så himla snabba.

Jag läste att brevduvor kommer upp i hastigheter över 160 km/h! Man bryr sig bara om medelhastigheten under ett lopp dock och det rekordet har en duva som under ett race på 239 km höll en medelhastighet på 143 km/h. Det är ju helt sjukt! :eek:

Underbar bild! 😍
Måste fråga, blir du bajsad på ofta? :D
 
Underbar bild! 😍
Måste fråga, blir du bajsad på ofta? :D
:heart Haha! Nej, faktiskt inte! Det är väldigt sällan de bajsar när de flyger, har aldrig hänt att jag fått en bajs på mig när de kommer flygande. De verkar mest vilja lätta på trycket när de sitter i lugn och ro på marken, så inte när de äter, sitter i handen eller flyger.

Däremot kan ju någon av dem gå i någon annans skit på marken och sen hoppa upp i handen. :yuck:
 
Det dåliga ögat: :(
Plutt.jpg

Själva ögat verkar iallafall inte vara skadat, den är lite smal men livlig och stark i övrigt så jag vågar tro att den kan bli helt återställd med rätt omvårdnad. Och i bättre händer kan den inte vara, viltrehabiliterarna där är sånna klippor!
 
Det här är Dammtussen nu:
01.jpg


Jag tycker det är så konstigt att se hen såhär vit! Hade aldrig trott det var samma fågel som den charmigt grådassiga bebben om jag inte sett henom gradvis bli vitare och vitare, men det går så himla fort nu när alla bebbfjädrarna ska bort!

Jag tyckte det var så gulligt med det grådassiga, men Dammtussen bestämde sig visst för att bli vacker istället!🤩
 
Underbara goa Kakan: :love:
02.jpg


Hon hade fått lite tråd på sig igen men det var bara att klippa bort, ingen mer skada skedd. Denna gången var hon dock helt cool med att jag fångade henne. Hon satt i handen och så vände jag bara på henne försiktigt, och hon brydde sig inte alls. Det var mer som att "Jaha, ska vi göra såhär nu?". Låg bara lugnt och tittade på medans jag tog loss tråden, och när jag välte rätt henne igen så satt hon kvar i knäet och väntade på sitt godis. Så duktig, och så skönt att slippa skrämma henne! :heart
 
Den lilla tuffa helvita bebben har fått namnet Modig: :love:
04.jpg

Den har i princip gjort sig "tam" själv, jag har inte lockat på den eller försökt få den att komma fram alls. Den bara bjöd in sig själv!? Hjärtligt välkommen är den förstås ändå. :heart
 
Senast ändrad:
Tror Lillevit blev lite förskräckt och tänkte att anfall är bästa försvar. Det funkade inte riktigt:
06.gif


Jag älskar att Noel bara sitter stadigt och säkert kvar där han sitter och inte slår eller hugger tillbaka öht. Noel är bara så himla lugn och go, bråkar inte i onödan och har överseende med små knäppa barn. :love:
 
Och sätter sig sen bekvämt och bara slutar bry sig fast Blickie fortfarande är på helspänn:
08.jpg

Och det funkar!? Blickie rörde inte Noel efter det, fortsatte förstås fjanta sig i handen för sig själv (hade ju inte varit Blick om han inte gjorde det liksom :p) men Noel fick vara ifred.
Tycker Noel är rätt cool! :D
 
Ibland märks det tydligt att jag uppenbarligen favoriserar en hel del vita. :o Till mitt försvar så är de lättare att se i mängden!
09.jpg
Ballerinan på axeln (lagom bekväm den där, varför inte putsa fjädrarna liksom), Modig på armen och Mårten sitter på handen och trängs med mobilen.

Och så grå men mycket speciella Persson i tryggt förvar i knäet. Han är så himla gubbsöt! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp