DVD med ridlektioner och tips?

S

Sassa_S

Hej!
Finns det nån bra DVD-film i handeln som man som nybörjare kan se för att lära sig grunderna i ridning?
Jag håller på att läsa Marcus Ridhandbok just nu, men lite film skadar ju aldrig så att man får _se_hur allt görs i stället för att bara läsa och försöka förstå på så vis.
Mycket tacksam för svar, både tips på böcker och filmer och allt av instruktionsmaterial för nybörjare.
/Sassa
 
Sv: DVD med ridlektioner och tips?

Bra fråga.....vill också veta!:banana:
 
Sv: DVD med ridlektioner och tips?

Jag har hört talas om en brittisk DVD som heter "Animated Riding" som med hjälp av modern datorgrafik visar vad som händer med hästen i olika moment när man rider. Googla för att se var den går att köpa.

Jag har inte sett den själv, men är lite nyfiken på innehållet, så jag ska nog beställa den från England...

Annars går man väl in på lämplig internetshop för DVD och söker på "häst" eller "ridning"...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: DVD med ridlektioner och tips?

Börja rida dressyr finns ju :idea:
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 802
Senast: Pyrran
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 914
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp