Dyon Cross Bricole

Sv: Dyon Cross Bricole

Åh, vad snygg den var:d
Inte för att det hjälpte ett dugg men:p

Har inte köpt ngn..än...

Blev tipsad om den då min häst får skav av sin nuvarande "vardagsförbygel".. Som inte alls sitter spec bra. Den ska tydligen ge efter där det behövs plats, och "strama" där det ska hållas emot..eller vad man ska säga...

Jag väntar också ivrigt på kommentarer av ngn som provat...:)

Måste bara fråga en sak, vad använder man egentligen en förbygel/brösta till?
Är det för att sadeln inte ska glida bak eller något mer?
har aldrig riktigt fattat det? Eller har en del det bara för att dom tkr det är snyggt?

Jag använder den iaf för att inte sadeln ska glida bak...Vilket den gör på min häst som har hög manke, även om den för övrigt ligger bra.
Sen är jag lite rädd att den ska "röra sig" mkt, eller glida bak extra mkt när pållen far runt och brallar...Vilket inte vore såå roligt, hon är 4 (haha, 5 om nga minuter), och rätt känslig av sig...

Sen finns det nog många som använder den för att det ska vara snyggt, jag hade gärna sluppit om jag säger det så...

Jag använder på två av mina för att sadeln inte ska åka bak, medans dom andra två använder jag inget alls på...väldigt skönt att slippa!

En i stallet har en sådan, den är snygg men jag tycker att själva "padden" där fram är väldigt klumpig när hästen rör sig. Ligger inte helt still.

Fast det är väl det som är meningen? Att det ska liksom följa med i rörelsen. Men jag tycker det ser ut som om den snarare ska hindra?

Ja men den ligger och skaver lite så det ser bara klumpigt och obekvämt ut.
Sedan om den är det vet jag inte då jag aldrig haft på mig en sådan. ;)

Min kompis köpte en sån, men använder inte den. Hennes tränare gillade inte den alls och menade på att den nog stjälper mer än hjälper. Tycker att den förhindrare rörelse lite.

Jag har provat den, den låg inte alls bra på min häst och han blev så himla hindrad i sina rörelser.
Sen finns den väl bara i brunt med, och jag har bara svart läderutrustning.
Och lädret var äckligt.

Hmm, känns inte som om jag vill ha den längre...

Men vad ska jag ha då? Visa vad ni har! Jag tror jag vill ha så att man kan ta bort martingalen.

Visa bilder också.

Gillar inte riktigt GG`s läder. Och så är det fel färg.. Lite för röd...

Fast Dyón Cross Bricole är nästan i samma färg som GG, väldigt röd. Hon som har den i stallet har en GG magplatta till och det skiljer ytterst lite på färgerna.

Ok, ja då vill jag iaf inte ha den....
Har Dyonträns och tog för givet att det skulle vara samma färg. Fast det är kanske från olika kollektioner...

Liknande trådar

Utrustning Är på g att leta upp en annan bomlös sadel till min superbreda nordis. Fick syn på att globus har en variant som ser ut som en kopia av...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hej, min C ponny är 139 cm i mankhöjd och jag ska sko honom med...
Svar
10
· Visningar
2 552
Senast: Gimlan
·
Utrustning http://http://webshop.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&$GUEST=SE&p=H Jag vill ha ett...
Svar
2
· Visningar
1 095
Senast: pinky
·
Trav Nån som vet var jag hittar ett teddyskydd till bredbrösta? Jag har en brösta som ser ut såhär...
Svar
3
· Visningar
1 656
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka