Dyon senskydd

Freja_

Trådstartare
Jag funderar på att köpa dom här:
1318.jpg

Lädersenskydd från Dyon.

Nån som vet hur dom e, ifall dom e bra? Hållbara/bra passform/stora i storlekarna osv?
Vill ju inte lägga ut 1700+ på skräp :crazy:. Mina shortchaps från dyon höll inte för fem öre, så man blir ju lite skeptisk.

/M

Sv: Dyon senskydd

Kanonskydd, men !

Jag valde mellan dessa och prestige till vår ponny och valde prestige pga att remmarna är elastiska och fästs med ploppar på sidan.Går fort att sätta på och ta av.Tycker att de sitter bättre om remmarna är elastiska.
Bara jobbigt att knäppa de dyon du hade tänkt dig ,tycker jag ,med det är en smaksak.
Det finns Dyon med kardborreknäppning ,det har vi på våra bakskydd .Det viktiga är att de skyddar där de ska utan att man behöver spänna för hårt.Fina är dom iallafall!! och jag tror att det blir bra vilket du än väljer.

Okej! Dom kanar inte ner å så då? Hur är dom i storlekarna? Stora/små/normala?

Prestige funderade jag också på, är det dom här du menar?
AF27L(1).jpg

Har dom läderinsida? Hur är dom i storlekarna?
*många frågor* ;)

Edit: Dyon e väll också elastiska, fast på sidan istället?

Jag skulle inte välja med sådan knäppning... Ta istället de med kardborreknäppning från Dyon, de är superfina.

Bra val!! Jag har sådana och är jättenöjd. De är normala i storleken och har hållit sig snygga nu i 2 år.

Insidan på prestige är typ neoprengummi(lätta att torka av)med anatomisk utformning.
Storlekarna är normala,kanske lite mot små.. Jag köpte ponnystorlek till vår D-ponny för de får ju inte störa när hästen böjer frambenet i hoppet.
Du har ju öppet köp. Testa hur dom sitter.
Jag tycker personligen att den resårremsan som sitter på dyonskydden inte är så bra. Blir den blöt ett antal gånger så tappar remsan så småningom sin elastisitet och därmed funktion. Sen kan det vara svårt att avgöra på helt nya skydd om det inte finns småsprickor i lädret på remmarna(Dyon) de visar sig efter en kort tids användning och vem vill att de går av!
Hade jag varit du så hade jag satsat på prestige eller Dyon med kardborre.
Lycka till!!!

Jag har sådana, dock med ludd. Dom är bra har hållt fint i 6 år nu. Snygga också!

Annrs finns dom här
131929.jpg

dom är också :love: snygga och går nog snabbare att stänga. Dock kanske kardborren blir sämre med åren.

Dom där är helt :love: Tänk om dom hade funnits när jag köpte skydden... Attans :p
Vi får jobba på en insamling till dig; Melles-dyon-skydds-insamling" :idea:
Vi får börja med framskydden... :p

Melle skrev:
Jag har sådana, dock med ludd. Dom är bra har hållt fint i 6 år nu. Snygga också!

Annrs finns dom här
131929.jpg

dom är också :love: snygga och går nog snabbare att stänga. Dock kanske kardborren blir sämre med åren.

Är inte luddet ganska.. smutsigt då? :smirk:.

Jo jag velar lite, det e ju som sagt kardborrebanden jag inte litar på. Men när den väl bli dålig så kanske man kan lämna in dem till nån skomakare eller något, så får han byta. Dom e ju billigare också :d. Fast jagtycker nog att de andra e snyggare...

Senast ändrad:

Jag har dem med kardborre.
Det är jättefina skydd och de är mjuka redan från början.

Tycker att de hade kunnat gå runt kotan bättre om man jämför med tex eskadron.

Men jag är nöjd med mina.
Har stl ponny/ S på Veredus o Eskadron.
Stl 1 på mina Dyon

Näe, luddet är så fint så bara man håller efter. inte lika mkt ludd kvar kanske men ändå tillräckligt.

Jag har såna fast svarta, och jag älskar dem! hur snygga på som helst! Lite meckigt att sätta på dem, men det e det värt, passformen är jättebra! :love:

Prestiges benskydd är riktigt bra :) har ett par size cob tillsalu om nån är intresserad :angel: *skojade, obs ingen annons*

jag har Dy'on skydden med kardborre :) de är skitbra. har inte haft mina så jättelänge, sen i somras och i stort sett bara använda på tävling men än så länge har dom hållt bra å så :)

Kardborren är super!
Man dubbelknäpper den liksom också.

Jag är nöjd med mina!

Melle skrev:

Annrs finns dom här
131929.jpg

De fär var riktigt fina :love:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 689
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka