Dyon shortchaps

Wysiwyg

Trådstartare
Vad tycker ni som har haft dem? Är de värda priset?

Ska man välja storleken man har runt vaden utan ridbyxor eller med ridbyxor? Töjer de sig mycket?

Sv: Dyon shortchaps

Tja, tycker inte de är värda sitt pris. Dragkedjan sitter på fel ställe och repar sadeln och de har töjt sig olika. På mina har ena kilen som sitter över vristen töjt sig enormt, den andra är normal.

Jag måttbeställde mina eftersom jag har tjocka taxben. Kommer inte ihåg om jag måttade med eller utan byxor. Men passar gör dom.

Men de är snygga! ;)

Jag vet, dom är så himla fina :love: Jag tycker om MHs också, de superslimmade, men de är för korta för mina ben :(

Har du några tips på andra mjuka shortchaps?

Jag har då inte märkt att dom repar sadeln? Dom kanske är väl dyra, men det finns nog inga snyggare, mina har töjt sig ganska mycket, var blodstoppstighta i början nu är dom perfekta....

Shortchapsen eller stövelskaften? :p
Har båda men använder numera bara Dyóns stövelskaft.
Till skillnad från Morran tycker jag att de är värda sitt pris och de har numera marknades grövsta dragkedja så den skall hålla (förut gick dem sönder men det är ju så klart enkelt att byta ut dragkedjan på dem om man måste).

Jag hade ridbyxor på mig då jag köpte mina stövelskaft i Annexet under Stockholms International Horse show (eller globen horse show som en del säger). Fick hjälp av en väldigt trevlig tjej ur Skara Hästsports personal och kan säga det att hon hade väldiga problem att få uppdragkedjan (vilket jag också hade den första veckan) men de ger med sig efter några gångers användning men var berädd på att du ev. får ta till hjälp för att få upp dragkedjan.

//Salinero - Super nöjd med sina Dyón stövelskaft

Kvalitet har försämrats otroligt mycket. Mina gamla hade jag kanske i fyra år utan några problem. Växte ur dem på längden så jag köpte nya i maj i år. De har redan släppt i sömmar och slitits otroligt fort...Plus att de har höjt priset..

Jag har haft mina i två år nu. Är inget att klaga på. köpte dom tajta, är tajta fortfarande men lite lite mer "lagom". Inte töjt sej olika alls. Fanns dock olika läderkvalite på dom när dom hängde i affären. Så man får se till att välja ett par fina!

Hur länge sen var det du köpte dem och vad kostade de i annexet? Ska dit nämligen, kanske är dyrare att beställa från nätet än köpa där?

Men snälla rara lilla gubben. Jag gör det när du slutar kalla mig för bukepolis.

Jag har ingen butik som säljer dem i närheten, så jag får beställa från internet.. Om jag inte tar alla mina julklappspengar o köper i sthlm när jag åker dit vid fösta advent :angel:

Jag tycker att dom är jätte bra och väldigt sköna och jag tycker verkligen inte att dom repar sadeln...dom är värda sitt pris men var noga när du köper dom för du måste nästan köpa för små för att dom töjjer ut sig mkt...min var aldeless för små i början men nu sitter dom perfekt!:banana:

Kan man ha dem till vilka skor man vill? :o Jag har hööks jodphurs, blir det fult? :o

Jag köpte mina stövelskaft för 1500kr för 1år sedan och har använd dem nästan dagligen och de är fortfarande super. Gå runt och kolla i Annexet, Skara Hästsport vill aboslut ha med sig dem och ha ett pris på runt 1500kr (gissar jag på).

Jag föreslår att du provar dem på plats för att få hjälp med att välja storlek, bättre att ta tid på sig än att ev. bli missnöjd senare då du kommer hem.

Jag tror att det ska bli bra med en storlek mindre..jag skulle köpa storlek small men tog en xs i stället...men nu är den en small.
Det beror helt på vilken färg och glans det är på dina jodpurs=D

Dom är svarta (ska ha svarta chaps) och dom är väl halvglansiga :p

Nåväl, det är de enda skor jag har just nu, så det får duga till sommaren iaf :D

Okay :) Jag funderade först på att välja MH, men då jag inte är så nöjd med deras stövlar tänkte jag att chapsen kanske hade samma kvalité, och eftersom att jag ska rida ganska ofta framöver så satsar jag hellre på dyrare kvalité än billig skit :p

Tack för hjälpen!

Ska du köpa chapsen på Globen så kan personalen som säljer dem hjälpa dig med rätt storlek. De har nog hjälpt till många gånger och vet nog! :)

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
612
Senast: Kristall10
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
410
Senast: Hedwig
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 902
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31