Dýon's anti bit martingalplatta

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 794
M

-moa-

Jag behöver en bib martingal snabbt, men bara sjläav plattan, inte en förbygel eller martingal hela eftersom jag redan har en bra från CWD.

Funderade på Dýons eftersom jag tror den går att få tag på snabbt och nära, men jag är lite orolig att den går att bita och fastna i för att den har ju som "remmar" högst upp olikt dom flesta antibit plattor.

Tror ni jag nojjar eller går det att fastna då för en pålle som biter på remmarna?
Vill inte att det ska hända såklart och jag inskaffar den just för att min herre har försökt bita massor på min vanliga martingal, så jag vågar inte använda den. (och att rida utan är inte nåt bra val i nuläget)

Vad tror ni...farligt eller inte med Dýon?

Såhär ser den ut:
http://internationalshowjumping.blogg.se/images/2010/dyon_437_1_87793603.jpg

Sv: Dýon's anti bit martingalplatta

Har du en häst som är väldigt bitig och trixig kan den säkert lyckas fastna där.
Jag hade satsat på CWDs egna, men det verkar vara lång leveranstid på dem?

Ja speciellt om man måste länga den där uppe ju...hmm..alltså han har ju adlrig fastnat men om man rider med en vanlig som försöker han ju bita i den...för det mesta :(
Och så har han ganska lång hals så han kan liksom kröka in den massor.

Hmmm....ja CWD tar för lång tid tror jag. Equipe's tror jag är bra men är verkar lite svåra att hitta.
Var på S***pman ett tag sen och då hade dom bara Dyon's separat så fanns inte mycket att välja på.
Fördelen med den är att den går ju ta lite bättre ledande tygeltag på än dom med helplatta, vilket egentligen behövs på min pålle, men man kan inte få allt ju.

Ash vad trixigt det blev....

Om du inte kan få tag på en butik som har CWDn hemma och kan skicka direkt :idea:

Jo det vore ju underbart men finns det ens några butiker som säljer deras saker haha?
(och då får man ju såklart inte skriva det här för det är reklam då väl)

Jag köpte en billig BIB-martingal och lämnade den till en sadelmakare som kapade den och satte på ett spänne.

Jo visserlgien kan man ju göra det men dels vill (behöver) jag ha en snabbt och så är det så trist att behöva få saker fixade, vill ha det bra från början.
Min mamma är skomakre så kan fixa sånt men liksom..ja det är roligare när det är som det ska direkt. (tycker jag men smaken är som baken)
Tror jag har hittat en nu iallafall som får funka.

Jo dessvärre är det ju så ibland men förhoppningsvis vart du nöjd ändå :)

Jag har den där plattan på min häst, de långa remmarna högst upp "kortade" jag genom att göra fler hål i dem.

Ja jag tänkte samma efter att ha kollat ett tag på det. I slutändan är det en sån jag köpte bara för jag behövde den snabbt och hittade billigt. Räddningen var att den ju är ganska ställbar nertill, för jag har en häst med lång hals så annars hade det inte gått (då hade den ju blivit för kort på total längd)
Och den är ju faktiskt snygg i övrigt ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! När jag hoppar min B-ponny blir han SJUKT het och bara rusar mot hinderna och när jag försöker bromsa honom så blir det bättre ett... 2
Svar
20
· Visningar
2 803
Senast: ponnyrider
·
Utrustning Härom dagen efter ett ridpass skulle hästen bita sig i bringan efter, antagligen, en insekt. Jag är alltid på min vakt så att hästarna...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: weasel_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka