Dyrbart sto fastnade mellan träd

(Lidköpingsnytt) I ett par veckor har en häst eftersökts sedan den försvunnit från en hage i Örslösa. Nu har hästen hittats, så svårt skadad att den inte kunde räddas till livet. Nästan hela tiden hästen varit borta har man på gården antagit att den stulits....

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dyrbart sto fastnade mellan träd

usch man kan ju undra hur länge hon suttit fast där!!! :eek: stackars stackars häst...:cry:

Väldigt tragiskt, men man kan ju undra varför man inte sökt igenom närområdet först innan man utgår från att den är stulen och inte finns i hagen eller nära gården!

Antog att den stulits? Gissar på att linorna var nedrivna någonstans och att hästen med föl tagit sig ut den vägen. Vid stöld är det väl mer normalt att man hämtar hästen genom grinden? om linorna ligger nere är det väl mer sannolikt att den smitit... Blir nästan lite förbannad på ägaren.. man kan inte bara anta att hästen är stulen och sen sitta där och rulla tummarna. Hade de bara varit lite mer handlingskraftiga och letat efter hästen hade den säkert inte behövs avlivas...

Det kan man väl omöjligen veta. De kan ha hoppat över. De kanske gick mycket långt? Man drar nog inte slutsatsen att de stulits om det hade varit tydliga tecken på att de rivit staket osv. Möjligheten att någon annan släppt ut dem finns ju också...

Dräktigt sto stals i hagen
Skriv ut denna sida
Dela

(travnet.se tisdag 27 sep 2011 10:11)
Ett dräktigt travsto har försvunnit från sig hage på en gård i Örslösa utanför Lidköping. Ägaren tror att stoet har stulits.

Enligt Radio Skaraborg har det USA-födda stoet stulits någon gång under natten mellan fredag och lördag i förra veckan. Ägaren och flera andra personer har letat efter hästen utan att hitta henne. Inte heller har man hittat några märken efter hovar i marken kring hagen.

När stoet stals fanns ytterligare elva hästar i hagen och det var vid tiotiden i lördags som ägaren upptäckte att stoet saknades.

Enligt ägaren är det 20-åriga stoet värt cirka 100.000 kronor eftersom hon är dräktig.

Om hästen inte hoppat ut ur hagen så kan man ju misstänka att hon fick hjälp på något vis. Vad jag förstår så var stängslet helt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 312
Senast: Cattis_E
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 408
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 392
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har sysslat med hästar i över 30 år och varit en riktig hästnörd större delen av dem. Hade ett uppehåll efter gymnasiet på 6 år och... 2
Svar
30
· Visningar
4 757
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka