Dyrt täcke som går i sönder....

Sv: Dyrt täcke som går i sönder....

Då får du nog sy dina egna täcken eller köpa två som du får kombinera.

Har haft tre st thermomaster täcken och tycker att alla varit av riktigt kass kvalité. Dom två första köpte jag billigt på rea och gick sönder på tre månader. Det tredje var ett regntäcke som kostade ca: 900kr.
Kryssgjordarna gick sönder..täcket vägde BLY när det blev blött och var inte tätt. Riktigt värdelöst. Så nu bojkottar jag thermomaster!

Det har ju kommit en massa tips till dig, men detta har väl allt du nämnt. :smirk:

Länkar till bilden, då den var stor...
http://www.sikon.nu/material/utetacke/1012.jpg

Mark Todd Ultimate utetäcke
(inkl halsdel)
Ge din häst maximal värme och skydd under de kallare perioderna. 1680 deniers ballistisk utsida, 350 gr fyllning. Vattentätt men andas och har en Teflon behandlad yta. Nylonfodrat, kryssgjordar, bogveck, avtagbara bensnören samt dubbla justerbara snabblås i bogen. Det har också en stor, veckad svanskappa för optimalt skydd. OBS! Halsdel medföljer, fästes med tre snabblås i täcket. För maximal rörelsefrihet har den en inbyggd plastskena längs mankammen som förhindrar att det glider ner, vilket gör att man slipper fästa den i grimman.

Finns på www.sikon.nu

Personligen tycker jag inte om det märket på täcken, dom var ganska bra för sisådär tre år sedan men nu har priserna på dom höjts å kvaliten blev sämre över en period alltså på nästa täckesmodel för nästa period, där försvan kvaliten som bara rent ut sagt ran av från märket. Horse power har jag provat dom verkar hålla bra utav vad jag märkt hittils men det är oxå köpt för ett tag sedan men dock inte använt föräns nu. Det är mer värt att köpa riktiga märkestäcken för nu skiljer sig inte priset sisådär avsevärt längre ;)

det är därför man inte köper täcken därifrån för dom prislapparna. det är hutlösa priser för ganska kass kvalite. Förr köpte man ju täcken från dom bara för att de var så billiga och bra att ha om man inte var säker på att kompisarna i hagen var så snälla alla gånger, men nu när de är så dyra, aldrig i livet!

ja har 2 TM täcken till min häst..dom har hållt i 2 år nu och min häst e inte så snäll mot täcken.
man får väl ha lite tur kanske.
men ska snart köpa ett nytt TM outdoor...tycker de e ett bra täcke för de priset.

vet nån va ett sånt HorseSaver Utegångstäcke kostar på granngården..om de finns där?

Jo jag har för mig att dom har det, kostar runt 800 kr lite mindre eller lite mer, beroende på vad man ska ha.

Nu kostar de i årets katalog 1079:- men det är ingen hals till dem... Är det verkligen samma täcke?? men i den förra vinter katalogen så kostar de bara 1149:-, kollade i den gamla vinterkatalogen hos en kompis igår. Jag köpte nämligen det täcket för 2 år sen och det är ingen hals till den och den kostar inte 1700:-

Nu blir jag förvirrad, svarar du verkligen till mig, eller vad det menat till någon annan?

Tack! Precis det täcket jag har letat efter, såg det på en annan sida och mailade henne, men hon hade bara ett 145, utan hals...

Har även varit i kontakt med Exklusi som kan göra ett sånt täcke jag vill ha, dock har de en modell som jag gillar.

Det får bli denna säsongen också, nytt till nästa!

//E

Liknande trådar

Hästvård Min häst har en förmåga att lyckas ta sönder sina täcken allt som oftast. De går ALLTID sönder i bogspännet, så att hela...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: BIMM
·
Utrustning Hur noga sköter ni er utrustning? Skulle vara intressant att höra hur ni prioriterar angående: *Täcken (tvätt, impregnering, byte... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 706
Senast: Kryptonit
·
A
Utrustning Börjar bli smått desperat, min häst har haft sönder två regntäcken i hagen nu på lika många veckor. Det ena var ett höökstäcke Thermo... 2
Svar
27
· Visningar
1 690
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka