E-kort eller typa ner släp? Råd önskas!

Sv: E-kort eller typa ner släp? Råd önskas!

Blir du stoppad, skyll på besiktningsgubben :D;)

(Ironi för de som inte förstår).

Helt klart ska du ta E-kort. Då har du löst problemet för alltid annars kommer problemet tillbaka varje gång ni ska byta bil, släp eller måste låna andra bilar om er bil är paj.

Tog E-kort för 4 år sedan och ångrar det inte en sekund. Dagens bilar verkar ha en tendens att bli tyngre och därmed får dra mindre med B-kort.

Vår ridklubb ordnade en distansutbildning tillsammans med LRF. Kolla med din ridklubb om ni kan göra något liknande. Kan vara roligt att vara fler som håller på samtidigt.

Uppkörningen kostar nu 1500:-, + avgift för bil och släp, teorin 220:-. Tillverkningen av nytt körkort kostar ca 300:-, tror jag.

*har inbetalningskorten ligger hemma* ;)

aha... glömde att det hade blivit prishöjning nu...
klarade mitt förra året.
jag gick även en cirkelkurs som bilskolan ordnade kostade 3000kr för allt material, synundersökning, 4-5 teorilektioner o 2 övningskörningstilfällen i grupp...
fick dock köra upp 2 gånger (dumma kontrollgubbar, som kuggade 8 av 10 på 2 dagar) så det gjorde ju allt lite dyrare.

Liknande trådar

Utrustning Har en ifor williams med max last 1610kg och tjänstevikt 970kg. Bilen har en max släpvagns vikt på 1775kg. dvs även med BE så får jag...
Svar
13
· Visningar
1 684
Utrustning Hej Jag har letat lite efter en tråd angående detta, men hittar ingen, länka gärna om jag har missat. Trodde att jag hade koll på det...
Svar
5
· Visningar
1 875
Senast: MrsPuff
·
Äldre Jag börjar snart gråta, jag måste byta bil :nailbiting: men jag hittar inget som passar, det är alltid nåt som havererar :down: Har...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: LillaMy84
·
Utrustning Då jag "råkade" köpa mig en större häst än tänkt blir han då även tyngre :) Så tror jag måste väga om släpet samt fixa "bättre" körkort... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 917
Senast: Ackio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31