• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Esso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 984
E

Esso

Hej! Skulle vilja fråga er som är/har varit lärlingar om hur ni började er "bana".

Sv: E-licens

Jag gick på ett hästgymnasium med inriktning travhäst och fick e-licens sista året. Körde ett examenslopp, samma dag som Kronprinsessan Viktorias lopp gick av stapeln. Samtidigt spelade Sverige sin första match i fotbolls VM och de hade slängt upp en gigantisk storbilds tv på innerplan. Jag var så nervös så jag kunde inte äta eller sova när jag såg mitt namn tryckt i programmet. Det var hemskt, bland det värsta jag varit med om. Efter det har jag nöjt mig med att hålla för ögonen brevid banan när nån av passhästarna gått lopp. :P

Sv: E-licens

Jag har lärlingslicens och har jobbat hos proffstränare i runt 6 år. Jag har kört runt 200 lopp.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Unafraid
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: CaisaCax
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: MayGrace
·
Tävling Jag ska lösa licens för foderponnyn vi har fått hem för några veckor sedan men jag förstår inte riktigt på tdb. Ska nuvarande ägare stå...
Svar
7
· Visningar
1 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Tjockistråden 4
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18