EasyFill hönät, någon som köpt?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Rutsie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 107
R

Rutsie

Har köpt ett EasyFill hönät. Dels för att det är extremt små maskor och hästen ska äta långsammare pga bantning, dels för att det ÄR lätt att fylla. Problemet är när man hänger upp det ochhästen drar i det så åker ringen ut öglorna och hänger ner vilket känns lite farligt. Ingen anvisning med om hur det ska hängas upp tyvärr. Någon som provat och har en bra idé?

Sv: EasyFill hönät, någon som köpt?

Sambon fixade ett eget sådant åt mig :love:
Han tog en bit rör (ca 40 cm diam, sånt där räfflat) och sågade till i lagom bredd som jag sätter överst i hönätet när det ska fyllas och sedan tar bort. Fungerar kanon och är billigt och bra :)

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 190
Senast: Mint
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 562
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 550
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka