Ebola, är ni oroliga???

Jag skrev "kontinent", med inlägg #303 i åtanke. Jag tolkade citationstecknen i inlägget som att du inte ser Afrika som en definierad enhet, en kontinent, annars förstår jag inte varför du skriver "kontinent" i det sammanhanget.

Men men, vi förstår ju inte alls varandra. Jag uppfattar dina inlägg som röriga och osammanhängande, så gott som obegripliga. Du tycker tydligen att jag har "sjukt otrevlig attityd", det må så vara då, jag tycker inte du heller är så värst trevlig när du uttrycker dig så. Det finns mer konstruktiva sätt att ge kritik på.

seriöst?
Nej det är verkligen inte ett problem i sak i sammanhanget. ditt problem är att det finns citationstecken runt kontinent och det har du gjort en grej av nu eller?
Folks fattningsförmåga är ganska stor allmänt men i denna tråd känns det mer som att det handlar om ngt annat som tidigare reflekterats över. Jag blir lite fascinerad över att alla de som generellt i tråden verkar ha en otroligt stor fattningsförmåga, och utbildning därutöver har såna otroliga problem eller känner sig så handfallna eller provocerade när ngn "dimper ner" osv. Tydligen i detta fallet handlade det om citationstecken.

seriöst?
Nej det är verkligen inte ett problem i sak i sammanhanget. ditt problem är att det finns citationstecken runt kontinent och det har du gjort en grej av nu eller?
Folks fattningsförmåga är ganska stor allmänt men i denna tråd känns det mer som att det handlar om ngt annat som tidigare reflekterats över. Jag blir lite fascinerad över att alla de som generellt i tråden verkar ha en otroligt stor fattningsförmåga, och utbildning därutöver har såna otroliga problem eller känner sig så handfallna eller provocerade när ngn "dimper ner" osv. Tydligen i detta fallet handlade det om citationstecken.

"Seriöst", hur kan man dissa folks läskunnighet när man inte kan uttrycka sig korrekt?

"Seriöst", hur kan man dissa folks läskunnighet när man inte kan uttrycka sig korrekt?

ja hur i hela friden kan man det?! Men det förklarar ju ebola och hela saken också i media och på sociala media osv ;) Folk fattar inte ;) Om de gjorde det skulle ju hela saken vara löst ;)

Det jag skulle skriva @mackan var att ditt resonemang är totalt ologiskt.

Allt börjar med att du missförstår bruket av begreppet Afrika. När dina invändningar ifrågasätts blir du taggig som en igelkott. Flera påtalar att du skriver rörigt och osammanhängsnde, men då har vi ingen läskunnighet och saknar fattningsförmåga. Du är såklart ofelbar, men vi andra kan varken uttrycka oss än mindre är vi läskunniga. Maken till arrogant resonemang har jag aldrig skådat.

seriöst?
Förstår du att din mening får olika innebörd beroende på om du skriver Kontinent eller "kontinent"?

Det var dessutom ett mycket underligt påhopp på Myrten. Läste du ens inlägget?

Det jag skulle skriva @mackan var att ditt resonemang är totalt ologiskt.

Allt börjar med att du missförstår bruket av begreppet Afrika. När dina invändningar ifrågasätts blir du taggig som en igelkott. Flera påtalar att du skriver rörigt och osammanhängsnde, men få har vi ingen läskunnighet

Nej jag blir mest taggig när du är regelrätt kategoriskt otrevlig, samtidigt som du citerar att problemet är att jag angett att Afrika är en kontinent men lagt citationstecken på det.
som sagt tidigare - all lycka till till de insatta i tråden att fortsätta denna. hoppas ni får diskutera utan att störningsmoment som ni inte förstår osv, infinner sig. Jag tycker det är talande att tråden exploderar utifrån ämnet i sak utifrån ngn som lägger sig i. Så hoppas tråden kommer på bana utan mig.

Nu börjar det balla ur lite tycker jag.

Ja, nu tycker jag att alla som efter @mackans entré i tråden som käftar i diskussionen om diskussionen kan knipa och bara stryka ett streck över gäsp-diskussionen som inte leder någonstans.

------------------------------------------------

Det flyter ett lyxkryssningsfartyg i karibiska havet med en passagerare, som jobbade som labbass på texassjukhuset där en ebolasmittad vårdats och som hanterat prover från denna. Inga symptom finns, men fartyget får inte gå in i hamn någonstans. Hysteri?

http://www.usatoday.com/story/travel/news/2014/10/17/cruise-ship-ebola/17401823/

Nej jag blir mest taggig när du är regelrett kategoriskt otrevlig, samtidigt som du citerar att problemet är att jag angett att Afrika är en kontinent men lagt citationstecken på det.
som sagt tidigare - all lycka till till de insatta i tråden att fortsätta denna. hoppas ni får diskutera utan att störningsmoment som ni inte förstår osv, infinner sig. Jag tycker det är talande att tråden exploderar utifrån ämnet i sak utifrån ngn som lägger sig i. Så hoppas tråden kommer på bana utan mig.

Att du skrev "Kontinent" var EN del av ett större resonemang, så häng inte upp dig på bara det, och ja det är skillnad i betydelse på att skriva kontinent och "kontinent". Det är inte jag som tolkar fel, det är du som inte kan uttrycka dig korrekt.

Beror din taggighet på mig? Det köper jag inte. Du är ju taggig och otrevlig mot allt och alla i den här tråden. Det hade varit lugnare om du gjort det du gång på gång säger att du ska göra, dvs. lämna tråden.

Förstår du att din mening får olika innebörd beroende på om du skriver Kontinent eller "kontinent"?

Det var dessutom ett mycket underligt påhopp på Myrten. Läste du ens inlägget?
Att du skrev "Kontinent" var EN del av ett större resonemang, så häng inte upp dig på bara det, och ja det är skillnad i betydelse på att skriva kontinent och "kontinent". Det är inte jag som tolkar fel, det är du som inte kan uttrycka dig korrekt.

Beror din taggighet på mig? Det köper jag inte. Du är ju taggig och otrevlig mot allt och alla i den här tråden. Det hade varit lugnare om du gjort det du gång på gång säger att du ska göra, dvs. lämna tråden.

ja jag lämnar definitivt tråden som sagt. Jag har i övrigt inte varit otrevlig mot ngn personligen öht men snarare har ju du det @Sedna Upprepade gånger och det är knappast en slump.

Senast ändrad:
Ja, nu tycker jag att alla som efter @mackans entré i tråden som käftar i diskussionen om diskussionen kan knipa och bara stryka ett streck över gäsp-diskussionen som inte leder någonstans.

Det flyter ett lyxkryssningsfartyg i karibiska havet med en passagerare, som jobbade som labbass på texassjukhuset där en ebolasmittad vårdats och som hanterat prover från denna. Inga symptom finns, men fartyget får inte gå in i hamn någonstans. Hysteri?

http://www.usatoday.com/story/travel/news/2014/10/17/cruise-ship-ebola/17401823/

ja väldigt Amerikansk hysteri verkar det vara .... seriöst eller allmänt.

Gp har en artikel idag om skärpta hamnkontroller för skepp med olja från Nigeria.

Typ "Tja, läget? Är ni friska? "
Med tanke på inkubationstider och så är jag inte så oroad.

Jag vet dock inte vilka djurarter som tros kunna bära på smittan?
Man har väl spekulerat om apor.

Media blåser gärna upp saker sådär, nån tullare har sagt att de fått order att checka av hälsoläget på ankommande transporter, och i tidningarna blir det 'SKÄRPTA KONTROLLER!!!!.....Men jag kan absolut se poängen med sån kontroll där man skärper landkontakten från drabbade länder. Det gjordes väl med asiatiska transporter när fågelinfluensan härjade som värst också.

Typ "Tja, läget? Är ni friska? "
Med tanke på inkubationstider och så är jag inte så oroad.

Jag vet dock inte vilka djurarter som tros kunna bära på smittan?

Enligt WHO: "It is thought that fruit bats of the Pteropodidae family are natural Ebola virus hosts. Ebola is introduced into the human population through close contact with the blood, secretions, organs or other bodily fluids of infected animals such as chimpanzees, gorillas, fruit bats, monkeys, forest antelope and porcupines found ill or dead or in the rainforest."

Arma djur, de kommer att få en riktigt chock när de kommer till ett oktoberruskigt Sverige från regnskogen...

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
15 284
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka