Edinburgh vs Wellington

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Har hört att många säger att Edinburgh och Wellington egentligen är samma sadel. Stämmer det?
Vad är det för skillnad på dom sadlarna?

Jag har provat en Wellington Elite på min häst och den verkar passa riktigt bra. Finns det någon motsvarande i Edinburgh?

Hur vet man vilken bommvidd det är?
Sätesstorleken står ju synligt, men bomvidden, är det någon av sifforna i numret på sadeln?

Har himla svårt att hitta återförsäljare av Edinburg sadeln, någon som vet??

Tacksam för hjälp!!!! :D

Sv: Edinburgh vs Wellington

Wellington, Edinburgh och Windsor är sydda av samma företag. Windsor är lite mer exklusivt och har MKT bättre läder, sedan är det Wellington och sedan Edinburgh.
Wellington är inte lika klumpning eller extrem som de andra två (men alla har modeller med extrema knästöd och djupa säten och långa kilbossor, men det finns nån modell hos varje som är lite mer normal)

www.sandris.nu

Sv: Edinburgh vs Wellington

Ahh visste väl att jag kunde lita på dig :)

Visst är det så att Wellington Elite är gjorda för hästar med lite böjd rygg?

Jag gillar ju sadlar med djupa säten, vill helst hitta en som passar hästen, och som är lite lik Maestoson i sätet...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Emiro
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 998
Senast: ameo
·
Western Hej! När det blir egen häst kommer pållen troligtvis mest vara för nöjesridning, men visst hade det varit roligt att tävla i både trail...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: Void
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka