Effydral blandat med mjölk?

F

flex

Hej!

Kan man blanda effydral direkt i mjölken till kalvar eller måste det ges separat med vatten? Och i så fall, varför?

Sv: Effydral blandat med mjölk?

Ingen aning ang mjölken, men det står ju så här: Kalvar: Dag 1 och dag 2 ges 2 liter Effydral lösning 2 gånger dagligen istället för mjölk eller mjölkersättning.

Dag 3 och 4 ges 1 liter Effydral lösning och 1 liter mjölk eller mjölkersättning som skilda mål (med 1/2 till 1 timmes mellanrum) 2 gånger dagligen.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, nån som har gjort en egen vattenbehållare till ffa höns, med samma idé som den på bilden att man kan fylla på vatten uppifrån? Med...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Snövit
·
Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 894
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 243
Senast: Freazer
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 135
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka