Bukefalos 28 år!

Hundraserna i mitt liv

Sv: Hundraserna i mitt liv

Berne Sennen - Första hund helt underbar hund som följde en vart man än gick.
Tax - Familjens hund
Tax- Familjens hund
Flatcoated Retriever - Min första alldeles egna hund som finns kvar och jag inte kommer kunna leva utan. Hon har varit med i livets alla skeden som en lugn stöttepelare och alltid viftandes på svansen ;) Underbara hund! Tränat: Spår,Sök och Rapport med henne.
BC/Labrador/Leonberger - >Mysig hund med mycket härlig energi, extremt känslig personlighet och man måste vinna hennes förtroende för att få hennes respekt

Kommande hundar blir garanterat en Bracco Italiano läst och läst och läst om denna ras och den verkar perfekt för mig :)
 
Sv: Hundraserna i mitt liv

kl

Växte upp med en jaktlabbe. Och pappa har nu en wachtel och en wachtel/flat.

Själv är min hundhistoria väldigt kort.

2013 - Eurasier, hämtad vid 10 v.

Om det är "min" ras vet jag inte än. Är bara fokuserad på att se vad som kommer ut på andra sidan "tonåren" just nu...
Men jag tror att jag egentligen vill ha något lite mer lätt-tränat. Jakthundarna har alltid varit kvicka och lättlärda. Men nya herrn så krävs det så oerhört mycket mer utav mig. Men så kan han ligga och slappa utan att fara illa också, och det är ju värt väldigt mycket när man har 100 andra järn i elden.
 
Sv: Hundraserna i mitt liv

*kl
Hundarna i mitt liv,
Irländsk setter, skaffade mor och far när jag var 1år :D
Sen blev det en röd/vit illrännare ( :D )
och ett par till innan jag fick min första egna hund som var Malte, engelsk setter :love: va lite obstinat mot mamma som är tokig i irländarna men tillomed hon tyckte Malte var väldigt härlig
Och sen blev det en dansk/svensk gårdshund som jag har nu
Ville ha en sällskapshund som inte jagar och är lättare än en setter ;)
Hon jagar det mesta och är lite av en humörstinn tant ibland

Nästan hund beror på, gärna en setter till kanske en vorsteh
 

Liknande trådar

Övr. Hund Kloka bukare, jag behöver bolla lite tankar angående hundägande och tänkte då fråga er om lite råd. :) Jag har precis börjat plugga...
Svar
11
· Visningar
1 834
Senast: Lena_B
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en 1årig tik som är 50% Belgisk Vallhund och 50% rakryggad Schäfer som jag tänkt ta valpar på vid nästa vår (så hon får dem i...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 485
Senast: em-pirre
·
D
Hundavel & Ras Går och funderar litegrann på om jag ska skaffa mig en till hund och, tro det eller ej, lägga ner mina kära hästar. Frågan som jag vill...
Svar
11
· Visningar
1 936
Senast: paradox
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
6 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp