Efterlyses!!

paradiset

Trådstartare
VAR kan man få tag på dessa kaninpelletsar??:
RABBFOR eller EDELS kanin & marsvinspellets
vet att granngården kan ha men den närmaste finns i Kungälv, ja bor i Göteborg!

Det är de enda riktigt bra pelletsarna med 17 % fiberhalt o låg protein halt för vuxna djur.
 
Skulle jag också vilja veta! Har hört (för länge sedan) att man kan få sin lokala Lantmännenbutik att ta hem Rabbfor, men har inte lyckats där vi bor i alla fall... Ska se om det funkar via större butiken i Halmstad.
 
Jag har hört att vanligt fårpellets går lika bra. Hör med någon kaninuppfödare. Mina får hö och havre. De växer och blir stora och goda.
;)Mia
 
jag dissar rabbfor eftersom det tagits fram för slaktkaniner, men hursomhelst har jag gett upp när det gäller t.ex. edelpelletsen.
jag köper de pellets som finns att tillgå på granngården och blandar upp med fibrex :crazy:
 
Jag vet vem som är återförsäljare för edels nu! hon finns i västra götalands län! Men jag tycker rabbfor verkar bra innehållsmässigt även om edels är snäppet bättre!
 
Rabbfor har förbättrats!
Rabbfor:
protein: 13,4-15,2 Edels 14,5
växtrråd: 17,6 E: 18,5
Fett: 3,3-3,7 E: 4
Kalcium: 1,15 E:1,1
E: fosfor: 0,6 Rabbfor ?
 
Ska köpa Edels nu!!
personen i frågas mamma åker ofta till Gbg så hon ska leverera en säck till mig för 130 kr-jippi!!
 
är fiberhalten på edels 18,5?
kan inte du maila mig om återförsäljaren, ska just till att köpa in ny pellets då det tryter :bump:
 
Synd att ni inte bor i Uppsala. Här kan man lätt få tag i Edel, både pellets, havre och vete.... Billigt.
 
Sv: Efterlyses!!

Hermans foder i Rävlanda har edel. Men ej rabbfor. Rabbfor verkar svårt att få tag i, finns inte ens fakta på internet.
 
Sv: Efterlyses!!

gammal tråd :smirk: Kör edels numera då jag får det hemlevererat
och blandar med hästmuslin från spillers som heter high fibre herbal med en uppsjö av nyttiga örter i och det luktar mint om säcken :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 756
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 642
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp