• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare babyfoal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 3 227
Sv: Efternamn

Barnen har bådas namn. Pappans som mellannamn och mitt som efternamn då vi tyckte att den ordningen låg bäst i munnen, båda skrivs ju ändå ut som efternamn.
Varför blev det båda? Sambon är väldigt mån om att föra sitt familjenamn vidare då det dels bara är hans familj som heter så i Sverige, och få övriga i världen.
Jag ville ha med mitt för att jag skulle tycka att det kändes konstigt om inte jag och barnen delade namn, vilket visar tillhörighet, och sen har jag ett så rackarns snyggt efternamn ;).

Ska nog kolla med sambon, det kan nämligen vara ett av hans roliga skämt han drar till med ibland, och jag är så lättlurad på det mesta :D.
Sen är han sån som inte ens säger att han skojat, utan glömmer bort det, sen skrattar vi gott åt det tillsammans. :angel:

På tal om det så kom min kompis en dag (hon är också svensk, han irländsk och en riktig skojare) och berättade att hennes pojkväns syster arbetade som prostituerad :eek:

Han hade glömt att berätta att han skojade efteråt :rofl:

Min son har min sambos namn eftersom mitt är så urbota fult. (och vem vet kanske han friar någon dag!)

Hej.
Vår dotter fick ta pappans efternamn. Jag har ett ovanligt efternamn och har ofta och även fortfarande blivit ifrågasatt varför jag heter så, urjobbigt. Jag vill inte att min dotter ska få uppleva samma sak.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 368
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Finns det någon här som fött barn trots att osäkerheten på vem som är pappan är stor? Hur har det blivit för er? Hur gick tankarna...
Svar
0
· Visningar
588
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 549
Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka