L
Lollish
Jag har några funderingar... Är 22 år gammal och har ridit i över 10 år, varav 8 år på ridskola och 8 år som medryttare. Har haft 2 medryttarhästar och det är med dessa jag känner att jag fått den mesta erfarenheten då jag har fått göra lite som jag vill med dem, både med skötsel o ridning. Fast jag känner ändå inte att jag kan tillräckligt när det gäller skötsel av sjukdomar och liknande, men sånt kan man alltid rådfråga om tex. Man är ju oftast aldrig ensam.
Jag funderar nämligen lite på hur det skulle gå att skaffa en egen häst...vore ju hur kul som helst, men det är så mkt man ska tänka på!
Ni andra som har häst, hur mkt kunde ni innan ni skaffade häst? Och hur mkt har ni lärt er under tiden med er egen häst?
Sen även till ett stort problem, hur klarar ni er ekonomiskt? Det känns faktiskt som den svåraste delen! Hade det inte varit så dyrt att ha häst skulle jag nog inte tvekat en sekund...men nu är det inte så tyvärr!
Plus att jag kommer att bo i sthlm...ännu värre med andra ord!
Berätta gärna hur vad ni tycker och tänker kring detta!
Jag funderar nämligen lite på hur det skulle gå att skaffa en egen häst...vore ju hur kul som helst, men det är så mkt man ska tänka på!
Ni andra som har häst, hur mkt kunde ni innan ni skaffade häst? Och hur mkt har ni lärt er under tiden med er egen häst?
Sen även till ett stort problem, hur klarar ni er ekonomiskt? Det känns faktiskt som den svåraste delen! Hade det inte varit så dyrt att ha häst skulle jag nog inte tvekat en sekund...men nu är det inte så tyvärr!
Plus att jag kommer att bo i sthlm...ännu värre med andra ord!
Berätta gärna hur vad ni tycker och tänker kring detta!