Egen häst!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lollish
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 121
Sv: Egen häst!

Polly_Mulle skrev:
Jag är väl ett skräckexempel. Hade ridit på ridskola i tre år och mamma i två år när vi köpte våran första häst. En mycket egen och istadig halvblodsdam. Kanske ska tilläggas att jag var 10½ år då...

Min inställning är att man ska kunna rida hyfsat (kunna hantera hästen i alla gångarter) och ha sunt förnuft och inte vara rädd för att fråga. Med sunt förnuft så menar jag att man själv ska inse att hästen behöver mer än tre kilo hö och javisst måste man ringa hovslagaren och sedan är det viktigaste att man vill lära, för de stallet man står i brukar vara bra på att svara på frågor. Jag tycker att man BÖR rida för instruktör någotsånär regelbundet, fast man måste inte rida så ofta men någon gång i månaden är inte fel och då kan man också ställa massa frågor. Hästen kommer också att lära en massor om man har rätt inställning!
Viljan att lära.
Kostnaden blir ofta vad man gör den till, kollektivstall eller fullservice-stall. Träna varje vecka eller varje månad. Hovslagare och veterinär är inte diskutabelt men mycket kan man dra ner väldigt mycket på.

Jaså...men hur har det fungerat för er då? bra får man hoppas ;)
Nej precis...man får ju isf stå ut med att åka bil en bit till stallet och kanske inte ha alla förmåner det finns...men det kan jag nog leva med ;)

Sv: Egen häst!

Ja herregud, om du känner att du klarar av det så. Det finns ju folk som bara haft hästkännedom i 1 år som skaffar häst. Bara man klarar av det och kan ha tillgång till hjälp(tex hästvana människor)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 260
Senast: Freazer
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 327
Senast: Nota
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka