Egen tid då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Egen tid då?

Silverkedjan skrev:
Det låter inte som en smart grej att skaffa gård OCH barn med en man som är lat och redan innan barnet är fött inte prioriterar gården och djuren utan andra grejor man inte behöver bo på landet i ett renoveringsobjekt för.

Din tid kommer INTE att räcka efter förlossningen :mad:

Ska du fortsätta sköta gården och hästarna så får du i så fall lämpa bebin helt över på honom.

Eller acceptera att du tar bebin och ingen renoverar eller sköter djur.

Eller flytta till ett mindre tidskrävande boende och släppa hästarna.

Gården har vi haft i flera år nu, liksom hundar och hästar. Maken har lite dålig startmotor bara, men när han väl kommer igång så jobbar han bra. Lite som gräsklipparen är svårstartad första klippningen på våren :D Det löser sig säkert, men just nu skulle jag behöva ett helt harem av händiga män som var helt ointresserade av fotboll.
 
Sv: Egen tid då?

mian1 skrev:
Gården har vi haft i flera år nu, liksom hundar och hästar. Maken har lite dålig startmotor bara, men när han väl kommer igång så jobbar han bra. Lite som gräsklipparen är svårstartad första klippningen på våren :D Det löser sig säkert, men just nu skulle jag behöva ett helt harem av händiga män som var helt ointresserade av fotboll.

Det låter lite som om du måste låta saker och ting vara, gör dem helt enkelt inte så märker han väl tillslut att de inte är gjorda. Frågar han varför så förklara helt enkelt att du inte klarar det just nu.

Själv fick jag sån :devil: foglossning så jag inte kunde göra vissa saker, fast maken hade lite svårt att fatta det ibland... Det var på slutet när man var stor som ett hus som han insåg att jag inte fixade vissa grejer. Antar att det är lite av baksidan när man är driftig i vanliga fall, de blir liksom vana vid att grejerna ordnas och de slipper tänka på det själva. Karlar verkar inte se det själva, utan man får helt enkelt visa! De KAN inte förstå hur det är när man är gravid, och även om man ledsnar på att tjata så är det nog tyvärr det enda som hjälper ibland (förutom att konkret visa att man inte kan just nu)

Gör du inget nu, så kan ju risken bli att han fortsätter i samma stil när bebisen kommit också. Även fast allt blir lättare på sätt och vis (fast svårare också :smirk: ) när du inte är gravid längre, så kommer bebisen ta mycket av din tid. Och ibland är det svårt för karlarna att förstå att en hel dag nästan kan gå och man inte kommit längre än att fått frukost i sig och fått någorlunda kläder på sig... i bästa fall kan man fått in disken i maskinen eller satt på en maskin tvätt... :smirk:

Och egen tid, finns nästan inte när man har djur och gård... Min man är verkligen jättenoga med att jag ska få lite andrum, men det blir iallafall konflikter när han jobbat en hel dag och kommer hem och vill få sig lite frisk luft och slappna av med en motorcykeltur, när jag varit hemma hela dagen med dottern, knappt kommit utanför dörrn, och vill få en ridtur... Vems tid är då viktigast? Oftast kan man kompromissa och hinna med båda, ~förhoppningsvis~ mellan amningsturerna, men ibland tycker iallafall min man att han MÅSTE få utrymme för sina intressen i högre grad än jag, för "jag är ju ändå hemma hela dagen och behöver inte åka till ett jobb, och jag renoverar ju inga hus på min lediga tid"... :smirk: (VADDÅ LEDIG TID; vem har det??!!)
 
Sv: Egen tid då?

Han gör mycket, men jag är så otroligt rastlös och bara hatar att inte klara mig själv. Han gillar att ta det lugnt, jobbar alltid med en kaffekopp i ena handen och sover siesta efter middagen. Jag plöjer runt hela min lediga tid (på jobbet måste jag sitta still). Så nu försöker jag väl att få honom att göra BÅDE mina saker och hans saker och för mig finns inget prio eller senare - jag vill att allt ska göras NU!!! Gravid eller ej!

Jag hoppas att det här går över snart för det här är värre än de månader jag satt helgipsad med avskuren hälsena!!! Då var jag ju i alla fall lite groggy i huvudet av värktabletter.
Lyckades i alla fall att gräva mig igenom två av landet i örtagården och har nu bara jordgubbslandet kvar. Har fått förbud att flytta buskar, men örter går bra. Maken kör in ved och rastar skendräktig hund (och tittar på fotboll mellan varven).
 
Sv: Egen tid då?

Åh du låter precis som min kompis! Hon sliter i vintras för att ta in 15 hästar helt själv, höggravid för hon ändå inte hade något annat att göra... När jag "skällde" på henne och sa att hon var tvungen att ringa om hon behövde hjälp så ville hon inte störa, hennes karl var ju på väg hem... Hon har ränt i stall och hus under hela graviditeten och även nu efteråt. Hon var till veterinären med en häst med värkar till och med... Så det jag har tjata om till henne och så får jag väl göra till dig oxå, försök ta det lite lugnt, allt måste inte vara perfekt och gjort omedelbart! om du nu absolut vill ha något att göra, baka och laga mat och lägg i frysen för det går åt!
 
Sv: Egen tid då?

Du låter som mig. Min man var trött idag och blev satt att passa barn medan jag röjde ut alla köksförråden på jakt efter den läskiga flugfän som härjar där sedan åkte jag till stallet och började förflytta gödselstacken till gödselvagnen.....vill få det gjort NUUUUUU! Rastlös och grinig, kör med alla och surar över att jg inte kommer ner till golvnivån längre- det är jag i ett nötskal MEN jag ahr åtminstone bara 3 dgr kvar till garanterad nedkomst :)
 
Sv: Egen tid då?

I vanliga fall sköter maken tvätt- och diskmaskin samt dammsugaren. Och så tar han renovering, sån som man måste ha snickare eller avancerade verktyg till. Jag planerar arbetet och är arbetsledare. Sen har jag hand om djuren (förutom utsläpp på morgonen då jag är grymt morgontrött) och trädgården är min. Lätt renovering som att måla och slipa brukar jag göra själv. Sen har jag hand om räkningar och sånt praktiskt också.
Svårt att ändra på det nu. Jag vet inte ens hur diskmaskinen fungerar. Och jag vill inte tvätta och hasa runt inomhus och maken är inte förtjust i att gräva upp buskar och promenera med hundarna. Det är orättvist. Det är ju HAN som skulle varit gravid!!!
 
Sv: Egen tid då?

mian1 skrev:
Han gör mycket, men jag är så otroligt rastlös och bara hatar att inte klara mig själv. jag vill att allt ska göras NU!!! Gravid eller ej!

:smirk: :smirk: Låter precis som jag när jag var gravid...! Avskydde att ha ont av foglossningen, men det absolut värsta var att jag inte KUNDE göra nåt för smärtorna. Hade jag bara kunnat vara mera aktiv, så hade jag stått ut med smärtorna också. Graviditet är ett skit för oss som vill vara aktiva! Hoppas allt löser sig för dig, och lycka till! Hur länge är det kvar förresten?
 
Sv: Egen tid då?

Jag har sådär 4-5 veckor kvar. Foglossningarna är bara illa om jag försöker mig på att ta en rask promenad med hästen, annars är det rätt okej. Värre är det att böja sig och så har mina lungor krympt så jag är andfådd hela tiden. Uppe på det har jag gått upp 20 kilo och har så mycket vatten i lederna att händer och fötter ser ut som vattenfyllda diskhandskar.
Jag får väl försöka bli sjuk eller nåt så att jag blir trött.

Man borde helt klart återinföra storken!!! Eller i alla fall förse männen med nån form av varningstext "Kan du läsa detta riskerar du också att bli gravid" eller nåt.
 
Sv: Egen tid då?

mian1 skrev:
Man borde helt klart återinföra storken!!! Eller i alla fall förse männen med nån form av varningstext "Kan du läsa detta riskerar du också att bli gravid" eller nåt.

:bow: :bow: :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
771
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 651
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 336
Senast: Snurrfian
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 110
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp