ej elektriskt fleece?

snigelfarmor

Trådstartare
Gissar att det inte bara är min ponny som lider när fleecetäcket ska av från den rakade rumpan.

Hur ska man göra för att undvika det, och finns det fleecetäcke som inte är elektriska?

Ska köpa Ull istället annars.

/jenny

Sv: ej elektriskt fleece?

Jag vill också väldigt gärna veta! :) Men har inte varit med om det själv, det vill säga sett något...

tvätta dom o använd sköljmedel. Funkar kanonbra.

häll i sköljmedel i en sprayflaska, spraya på ett tunt lager... :)

Det tipset är säkert jättebra, om man inte har en häst som är dunderkänslig för allt konstigt och annorlunda och hon skulle säkert få en allergisk reaktion av sköljmedel med... :mad: Så, något annat tips? :) Eller sköljmedel kanske inte är så starkt ändå? Jag är ju inte så insatt i tvättning precis. :angel:

sweet_knorven skrev:
Det tipset är säkert jättebra, om man inte har en häst som är dunderkänslig för allt konstigt och annorlunda och hon skulle säkert få en allergisk reaktion av sköljmedel med... :mad: Så, något annat tips? :) Eller sköljmedel kanske inte är så starkt ändå? Jag är ju inte så insatt i tvättning precis. :angel:

Det finns sköljmedel utan parfym och färgämnen (jag köpte ett sådan i veckan iaf, märket hette "Neutral"), det kanske funkar på känsliga hästar?:idea:

Ull är det som gäller här!

Fleece är svårt att få o-elektriskt, och det är ofta lite elastiskt också = sämre passform. Nä, jag föredrar ull.:)

jag har ett som heter dolan ser ut som flis men är helt antistatiskt dessutom är det perfekt både som stall, transport och efter tvätt täcke köpte mitt hos Feed n Race i Veddige tel 0340-30819

fast ull suger tag i min häst o ger jättestötar när jag tar av henne det. (hon är helklippt)

är det inte så att eskadrons dralon fleecetäcke är antistatiskt?

Om man viker täcket på hälften bakåt flera gånger och LYFTER av täcket när det är bara ca 10 cm av täcket som ligger emot hästen bak vid svansroten brukar man kunna undvika stötar. Alltså att man inte drar av täcket. Har funkat för mig :)

Tjock polarfleece fungerar bättre... Dolanfleece heter den kanske förresten. Ull har jag aldrig fått stötar av.
Det bästa med våren är att "stötvädret" försvinner... *ler*

Har provat det, och jag fick stötar av det med. Dock inte lika mycket som vid vanliga fleecetäcken, men för det priset vill man ju slippa stötar :devil:

Atlanta skrev:
Om man viker täcket på hälften bakåt flera gånger och LYFTER av täcket när det är bara ca 10 cm av täcket som ligger emot hästen bak vid svansroten brukar man kunna undvika stötar. Alltså att man inte drar av täcket. Har funkat för mig :)

Har provat det, och då får jag alla stötarna istället för hästen..klart bättre för hästen förstås.

Jag tror för övrigt att jag är en xtremt laddad person för jag är den enda på jobbet som får stötar av allt, hela tiden, speciellt blå plastlådor:devil: Är dessutom el-allergiker men jag tror jag är botad nu, för sen de blå plastlådorna gjorde entré i mitt liv har jag inte känt av "allergin". Elterapi?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 175
Senast: Digbil
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 436
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka