Bukefalos 28 år!

Ekologiskt hundfoder (frigående djur?)

Ainon

Trådstartare
När jag var med hunden hoss veterinären igår såg jag i en hundtidning en annons om ekologiskt hundfoder och jag tror allt animaliskt kom från frigående djur. Såklart kom jag inte ihåg vad det hette.

Någon som vet vilket foder det kan vara?
 
Sv: Ekologiskt hundfoder (frigående djur?)

Är det djurens välmående man tänker på har även standart en påse som kallas "vilt" som är gjort på kött från frigående hjortar på nya zeeland.
 
Sv: Ekologiskt hundfoder (frigående djur?)

Nej det var inget av det. Detta var ett märke som hade flera olika sorter med ekologiskt foder från frigående djur (eller så var det vilt). Hade även valpfoder/active foder vilket jag behöver till Uno

//Ainon, som helst skulle vilja skippa köpa hundmat från massproducerande indistrualiserade djurindistrin...
 
Sv: Ekologiskt hundfoder (frigående djur?)

Oliver's har också frigående djur har jag för mig, åtminstone kycklingen, och om jag inte minns helt fel är det ekologiskt, men det importeras från Kanada vilket väl är "sådär" miljövänligt... (Jag borde ha bättre koll eftersom jag precis bytt till det! :o) Det ska visst finnas ett ekologiskt foder från Änglamark (Coop) och google sa något om ett märke som heter Biosch. Eagle Pack verkar också ha kött från frigående djur.
 
Sv: Ekologiskt hundfoder (frigående djur?)

*KL*
Finns ett ekologiskt odlat frystorkat grönsaksfoder som blandas med valfria animalier, Difro.
Finns även vacumpackat blandat grönt o kött, Nature´s Harvest, det säljs av Foderbilen, dock importerat från Canada o ganska dyrt.
Fördelen att det inte behöver förvaras i kyl/frys.

mvh
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej på er! Önskar få tips på bra hundfoder med spannmål i som mina hundar kan äta. Dom är seniorer och har lätt för att lägga på sig...
Svar
16
· Visningar
1 413
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 705
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp