Jag har konton hos både Avanza och SBAB, där är e-legitimation enda sättet att logga inUndrar jag också!Använder min e-legitimation varje dag både privat och i jobbet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har konton hos både Avanza och SBAB, där är e-legitimation enda sättet att logga inUndrar jag också!Använder min e-legitimation varje dag både privat och i jobbet.
Men då måste man ju komma ihåg vart man lägger dosan@grodan21 och @FengurLaugar Aha, okej ja men senast 15e april då iaf, då vet jag! Haha och jag kan inte komma på när jag hade behövt e-leg förutom till detta en gång om året :P Signerar mina bankärenden med säkerhetsdosa.
Ja även mellan banker. Det är fortfarande ett "slutet system" med dina tillgångar.Även om det är mellan olika banker?![]()
Nä då, på Avanza går det fint att logga in med användarnamn och lösenord också minsann! Jag har nämligen inte heller e-legitimation, men hänger rätt mycket på Avanza i alla fallJag har konton hos både Avanza och SBAB, där är e-legitimation enda sättet att logga in![]()
Jag har glömt bort mitt lösenordNä då, på Avanza går det fint att logga in med användarnamn och lösenord också minsann! Jag har nämligen inte heller e-legitimation, men hänger rätt mycket på Avanza i alla fall![]()
Jag också! Typ 34 gånger... Men det går att lösa det medJag har glömt bort mitt lösenord![]()
Jag har Ica-banken bland annat. Vad är det du vill ska funka? Fungerar väl mest som vilken annan bank som helst. Jag har Ica-banken då deras bankkort varit väldigt fördelaktigt att använda utomlands. Numera är det inte lika fördelaktigt samt att jag reser mer sällan till ställen där jag tjänat på det så jag funderar på att byta då det är relativt dyrt/år.Testar med ny fråga: Är det någon som har ICA Banken? Funkar/funkar inte? För- och nackdelar?![]()
Okej, vad ska du byta till då som är billigare? Jag reser inte heller jätteofta så just den fördelen är inte vad jag är ute efter.Jag har Ica-banken bland annat. Vad är det du vill ska funka? Fungerar väl mest som vilken annan bank som helst. Jag har Ica-banken då deras bankkort varit väldigt fördelaktigt att använda utomlands. Numera är det inte lika fördelaktigt samt att jag reser mer sällan till ställen där jag tjänat på det så jag funderar på att byta då det är relativt dyrt/år.
Okej, vad ska du byta till då som är billigare? Jag reser inte heller jätteofta så just den fördelen är inte vad jag är ute efter.
Jag önskar mig:
Jag har Nordea nu och där tänker de visst börja ta 432 kr om året för det här så fort jag är klar med att studera. Eller mer, om jag har missat något. Om jag kan få samma paket till en lägre kostnad så passar jag gärna på att byta nu. Det verkar dock superkrångligt att få fram alla aktörers priser för "det vanliga" så som jag uppfattar det, särskilt eftersom jag inte vill börja blanda in mitt sparande eller bolån och få till någon "deal". Eller förresten, visst kan jag stoppa in 5000 i Ica-sparande om det ger mig dubbel bonus, vi handlar jättemycket där.
- Två konton - ett där lönen kan betalas in, som är kopplat till betalkort och som jag kan betala räkningar ifrån. Ett till som bara används för att ha pengar som är lättillgängliga för mig men inte kan försvinna om någon tar mitt kort. Räknar med nollränta på båda kontona.
- Internetbank inkl. möjlighet att betala till personer och företag (konton i andra banker, BG, PG). Det låter som en självklarhet men är visst en separat tjänst att kunna betala.
- Mobilbank/någon app där man kan göra samma saker som i internetbanken, typ
- Swish
- Mobilt BankID
- Betalkort som funkar på de flesta ställen (troligen Visa eller Mastercard)
Tack! Är det via ICA Banken du har Mobilt BankID då också? Som jag har fattat det så verkar det vara en bank som måste tillhandahålla det och eftersom jag tänkte byta bort min vanliga huvudbank så är jag lite rädd att det ska saknas någon viktig del och så måste jag köra dubbelt eller byta igen.Jag har ICA-banken. Huvudkontot som ICA-kortet hör till är mitt lönekontonto, det är även kreditkortet kopplat till (Mastercard). Sedan har jag ett separat sparkonto, fast räntan är ganska så obefintlig.
Men jag har allt som du punktar upp. Har en app i telefonen och på plattan. Har en dosa som jag använder när jag handlar på kortet på nätet (man ska kunna använda BankID för att godkänna sånt också, men det har jag inte provat). Dosan använder jag när jag vill logga in på banken via datorn också, men det är så smidigt med plattan, så det gör jag nästan aldrig längre.
Det enda negativa är att de inte hanterar aktier, så när jag fick sådana så var jag tvungen att ordna det via Handelsbanken istället.
350kr per år tror jag Ica kostar. Jag har inget sparande där så jag får inte dubbel bonus, men funderat på det. @CiaB svarade på det mesta, men jag använder bank-id för att logga in och godkänna betalningar numera då jag inte har koll på dosan längre.Okej, vad ska du byta till då som är billigare? Jag reser inte heller jätteofta så just den fördelen är inte vad jag är ute efter.
Jag önskar mig:
Jag har Nordea nu och där tänker de visst börja ta 432 kr om året för det här så fort jag är klar med att studera. Eller mer, om jag har missat något. Om jag kan få samma paket till en lägre kostnad så passar jag gärna på att byta nu. Det verkar dock superkrångligt att få fram alla aktörers priser för "det vanliga" så som jag uppfattar det, särskilt eftersom jag inte vill börja blanda in mitt sparande eller bolån och få till någon "deal". Eller förresten, visst kan jag stoppa in 5000 i Ica-sparande om det ger mig dubbel bonus, vi handlar jättemycket där.
- Två konton - ett där lönen kan betalas in, som är kopplat till betalkort och som jag kan betala räkningar ifrån. Ett till som bara används för att ha pengar som är lättillgängliga för mig men inte kan försvinna om någon tar mitt kort. Räknar med nollränta på båda kontona.
- Internetbank inkl. möjlighet att betala till personer och företag (konton i andra banker, BG, PG). Det låter som en självklarhet men är visst en separat tjänst att kunna betala.
- Mobilbank/någon app där man kan göra samma saker som i internetbanken, typ
- Swish
- Mobilt BankID
- Betalkort som funkar på de flesta ställen (troligen Visa eller Mastercard)
Jag har mobilt BankID på Ica. Och swish. Trots att det inte är min huvudbank.Tack! Är det via ICA Banken du har Mobilt BankID då också? Som jag har fattat det så verkar det vara en bank som måste tillhandahålla det och eftersom jag tänkte byta bort min vanliga huvudbank så är jag lite rädd att det ska saknas någon viktig del och så måste jag köra dubbelt eller byta igen.
Jag har redan separata banker för fonder och aktier och tänkte fortsätta med det så det gör inget att det inte funkar via ICA. Är nog totalt kund hos fem olika banker, för olika saker.![]()
Tack! Är det via ICA Banken du har Mobilt BankID då också? Som jag har fattat det så verkar det vara en bank som måste tillhandahålla det och eftersom jag tänkte byta bort min vanliga huvudbank så är jag lite rädd att det ska saknas någon viktig del och så måste jag köra dubbelt eller byta igen.
Jag har redan separata banker för fonder och aktier och tänkte fortsätta med det så det gör inget att det inte funkar via ICA. Är nog totalt kund hos fem olika banker, för olika saker.![]()