eksem täcke tillpassning?

Joyride

Trådstartare
Har köpt ett eksem täcke men hur tajt skall det sitta vid bogen och bak benen? Funderar på om det jag köpte är lite för litet då jag tyckte det satt väldigt tajt
 
Jag vill inte alls ha tight så jag köper storhäststora till min islandshäst. Jag vill inte att det ska bli skav på bogen och mankammen och manken.
Jag har alltså en ganska grov en som drar mycket runt bog och rumpa.
 
Har köpt ett eksem täcke men hur tajt skall det sitta vid bogen och bak benen? Funderar på om det jag köpte är lite för litet då jag tyckte det satt väldigt tajt

Problemet om man köper för stor är att resår runt bakbenen hänger mycket, täcket kanar bakåt och resåren går lätt sönder när den hamnar för långt ner på benen. Ofta töjer sig täcket efter lite användning, och är det stort från början får du räkna med att det blir ännu större.

Jag har själv köpt täcken som sitter vänligt men bestämt, efter några dagar är täcket lite större och sitter därför mycket bra.
 
Vad skall det vara för material i täcket? Sett att det finns i polyester och lycra men även något annat lite grövre som jag inte vet materialet på
 
Vad skall det vara för material i täcket? Sett att det finns i polyester och lycra men även något annat lite grövre som jag inte vet materialet på
Lycra och elestan har det varit i de täcken vår häst har användt, lycran gör att täcket blir luftigt och torkar snabbt vid tillfälliga skurar. Elestan gör att täcket blir mer följsam med hästen, och gör att den kan röra sig obehindrat trots att täcket smiter åt.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 001
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
585
Senast: Trott
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
987
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 254
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp