Eksemhäst, tips behövs!!!

Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Man behöver inte ha någon större hästkunskap eller hästkännedom för att förstå vad det är denna häst förmedlar..

När ska vi börja med att svara på hästens signaler innan vi svarar på människans kunskapsbehov??

Det är möjligt att jag inte har tillräckligt med kunskap för att begripa det så förklara gärna för mig. Vad vill hästen tala om?
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Det finns bara en vinst för den som lider och det är grundläggande hästkunskap att se till att lösa det primära problemet. All annan speculation om secundärara lösningar leder enbart till att en lyckad affärside.

Kanske dags för många att vakna,, börja med att ställa sig själv grundfrågan,,

Vad är det som jag kan ha bidragit med för att åstakomma denna onaturliga reaktion på min individ trots att jag strävar efter att delge att jag ger den ett naturligt levene..

Make it simple.


Det är enkelt, svidknott som hästen är allergisk mot. Make it simple, läs den forskning på området som finns att tillgå så förstår du hur invecklat eksem verkligen är.;)
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Man behöver inte ha någon större hästkunskap eller hästkännedom för att förstå vad det är denna häst förmedlar..

När ska vi börja med att svara på hästens signaler innan vi svarar på människans kunskapsbehov??

Ja det är ju solklart, han vill ha sitt täcke därför att han avskyr insekter.:D
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Man behöver inte ha någon större hästkunskap eller hästkännedom för att förstå vad det är denna häst förmedlar..

När ska vi börja med att svara på hästens signaler innan vi svarar på människans kunskapsbehov??

Och vad är din lösning på att få bort en allergi mot svidknott?
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Det finns bara en vinst för den som lider och det är grundläggande hästkunskap att se till att lösa det primära problemet. All annan speculation om secundärara lösningar leder enbart till att en lyckad affärside.

Kanske dags för många att vakna,, börja med att ställa sig själv grundfrågan,,

Vad är det som jag kan ha bidragit med för att åstakomma denna onaturliga reaktion på min individ trots att jag strävar efter att delge att jag ger den ett naturligt levene..

Make it simple.

Väldigt luddigt svar. Det enda jag kan komma på är att flytta till mygg och knottfria ställen, men tyvärr inte så enkelt. Finns det förresten någonstans där det inte finns dessa insekter?? Jag skulle gladeligen sälja min häst till nån som bor så, bara han slipper denna klåda. Eksemtäcket skyddar ju inte hela kroppen så klåda blir det ändå.
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Ja det är ju solklart, han vill ha sitt täcke därför att han avskyr insekter.:D

Jag tolkar min shettis likadant. Stackaren är väldigt känslig för flugor som kryper i ögonen, och hon blir väldigt röd och irriterad i sina ögon. Hon ÄLSKAR sin flughuva. Hon trär i princip in huvudet i den och står helt blickstilla när man sätter på den. Men, visst, jag skulle väl egentligen hellre utrota alla flugor i stället...;)
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Öland och Gotland. (enligt min vet). Och det stämmer. Min häst var problemfri ända tills han flyttade till fastlandet. Och de år han har åkt tillbaka på sommaren har han återigen blivit problemfri.
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Svar till coari.
Dina inlägg är så mysko.
Det är inte många som fattar någonting.
Är du en Lustekurre istället för coari?
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Öland och Gotland. (enligt min vet). Och det stämmer. Min häst var problemfri ända tills han flyttade till fastlandet. Och de år han har åkt tillbaka på sommaren har han återigen blivit problemfri.

Teoretiskt går det i andra delar av landet med, gäller bara hitta ett riktigt blåshål och där det är ogästvänligt för knott.

Det är ju därför en eksemhäst kan bli bättre/besvärsfri efter flytt - likväl som en vad man trodde var eksemfri häst kan utveckla symptom efter flytt.
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Öland och Gotland. (enligt min vet). Och det stämmer. Min häst var problemfri ända tills han flyttade till fastlandet. Och de år han har åkt tillbaka på sommaren har han återigen blivit problemfri.

Då finns det inga eksemhästar på Öland och Gotland??
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Jodå, men för vissa hästar kan området ha en viss avlastning dock inte för alla.

Hade det varit en islänning så hade svaret varit jätte enkel eftersom islänningar inte har dessa problem förän dom blir exporterade.

Borta bra men hemma bäst..
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Väldigt luddigt svar.


Börja med att läs själva trådstartsinlägget. Svara sedan om det finns någon olja/kemisk produkt som trådstartaren inte har prövat innan tråden skrevs..

Svara mig gärna sedan vad din egen uppfattning är att resultatet blir när man blandar det ena med det andra i en salig röra..

Långsökt om man kommer att tänka på en allergisk reaktion eller bränskador orsakade av olja i starkt solljus??
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Hade det varit en islänning så hade svaret varit jätte enkel eftersom islänningar inte har dessa problem förän dom blir exporterade.

Borta bra men hemma bäst..

Sant men sedan har vi även islänningar födda i Sverige, dom har ju inte ens åkt bort.;)
 
Sv: Eksemhäst, tips behövs!!!

Börja med att läs själva trådstartsinlägget. Svara sedan om det finns någon olja/kemisk produkt som trådstartaren inte har prövat innan tråden skrevs..

Svara mig gärna sedan vad din egen uppfattning är att resultatet blir när man blandar det ena med det andra i en salig röra..

Långsökt om man kommer att tänka på en allergisk reaktion eller bränskador orsakade av olja i starkt solljus??

Halvblodet hade ju börjat klia innan hon började smörja. innan hon blandat i"en salig röra". Så ditt argument faller.

För din upplysning så blandar jag i en salig röra på min isländske eksemhäst och han mår därför alldeles utmärkt, med täcke såklart.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Roheryn
·
Hästvård I höstas bröt knottallergi ut på min häst. En kraftig sådan. Tidigare har vi bott på en blåsig slätt utan knott och därav har vi inte...
2
Svar
35
· Visningar
3 636
Senast: nullo-modo
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 609
Senast: höstmåne
·
Hästvård Har en ponny som under de senaste dagarna verkat få någon typ av eksem. Hon har alltid varit känslig mot insekter och sol och går därför...
Svar
10
· Visningar
1 469
Senast: HeleneF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp