Eksemtäcke från Horze? Annat?

Nea_

Trådstartare
Hej!

Har en arab som utvecklat vad jag tror är knotteksem.
Har tittat på massor av eksemtäcken och är så osäker... han får lätt skav.

Eksemtäcket från horze, är det något att ha? Det ser så smidigt och trevligt ut..Boett och många andra ser så himla klumpiga ut. Han har nu ett sveatäcke med hals och magplatta och har slutat klia sig men får skav kring manken av det. Älskar halsen på det täcket...den är lång och luftig och stramar inte då hästen äter.

Tipsa gärna på eksemtäcken med lång hals och i smidigt tyg. Allt är av värde, vill skydda min kille. Fick stubba hans långa arab-man eftersom han tok-kliade sig innan jag började täcka honom och det var HEMSKT!!:cry:

Sv: Eksemtäcke från Horze? Annat?

Boett är inte det minsta klumpigt tycker jag. Det priset ger jag Svea eksemtäcke som satt så illa på min eksemhäst, tjockt och klumpigt så det eldade jag upp så irriterad var jag!! Boett, Hööks hade jag.

Sv: Eksemtäcke från Horze? Annat?

att ha hästen på ett bete med knappt nån klöver (protein)alls gör att knotten tycker mindre om dem. :)
vet inget om eksemtäcke då vi aldrig använt det på vår knottkänsliga.

Liknande trådar

Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 828
Utrustning Hej på er! Har en arab som utveklat eksem. Funderar på det här med täcken, vilka är bra och inte bra. Har kollat massor här på buke...
Svar
9
· Visningar
2 814
Senast: Nollan
·
Islandshäst Valde att lägga tråden här trots att den nog bör ligga på utrustning. Kändes som att ni här på islandshäst har bäst koll. Men moderator...
Svar
16
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka