Djurjouren

Trådstartare
Måste byta till ett starkare agregat för jag har rymmarponnyer. Nån som kan tipsa om ett riktigt värstingagregat och vart man kan köpa det, helst i Malmötrakten med omnejd.

Sv: Elagregat

Hopp och hej.
Nu tar vi i och grunnar lite på problemet. för nu har ju en av problemsäsongerna börjat.

Vad har du för aggregat idag?
hur långa hagar har du, eller hur långt med tråd har du?
vad för tråd?
hur många jordspett har du? (du skall ha ett jordspett / k på aggregatet, med 3 meters mellanrum) ofta kan man få fart i en hage rejält genom att stoppa ner några spett till. jag har sett det med egna ögon. har testat att koppla bort spett och möta och lägga till och mäta och det gör mycket mer än att skaffa större aggregat.
är marken torr eller frusen, kan inte ett starkare aggregat hjälpa dig, du kommer inte märka skillnad.
vad du kan behöva är sk polarband, eller dessertband, där du leder både jord och ström runt hagen.

jag är ju van vid delavals agggregat, och 8k eller 16k räcker i princip hur långt som helst. deras 25k är tänkt för typ rancher, med flera mils staket, mao lite overkill för de flesta.
revir, som gg säljer, är också mycket bra aggregat. trodde inte det först, men nu när jag tagit del av dessa så har jag fått lite hum om att det faktiskt är riktigt bra kvalitetssaker. (har jobbat med dem)

Sv: Elagregat

och du, vad får dig att tro att rymmarponnierna kommer sluta rymma? de tar en stöt och så är de ute. kanske behövs fler trådar, något att göra i hagen också.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: sweep
·
Fritid Jag har en iPhone 11 som är fyra år gammal. Batteriet börjar balla ur och jag inser att jag måste köpa en ny mobil snart. Jag söker en...
Svar
8
· Visningar
393
Senast: Lilla
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka