Visa bifogad fil 28528

Kul att bo i hus ibland.... Har pellets/solpanna, så solen tar lite. Pelletsen är dock slut för i år så kör elpatron för det som inte solen täcker upp för uppvärmning/vatten, men nu blir det ju billigare och billigare varje månad fram tills iallafall Oktober.
Jag betalar typ samma som dig och bor i en tvåa
Varmvatten ingår men inte värmen
Betalade 2246 som mest i vintras per månad
 
Tycker det låter väldigt dyrt.
Jag bor på 50 kvm med egen tvättmaskin och tumlare.
Betalar runt 80;- per månad i förbrukning, har ett dyrt avtal med niljömärkt el. Fasta avgiften ligger på 140:- per månad.
 
Jag betalar typ samma som dig och bor i en tvåa
Varmvatten ingår men inte värmen
Betalade 2246 som mest i vintras per månad

Helt otroligt sa det andrats. Nar vi flyttade till USA var vara elrakningar snuskigt dyra jamfort med vad vi var vana vid fran Sverige ... Du betalar mer an dubbelt sa mycket som oss i en villa pa 150 kvadrat meter. En snabb huvudrakning sager att vi betalar en tredjedel av det dar ungefar. Trots att vi kor AC mycket mer och att den drar betydligt mer an varme.
 
Jag bor i en mindre villa, 3 personer (och en hund) i huset. Betalar ungefär 2900:- för el:en (Skellefteå Kraft) och drygt 1 600:- för elnätet (Bromölla Energi). 3 500:- i månaden alltså. O_o Elräkningen sjunker under sommarmånaderna men är ändå hög.
 
Jag bor i en mindre villa, 3 personer (och en hund) i huset. Betalar ungefär 2900:- för el:en (Skellefteå Kraft) och drygt 1 600:- för elnätet (Bromölla Energi). 3 500:- i månaden alltså. O_o Elräkningen sjunker under sommarmånaderna men är ändå hög.
Jag betalar lika mycket men har mer för nätet, bor i villa, två personer.
 
Jag bor i en mindre villa, 3 personer (och en hund) i huset. Betalar ungefär 2900:- för el:en (Skellefteå Kraft) och drygt 1 600:- för elnätet (Bromölla Energi). 3 500:- i månaden alltså. O_o Elräkningen sjunker under sommarmånaderna men är ändå hög.
Och @Sporthorse: 54 000 kr om året i elkostnad låter ganska mycket. Eller kanske det är 4500 kr (2900+1600=4500) per kvartal?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Den 31 december löper nuvarande elhandelsavtal ut. Jag håller nu på att kolla runt lite på olika bolag och se om priset skiljer sig och...
2
Svar
30
· Visningar
1 436
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
2 462
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
980
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 210
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp