eldorado ox

Sv: eldorado ox

Sötaste Marie !
Tänk, om din granne var trevlig överhuvudtaget.... :angel:
Dessutom kan han inte både vare trevlig OCH plocka bajs. Karlslok är pr. definition inte multi-task'are.

m.v.h.: Din granne

OK :p vi kan ju avstå från trevligheten och nöja oss med bajsplockningen:idea:
 
Sv: eldorado ox

Säg du som det är! Du är bara avis! Ne, nu har jag inte tid att sitta här och pladdra! Sune ska ha mat! Och Skuttelin, som faktiskt är tjockare än han för dagen!:bump:
 
Sv: eldorado ox

Åter till kusen ifråga - Eldorado ox.

Eldorado är far till 27 svenskregistrerade/svenskfödda avkommor 352 starter, 102 segrar, 2 353 557 kr


Nästan fullblodsnivå på dom siffrorna...

Några avkommoer
El Wodkine
El Waldo
El Camillo
Och Bomberbad som är i träning as we speak


Dessutom är han morfar till
Wictor Hugo och Wilma Walewska bland annat.

Hyffsat avtryck i aveln.

Vill minnas att han var gdk för halvblodsavel oxå
 
Sv: eldorado ox

Hej, jag har haft fem hästar efter Eldorado till låns, de har alla varit trevliga, stabila hästar dock inte så arabtypiska. Har bilder men vet tyvärr inte hur man lägger in dem här.
 
Sv: eldorado ox

heej :D jaa jag har en häst efter han :D som är 144 com i manken han är jätte fin och världens snällaset han är född 2004 och jag hoppar lite med han å så :D om du vill ha bilder eller mera fakta kan du ju skriva till min mail som är fannyolsson_93@hotmail.com :)
 
Sv: eldorado ox

Äger en avkomma av Eldorado.. Tror däremot att han är svarta fåret av de andra avkommorna :D:D:D

Han heter Korytko, mrkbr. med strimbläs och två vita halvstrumpor. f.1993 u. Wanienka

Väldigt bestämd och väldigt smart, mycket riden och ganska lat :crazy: men trevlig häst att rida trots fullblods syndromet (vilken fin himmel:angel:) med enorm personlighet... Har dock blivit illa behandlad då han vaktar box etc.

(vet inte hur man laddar upp foton??) :eek:
 
Sv: eldorado ox

någon som vet något om eldorado ox?har ni avkommor efter honom tex bilder ele fackta..:o

Eldorado was bred by Penelope Lewenhaupt. He is the sire of 16 racehorses. Eldorado, sire to El Wodkine 56(25-13-5), El Waldo 5/34(13-10-4-3-1), El Camillo 35(7-7-6), El Kanon 67(23-13-10) and Elcatero 40(11-15-6) just to mention a few. He himself also was a superb racehorse 30(12-10-2) and European Race Champion. Eldorado was 158cm wich shows in the sizes of his progeny. He was also approved for Swedish Warmblood Breeding, just like his son Elcatero. Eldorado is found in numerous pedigrees of racing and endurance horses.

El Garbo (Eldorado - Welona/Mamluk), one of 5 full brothers / sisters with very high racing capacity. El Garbo is unraced herself, but her two oldest offsprings have now started to race. Willgot, who was sold to UAE placed second in his first start over there. Wilma Walewska is always in the money: 10(2-1-3-3). El Dorana, the other full sister is also unraced but has racing offspring: Wictor Hugo, born 2002, 1/9(3-1-2). The 3 full brothers are all raced very successfully:
El Waldo, the tallest of them all with 160cm, has raced in Europe and UAE with the results 5/34(13-10-4-3-1). El Wodkine 153 cm, born 1995, is the only scandianvian horse who has won in UAE. 63(28-14-6) The last of the full brothers is El Camillo, born 1993, also raced well: 35(7-7-6).

Hos oss bor just nu El Waldo och El Garbo.

El Garbo: http://www.limelightarabians.se/pictures/El_Garbo_080511.jpg

El Waldo racing: http://www.limelightarabians.se/pictures/El_Waldo_1st_Int_Quatar_Rac.jpg

El Waldo skolriden: http://www.limelightarabians.se/pictures/El_Waldo5_okt07_450.jpg

El Waldo skolriden:
http://www.limelightarabians.se/pictures/ElWaldo2_okt07_450.jpg

El Waldo på distanstävling:
http://www.limelightarabians.se/pictures/El_Waldo_Vedema2008.jpg

El Waldo vinner distanstävling:
http://www.limelightarabians.se/pictures/080412_ElWaldo_finishline.jpg
 
Sv: eldorado ox

Elcatero i Sverige på grund av att han har över 110 avkommor, några av dem riktigt bra i distans på högre nivå (Elcopero, Shah Khan, Shamrac och Shah Nahim och Bwugadogo är på gång.

El Wodkine är känd utanför Sverige.

Ska vi prata om merit som slår andra arabhästar med hästlängder så står El Wodkine för den bedriften.

Han är fortfarande den enda skandinaviskfödda hästen som lyckats vinna ett lopp i Förenade Arabemiraten. Den segern tog han i februari 2003.


Kan tillägga att halvbröderna El Wodkine och Elcatero är de enda arabhästarna som tilldelats Elit för sina galopprestationer. El Wodkine 2006 och Elcatero 1995.


Men märkligast i denna historia tycker jag är att trots att El Wodkine prestationsmässigt är den överlägset bästa Svenskuppfödda galopparaben, så har han endast TVÅ avkommor. Av någon underlig anledning betäcker folk hellre med 27-poängare utan meriter.

Det måste vara något fel på Wodkine då Scherling inte använder han själv har man fått höra på omvägar.
Det är helt korrekt att PO Scherling inte använt Wodkine. Varför är det färre som lyckats lista ut. Svaret är enkelt. Hans ston är / har varit släkt med El Wodkine och då menar jag riktigt nära släkt, mor, helsyskon, systerdotter.
 
Hej! Ser att tråden är jättegammal men testar ändå! Jag hade en väldigt fin ponny e Eldorado som vi tyvärr var tvungna att ta bort alldeles för tidigt. :( Men jag har scannat in ett av alla kort jag har på honom, Silverado hette han, som jag skulle visa om någon vill. :) Silver var världens gulligaste, jättebusig, levnadsglad, supersnygg och hur snäll som helst - saknar honom fortfarande! :heart Vore väldigt kul om någon har kort på Eldorado eller hans avkommor och vill dela med sig. =)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 378
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 636
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 935

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp