Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
så är det väl med alla elgrejer till djur, förutom stängsel (synligt). minns att de tog bort elgrejen som gjorde att korna sket i rännan för några år sedan, och att elpådrivarna som används på slakterier varit förbjuden ett par år. nu finns det väl inget kvar?
Lagen säger att det i Sverige är förbjudet att använda elhalsband, men däremot är det inte förbjudet att köpa, sälja eller inneha halsbanden. Detta gäller även de anti-skäll halsband som fungerar med ström. inte de som fungerar med vatten eller citrus...
rent intresse, då jag har en dobbis som kutar efter allt som rör sig, och tänkte att det kanske går att skaka liv i den igen när den kom upp på min sökning...
Fast du skrev ju i förra inlägget att det är förbjudet att använda, varför undrar du då...? Om jag hade haft intresse av att använda el så hade jag nog inte nämnt det för någon
Man får äga, köpa, sälja men man får inte använda detta bara militären som får använda det då militär hundarna måste vara helt viltfria då det annars kan bli svårt att jobba med minhundar mm som reagerar på vilt.
Hundavel & Ras
Konstig rubrik kanske, men....
Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Hundavel & Ras Jag tänker ta den här tråden i en annan riktning när det gäller renras kontra blandras, nämligen egenskaperna hos hunden. Är inte dom...