Elhalsband

Status
Stängd för vidare inlägg.
så är det väl med alla elgrejer till djur, förutom stängsel (synligt). minns att de tog bort elgrejen som gjorde att korna sket i rännan för några år sedan, och att elpådrivarna som används på slakterier varit förbjuden ett par år. nu finns det väl inget kvar?

Nej, det var ett sådant som gav stötar. Fjärrstyrt.

Kom med vår import från Danmark som tränats med det hela sitt liv :crazy:

Kanske är jag smärttålig men att gå in i ett elstängsel gör jävligt mycket ondare.

Sv: Elhalsband

Hej!

Lagen säger att det i Sverige är förbjudet att använda elhalsband, men däremot är det inte förbjudet att köpa, sälja eller inneha halsbanden. Detta gäller även de anti-skäll halsband som fungerar med ström. inte de som fungerar med vatten eller citrus...

rent intresse, då jag har en dobbis som kutar efter allt som rör sig, och tänkte att det kanske går att skaka liv i den igen när den kom upp på min sökning...

Fast du skrev ju i förra inlägget att det är förbjudet att använda, varför undrar du då...? Om jag hade haft intresse av att använda el så hade jag nog inte nämnt det för någon ;)

skulle gäran haft ett el halsband i morse.. *mutter* hundjäveln började jaga hästaran å var helt okontaktbar..

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

eller itne men i morse vr jag arg....

de e ju upp till var och en hur ärlig man vill vara... jag mörkar aldrig

Man får äga, köpa, sälja men man får inte använda detta bara militären som får använda det då militär hundarna måste vara helt viltfria då det annars kan bli svårt att jobba med minhundar mm som reagerar på vilt.

Fantastiskt vad man kan hitta om man gräver djuuuuuuuupt. :p

Letade efter Dinosaurieben?:D

*kl*

Som någon redan påpekat så har tråden 6 år på nacken. Jag låser därför tråden.

/Moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 901
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 153
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 489
Senast: ufot
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka