Eltandborste?!

lil-sis

Trådstartare
Min Oral B börjar bli trött och vill laddas efter varje tandborstning.

Så det är dags för en ny.

Men vilken?

200kr? 3000kr?

Hjälp!!
 
Jag letade efter ny tandborste efter att min förra Oral-B blev trött. För mig var det viktigt med trycksensor, eftersom tandläkaren tog upp den funktionen vid ett besök. Jag önskade även ett resefodral, så jag köpte en för ca 1000 kr, då Oral B.

En bekant tittade på Råd & Röns test, som rekommenderade Philips istället. Min upplevelse är att uppgradera till 1000-1500 kr leder till flera förbättringar, men jag behöver inte en bluetooth i min tandborste, som håller koll på hur/när jag borstar, där gick min gräns (3000+).
 
Jag behöver inget extra på tandborsten, bara att den snurrar, så jag köpte en för 200 kr när min för 1500 kr började ge upp och behöva laddning varje dag. Tror det var en oral-B. Fungerar utmärkt såhär 1 år senare.
 
Min Oral B börjar bli trött och vill laddas efter varje tandborstning.

Så det är dags för en ny.

Men vilken?

200kr? 3000kr?

Hjälp!!

Philips. Så himla jättesuperbra. Jag får absolut inte använda Oral B (som kan skada tandköttet rejält med oscillerande rörelser).

Philips Sonicare ProtectiveClean kostar under 700 kr.

"Philips Sonicare ProtectiveClean är en eltandborste som ger en skonsam och effektiv rengöring för en bättre munhälsa. Med 62 000 borströrelser per minut ger ProtectiveClean en renhet som du kan känna. Tandborsten varnar om du borstar för hårt. Har en timer som meddelar när du borstat i de 2 minuter som rekommenderas.

Sonicare-teknologin i Philips eltandborstar har inspirerats av tandvården och tar bort upp till sju gånger mer plack än en manuell tandborste. Den soniska tekniken innebär att borsten arbetar med snabba, svepande rörelser som pressar vatten och tandkräm in mellan tänderna och längs tandköttet.

Sonicare ProtectiveClean har ett mjukstartsprogram som gradvis ökar borstningseffekten de 14 första gångerna du använder eltandborsten. Detta för att du som är nybörjare lättare ska vänja dig vid att använda eltandborste.

Laddningsbart litiumjonbatteri. Fulladdat batteri håller upp till två veckor."
 
Philips. Så himla jättesuperbra. Jag får absolut inte använda Oral B (som kan skada tandköttet rejält med oscillerande rörelser).

Philips Sonicare ProtectiveClean kostar under 700 kr.

"Philips Sonicare ProtectiveClean är en eltandborste som ger en skonsam och effektiv rengöring för en bättre munhälsa. Med 62 000 borströrelser per minut ger ProtectiveClean en renhet som du kan känna. Tandborsten varnar om du borstar för hårt. Har en timer som meddelar när du borstat i de 2 minuter som rekommenderas.

Sonicare-teknologin i Philips eltandborstar har inspirerats av tandvården och tar bort upp till sju gånger mer plack än en manuell tandborste. Den soniska tekniken innebär att borsten arbetar med snabba, svepande rörelser som pressar vatten och tandkräm in mellan tänderna och längs tandköttet.

Sonicare ProtectiveClean har ett mjukstartsprogram som gradvis ökar borstningseffekten de 14 första gångerna du använder eltandborsten. Detta för att du som är nybörjare lättare ska vänja dig vid att använda eltandborste.

Laddningsbart litiumjonbatteri. Fulladdat batteri håller upp till två veckor."

400 pix med studentrabatt 😎
 
Jag har gått från Philips till Oral B och nu tillbaka till Philips.
Bytte till Oral B för att den var så mycket billigare, men tyckte Philipsen både gjorde rent bättre och hade hade längre batteritid. Däremot ser jag inte riktigt vitsen med appar och grejer, den indikerar ju när man ska byta tandrad ändå.
 
Jag har gått från Philips till Oral B och nu tillbaka till Philips.
Bytte till Oral B för att den var så mycket billigare, men tyckte Philipsen både gjorde rent bättre och hade hade längre batteritid. Däremot ser jag inte riktigt vitsen med appar och grejer, den indikerar ju när man ska byta tandrad ändå.

Det är mycket få grejor jag tycker har användbar appar. Tandborsten är inte en av dem...
 
Jag har också en Philips som kostade ca 700 för typ 2,5 år sen. Mycket nöjd med den och den håller laddningen ett par veckor fortfarande.
 
Philips. Så himla jättesuperbra. Jag får absolut inte använda Oral B (som kan skada tandköttet rejält med oscillerande rörelser).

Philips Sonicare ProtectiveClean kostar under 700 kr.

"Philips Sonicare ProtectiveClean är en eltandborste som ger en skonsam och effektiv rengöring för en bättre munhälsa. Med 62 000 borströrelser per minut ger ProtectiveClean en renhet som du kan känna. Tandborsten varnar om du borstar för hårt. Har en timer som meddelar när du borstat i de 2 minuter som rekommenderas.

Sonicare-teknologin i Philips eltandborstar har inspirerats av tandvården och tar bort upp till sju gånger mer plack än en manuell tandborste. Den soniska tekniken innebär att borsten arbetar med snabba, svepande rörelser som pressar vatten och tandkräm in mellan tänderna och längs tandköttet.

Sonicare ProtectiveClean har ett mjukstartsprogram som gradvis ökar borstningseffekten de 14 första gångerna du använder eltandborsten. Detta för att du som är nybörjare lättare ska vänja dig vid att använda eltandborste.

Laddningsbart litiumjonbatteri. Fulladdat batteri håller upp till två veckor."
Det där lät intressant.
Både tandborsten i sig och "vänjningsborstningen".
Jag har provat att borsta med eltandborste någon gång men det killar /kittlar så förbaskat att jag slutar.
Men jag har länge tänkt att skaffa en och försöka hinna bli van.
 
Det där lät intressant.
Både tandborsten i sig och "vänjningsborstningen".
Jag har provat att borsta med eltandborste någon gång men det killar /kittlar så förbaskat att jag slutar.
Men jag har länge tänkt att skaffa en och försöka hinna bli van.

Vilka har du provat? Det handlar ju en del om hur den för sig också.
 
Philips. Så himla jättesuperbra. Jag får absolut inte använda Oral B (som kan skada tandköttet rejält med oscillerande rörelser).

Philips Sonicare ProtectiveClean kostar under 700 kr.

"Philips Sonicare ProtectiveClean är en eltandborste som ger en skonsam och effektiv rengöring för en bättre munhälsa. Med 62 000 borströrelser per minut ger ProtectiveClean en renhet som du kan känna. Tandborsten varnar om du borstar för hårt. Har en timer som meddelar när du borstat i de 2 minuter som rekommenderas.

Sonicare-teknologin i Philips eltandborstar har inspirerats av tandvården och tar bort upp till sju gånger mer plack än en manuell tandborste. Den soniska tekniken innebär att borsten arbetar med snabba, svepande rörelser som pressar vatten och tandkräm in mellan tänderna och längs tandköttet.

Sonicare ProtectiveClean har ett mjukstartsprogram som gradvis ökar borstningseffekten de 14 första gångerna du använder eltandborsten. Detta för att du som är nybörjare lättare ska vänja dig vid att använda eltandborste.

Laddningsbart litiumjonbatteri. Fulladdat batteri håller upp till två veckor."

Blir en sån för mig när nuvarande Oral-B byts ut. Har borstat ner tandköttet alldeles för mkt med den... Tycker de ovan verkar skonsammare i borstningen. Föräldrarna har nån sån Philips för 1500-ish spänn och är nöjda med den.
 

Liknande trådar

Fordon Har en gammal Volvo från 2009 som stått nu någon vecka pga köpt ny bil. Imorse när jag skulle starta den så gick det inte, är snö och...
Svar
17
· Visningar
800
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 030
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Har aldrig ägt en eltandborste! Jag har dock förstått att de borstar mycket bättre än vanliga tandborstar så nu har jag tänkt...
Svar
8
· Visningar
682
Senast: cassiopeja
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp