EM i hoppning 2021

Var det inte att de pratade om Turkiet, som bara har tre ryttare?

Nej de har sagt att alla resultat skulle räknas från första rundan och att strykresultatet blir aktuella först till runda två. Låter konstigt dock? Och vad innebär det då för ett land som Turkiet som bara har 3?
 
Var det inte att de pratade om Turkiet, som bara har tre ryttare?

Nä, de sa nåt om att strykresultaten kommer senare. Nu första dagen räknas alla. Men jag förstod det inte riktigt. Är det inte ett strykresultat/runda? Eller är det den sammanlagt sämsta i laget som stryks när alla rundor ridits?
 
Nä, de sa nåt om att strykresultaten kommer senare. Nu första dagen räknas alla. Men jag förstod det inte riktigt. Är det inte ett strykresultat/runda? Eller är det den sammanlagt sämsta i laget som stryks när alla rundor ridits?
Det brukar räknas per runda (alltså att det kan vara olika ryttare som räknas bort i olika rundor).
 
Nej de har sagt att alla resultat skulle räknas från första rundan och att strykresultatet blir aktuella först till runda två. Låter konstigt dock? Och vad innebär det då för ett land som Turkiet som bara har 3?
Precis, och så har det inte varit tidigare mästerskap vad jag minns.
 
Precis, och så har det inte varit tidigare mästerskap vad jag minns.

Jag tolkar iaf nedan som att det enbart är de tre bästa som räknas även från dagens runda (first Competition), men jag tyckte även RGB sa något om "alla räknas" i sin intervju (lyssnade med ett halvt öra dock :p) och någon av dom måste väl ha koll tänker jag :laugh:

"Teams which participate in the second round of the second Competition receive their placing by adding the Penalties incurred by the three best Athletes in each team in the first Competition and the Penalties incurred by the three best Athletes in each of the two rounds of the second Competition. The team which has obtained the least number of Penalties will be placed first and declared World Team Champion."
 
Mycket kul att se :) att det går så himla bra för Sverige, riktigt fina ritter hitills och som sagt extra kul att se Roffe rida igen; stabil fin runda :).
 

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
27 647
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för EM i hoppning i Milano. Sverige kommer med fem ekipage och tävlingarna sänds i SVT. Här är allt om EM i Milano 2023.
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är en intensiv tävlingsperiod just nu, där de internationella mästerskapen avlöser varandra. Nästa vecka väntar ett spännande EM i...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Direkt efter guldyran och att EM i hoppning avslutas i italienska Milano är det dags för dressyrryttarna att gå in i mästerskapsbubblan...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp