Bukefalos 28 år!

EM i hoppning 2021

Peder brukar väl sällan ha med sina mästerskapshästar på prisutdelning mitt i själva mästerskapet. Så antingen har han med en "ärevarvshäst" eller lånat någon annans som ska gå andra klasser under EM
I EM i Göteborg tror jag det var Christian K som fick vara prisutdelningshäst förutom när allt var klart.

Kan det här ha varit Hansson?
 
Jag klev in på bilverkstan vid 13 och skulle hämta bilen, de var inte klara med bilen men eftersom de hade, tro det eller ej, hoppningen på TV så slog jag mig ner och tittade och lagom till klassen var klar så blev min bil färdig. 😄

Gubben bredvid mig var måttligt intresserad 😂 men följde ändå reprisen på Peders ritt när jag sa att laget låg bäst till efter den här klassen. 😊
 
Kollat på sändningen i efterhand och ljudet är före bild. Så jag hör hur kommentatorerna ojjar sig innan nån kraschat/stannat. Skitstörande!

Men så fina rundor av svenskarna och imponerande hur både Peder och Douglas fick det att se lugnt och skolat ut fast det gick fort.
 
Ok här är ställningen när de har räknat om deras tider i poäng när sämsta räknats bort:
Sverige: 3.59
Tyskland: 4.77
Schweiz: 5.47
Nederländerna: 8.97
Frankrike: 9.15
Belgien: 9.34
Irland: 12.73
Spanien: 13.52
Italien: 14.11
Danmark: 16.45
Tjeckien: 16.94
Storbritannien: 17.18
Norge: 17.76
Österrike: 19.21
Turkiet: 24.55

Turkiet, Österrike och Tjeckien startar med tre ryttare och kan alltså inte räkna bort något resultat.
 
Ok här är ställningen när de har räknat om deras tider i poäng när sämsta räknats bort:
Sverige: 3.59
Tyskland: 4.77
Schweiz: 5.47
Nederländerna: 8.97
Frankrike: 9.15
Belgien: 9.34
Irland: 12.73
Spanien: 13.52
Italien: 14.11
Danmark: 16.45
Tjeckien: 16.94
Storbritannien: 17.18
Norge: 17.76
Österrike: 19.21
Turkiet: 24.55

Turkiet, Österrike och Tjeckien startar med tre ryttare och kan alltså inte räkna bort något resultat.

Helt otroligt att UK ligger så långt bak!
 
Helt otroligt att UK ligger så långt bak!
Ja, dem gick det verkligen inte bra för i år. Trodde att Belgien skulle ligga högre upp också men det gick ju som bekant sådär för bröderna Philippaerts...
Är lagfinalen idag eller i morgon? Förstår inte riktigt upplägget...
Imorgon! Här beskrivs det rätt bra hur det funkar tycker jag: https://www.ridsport.se/Aktuellt/Evenemang/2021/Riesenbeck2021-EMihoppning/startklartpaemihoppning
 
Sitter och kikar ikapp nu, och måste ändå säga att jag uppskattar Brotto's häst som passade på att beta lite på väg ut från banan ^^
 

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
28 078
  • Artikel
Hästnyheter Det är dags för EM i hoppning i Milano. Sverige kommer med fem ekipage och tävlingarna sänds i SVT. Här är allt om EM i Milano 2023.
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är en intensiv tävlingsperiod just nu, där de internationella mästerskapen avlöser varandra. Nästa vecka väntar ett spännande EM i...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Direkt efter guldyran och att EM i hoppning avslutas i italienska Milano är det dags för dressyrryttarna att gå in i mästerskapsbubblan...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp