Varför skulle jag som ond lobba så hårt för att få ut MikaTela?
Skulle jag vara fåret skulle det ju rent av vara idiotiskt . Tänk på att det var först till denna DL som lyan fick gissa på svarta fåret för första gången. Så inför denna lynchen var det väl än viktigare att visa följsamhet mot lyan från fårets sida sett?
Jag kan följa ditt resonemang om du funderar på om jag är kommandoran, men samtidigt varför då funderar jag så tydligt i den riktningen redan igår ( mot MikaTela?)
Alibi i all ära - men är det verkligen det troligaste ?
Har du jobbat så hårt på att få ut MikaTela? Din försenade röst som inte gjort ngt alls för röstresultatet i DL var första gången du nämnde MikaTela.
Nu har jag gått igenom dina övriga inlägg fram till rösten i DL2 och det är inte mycket teorier om varför MikaTela borde vara ond utan mest funderat över att det var hon som blev räddad i DL1.
Sedan är det en sak till, troligen anade lyan att MikaTela troligen var körd redan efter DL1 eftersom hon var uppe för lottning redan där och kan därför ha valt att offra henne i ett försök att skaffa sig alibi.....
(var tvungen att klippa i citaten för att allt skulle komma med - 1000characters regeln...)
jag menade att jag kanske såg som ett försök att rädda MikaTela( vilket det fortfarande kan ha varit inser jag !) när det borde varit Habina ( vilket vi nu vet inte var sant!) eller Artline
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
så här långt står det
MikaTela 2
Habina 2
Artline 2
så därmed blir det intressant med rösterna därefter
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
dessa särskilt :
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21.26 bollen__ röstar på MikaTela
( 21.31 quarter4ever röstar på MikaTela )
Habina vet vi ju numera var god , så javisst hamnar Snurrfian under lupp för att ha lagt en tredje röst på henne. Artline vet vi inte vart hon hör hemma-men bara det faktum att Mirtai röstar på henne får mig att fundera bigtime alibi röst ( sorrry @Mirtai)
Vad det gäller MikaTela så tja bollen__ borde inte ha puttat upp henne till lottning det sista hon gör ( men sedan NÄR gör bollen__ det man borde -ffa om hon är ond utanför lyan)
och bara för rättvisans skull jag röstade aningens,aningens försent på MikaTela i denna lynchen. Det kan tyda på at jag visste vilka som var onda eller goda ( nu hjälper jag er lite i era tankar här) ( men tja borde kanske ha valt habina dårå?)men jovisst MikaTela kan vara god hon med- så fallgroparna i det resonemanget
- eller så röstade jag på den jag jag faktiskt såg som mest skum, sedan hade jag lite tilt i hjärnan på vilka övriga jag ansåg skumma - som sagt - ståååånga mig
![]()
förvirrad var ordet !
Det som jag menade igår var att jag tyckte mig se att ev några försökte rädda MikaTela där med rösterna på Habina och Artline, sedan ett tag hade jag ångest över om det istället kunde vara Artline eller Habina som kanske försökte räddas, så det blev lite ( eh mycket)förvirrat när jag lite blandade ihop vilka som röstade vart och därmed borde kollas upp. Inte konstigt att ni tycker att jag var ologisk igår, för det var jag
Hursom haver bestämde mig väldigt sent för att MikaTela var den som kändes mest trolig att bli räddad av de tre, så röstade där ( eller försökte rösta där iaf )
Sedan vad det gäller tiden så fattade jag faktiskt inte igår @cirkus varför klockan
Nä igår var jag verkligen inte logisk- eller jag blandade ihop det i huvudet när jag fick olika kandidater att fundera över . och vilka som röstat på vilken kandidat.
Jag blev rätt less på mig själv med därav allaigår...
Jag hade också tanken att Habina kunde vara den som kunde "räddas" igår, så jag hade 3 att fundera över Artline MikaTela och Habina + de som röstade där , närmast hela startfältet det! .
Idag funderar jag som jag skrivit innan över det scenariot att alla 3 kunde vara goda och i så fall så kunde de onda bara njuta av att se vilken god roll de skulle lyckas få ut
Så som vanligt så kan det vara en mängd olika scenarion
Dessutom ska man kanske inte glömma bort de 3 ströröster som lades i början, det är ju iofs inte ovanligt att de första rösterna i DL1 inte blir på samma person, tvärtom. Det intressanta är att de inte får en andra röst , eller en tredje osv...
Här kan jag se flera alternativ :
Det är röster som hamnat på ulvar, och de vill väl helst inte rösta ut en kollega, även om det inte heller är ovanligt ( för alibi) i DL1 , men helst tror jag att de styr över så rösterna hamnar på goda istället
Det är ulvarna som lagt de 3 strörösterna . Och de bara lutar sig tillbaka och låter ( till övervägande del )de goda sköta jobbet i lynchen
En av strörösterna kan vara lagd av fårulven på en i lyan för att meddela sig med den
Det kan å andra sidan vara endast goda som lagt strörösterna....
![]()
Lite tankar från mig
3. Snurrfian lägger vad hon trodde var en andra röst på Habina, men det var en tredjeröst. Har idag ändå haft en del vettiga resonemang tycker jag och samtidigt vet jag inte vart jag har henne. Samtidigt så är det hennes tredje röst som sätter upp Habina till lottning och jag vet att snurrfian ganska ofta som ulv gör sånt som man inte "ska " göra. Och i min fundering om rösten på Habina är ett försök att rädda MikaTela så får hon ända mina ögon kvar på sig,
postar detta så länge - fyller på med de andra sedan
11. TeamLundVer ännu en som har litet antal inlägg, men har också på förhand förvarnat om att hon troligen skulle ha ett lågt deltagande. Till hennes fördel är att hon ändrade rösten hon la tidigt på mig för att istället lägga den på MikaTela. Men vågar inte hålla henne som god bara utifrån det
15. MikaTela Ja jag försökte rösta på henne, min korta motivering avsåg att jag tidigt fick en tanke att hon liksom försökte att inte hålla mig som ond. Kan vara för att hon vet att hon misstänkt mig en gång tidigare när hon var ond och jag blev på henne som en igel efter det . Dessutom håller jag själv det inte för helt otroligt att lyan kan ha trott att jag VAR svarta fåret igår, och då blir det än mer logiskt att hon faktiskt är ond som ville försöka bilda kontakt. Jag reagerar också på att hon röstar på Dentaku och utesluter lite andra i Sven- diskussionen ( bla mig )
En potentiell ulv för mig
Med tanke på hur omröstningen ser ut så finns det egentligen ingen anledning att vänta med att rösta idag
Jag har inte ändrat mina tankar om MikaTela som jag hade redan igår.
Jag ser det som fullt möjligt att hon faktiskt blev räddad igår, och jag reagerade på att hon så enkelt ville hålla mig som möjligt god, tillsammans med en del andra. Rätt vågat inför DL1 även om det givetvis är trevligt att bli hållen som god. Men inför DL1 så är det bara onda som vet vilka som är goda , så det skaver för mig! Ett annat scenario som jag ser som fullt möjligt är att hon ( och lyan i detta scenario) skulle kunnat trott att jag var fåret och ville försöka signalera tillbaka för att se reaktionen sas .
Jag tror det blev ett uppvaknande för lyan idag när jag uppmanade till att försöka hitta kommandoran och dessutom höll två som troliga kandidater till att kunna ha den rollen ,Artline och MikaTela.
Och det har ramlat in en hel del tidiga röster på mig som jag noterar , då jag vet min roll.
Det känns som lyan är på jakt efter mig helt enkelt, för det är enkelt att få mig misstänkt pga mitt usla spel denna gången och de ser en enkel väg att få ut mig i denna lynchen
därför
quarter4ever röstar på MIkaTela