Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 386
jag tror att det är det de har gjort - men enligt hur det är beskrivet och som Lobelia också förtydligat så är det så att valet görs under natten för att gälla till nästkommande DL så de kan inte distrahera och käka samma natt Dvs distraherade de inatt så kan de käka fritt denna natt som kommer

Ok så i teorin kan man förvänta sig att Alfred blir käk denna natt som kommer då? Det finns ingen roll som kan förhindra det eller? Har lite svårt att fatta hur vissa roller funkar och framförallt När.

Nej det finns det nog inte ser jag nu när jag läst igenom rollistan.

En fråga till om kommandoran. Ingår hon i lyan eller vet dom bara om varandra? @Lobelia

Nu ska jag till stallet och kommer inte in här igen förrän sent igen... Men Q är fortfarande min huvudmisstänkta om inget annat kommer fram... BW tycker jag borde frågat om Q så vi får se om det kommer fram något här under dagen...

Såvida inte Q har den rollen då... GAAH

Ok så i teorin kan man förvänta sig att Alfred blir käk denna natt som kommer då? Det finns ingen roll som kan förhindra det eller? Har lite svårt att fatta hur vissa roller funkar och framförallt När.

Nej det finns det nog inte ser jag nu när jag läst igenom rollistan.

En fråga till om kommandoran. Ingår hon i lyan eller vet dom bara om varandra? @Lobelia
Det står att hon leder Amerika sekten vilket jag tolkar som att hon ingår i lyan.
Jag har själv frågat Lobelia om hur det funkar om Kommandoran blir lynchad idag om hon redan sänt iväg att hon ville distrahera Alfred inatt.
Så det är en tolkningssak om det är möjligt att förhindra ett verkställande, i så fall genom att lyncha Kommandoran idag
Jag ser ingen annan roll som kan hindra Kommandoran jag heller

Okej, jag är vaken så jag kan lika gärna skriva lite teorier innan jag försöker sova igen (jobbar natt, men det är inte helt lätt att sova när de plogar parkeringarna runt husen...)

15:22 Paddington röstar för Astrid Lindgren
16:00 quarter4ever röstar på J K Rowling
16:28 Blacksmithfarm röstar på Sven Nordqvist
17.16 Dentaku röstar på Peter Pohl
17.20 Mirtai röstar på Peter Pohl
18.51 Habina röstar på Lisbeth Pahnke
19.24 fio röstar på Astrid Lindgren
19.32 Artline röstar på Astrid Lindgren
19.33 Jfrelin röstar på J K Rowling
20.47 bollen__ röstar för Lisbeth Pahnke
21.07 Ferrari röstar på Astrid Lindgren
21.11 Jag ( TLV) lägger min röst på Peter Pohl
21.11 cirkus röstar på Astrid Lindgren
(Snurrfian röstar i efterhand på Astrid Lindgren)
(MikaTela röstar i efterhand på Astrid Lindgren)

DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Ferrari röstar Habina, MikaTela
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela
Snurrfian röstar Habina, Q4

Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela
quarter4ever röstar
MikaTela (för sent), MikaTela
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela
Artline röstar Mirtai, MikaTela
Mirtai röstar Artline, Q4

fio röstar Habina, Q4
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela
Dentaku röstar Artline, Q4

Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4
MikaTela röstar Dentaku, Q4

Då ska vi se:
Jfrelin svart får
  • Följer Q's röst på JK Rowling. Här ser jag två alternativ; 1 - hon följer ulven Q eller 2 - hon följer den goda Q för att det ska verka som att Q är ulv. (eller 3 - hon har inte alls som baktanke att signalera till lyan med rösten)
  • I DL 1 lägger hon den andra rösten. Jag tror inte att det är en signal till lyan, Artline la första rösten på Mirtai, den följer hon inte (=skulle kunna betyda att Art är god, eller att JF inte vill sätta sin kollega i klistret). Tror inte att hon vågar rösta på en lyamedlem i det läget, lite väl risky då det kan bli drev DL 1 och då lyan kanske inte uppfattar signalen och gissar på henne.
  • I DL 2 spär hon på det som vid tillfället för hennes röst är Q's ledning. Jag tror som så att om Q nu vore kommandoran och lyan beslutar att offra MikaTela (för att de av någon anledning inte tror sig få till en tredje, god, kandidat) så tror jag att Jfrelin hade snappat upp det.
Med det sagt så borde inte hela lyan ha röstat på Q, någon borde ha skaffat alibi. Men det känns ändå troligare att hitta onda bland rösterna på Q än bland rösterna på MikaTela.
  • TeamLundVer röstar först på Q (en säkerhetsröst) men ändrar sig till MikaTela 19:32.
  • Dentaku lägger det som blir första rösten på Q (när TLV ändrat.) Gör att det står 2-1
  • cirkus lägger tredje rösten så att det står 3-1
  • fio lägger fjärde rösten (här har TLV varit inne och ändrat röst) så att ställningen blir 3-3
  • Mirtai - Spär på till 4-3
  • (Jfrelin) Spär ytterligare till 5-3
  • Snurrfian 6-3
  • Därefter kommer Q, Ferrari och Artlines röster på MT 6-6
  • Paddington röstar först på Q, men misstänker båda. Efter att jag frågar varför hon valde Q av de två väljer hon att ändra röst till MikaTela. Vilket gör att det blir jämnt och lottning.
    Hennes första röst lägger Q i ledning medan den andra gör att det blir jämnt.
  • (MikaTela)
Det som slår mig är att det inte behöver vara så att Paddi är god på grund av sin ändring. Det kan vara så att de dividerat i lyan om huruvida de ska riskera en lottning eller inte - och så bestämmer de sig för att chansa och på köpet ge Paddi alibi? Det som talar mot det är ju att de inte kan veta vad Emil har hittat på för hyss...
Jag har även en fundering på om Dentaku följde TLV för att försöka få igång ett drev och få folk att tro att TLV visste något (en god roll som vet ngt om en ond bör ju rösta tidigt för att hinna signalera, sen är det - som vi alla vet - inte alltid det är som det ser ut med tidiga röster osv), men det gick inte när TLV sedan ändrade sin röst. Hade TLV vetat att Q var ond så skulle hon inte ha ändrat sin röst, tror jag - och vice versa (hon hade inte lagt förstarösten där om hon vetat att Q var god).

Jag har ingen aning om vart jag ska lägga min röst idag. :crazy:
Men nu har jag i alla fall fått ur mig lite tankar, så ska jag krypa ner i sängen några timmar till och mysa.

Okej, jag är vaken så jag kan lika gärna skriva lite teorier innan jag försöker sova igen (jobbar natt, men det är inte helt lätt att sova när de plogar parkeringarna runt husen...)
Stackare å jag har tvärtom-problem hos mig - här plogar de parkeringarna och vändplanen vid mitt hus mitt i natten så jag får inte sova :(

varför kan inte BW ha frågat om dig tidigare?
Kan kan den väl men jag tror i så fall att det kommit protester mot rösterna på mig igår vilket jag inte såg några tendenser till
Och som jag skrivit innan så kunde det vara några som trott att TLV var BW pga hennes tidiga röst på mig, men hade hon vetat att jag var ond hade hon knappast ändrat rösten sedan till MikaTela, hade hon å andra sidan vetat något om MikaTela hade hon nog lagt rösten där direkt- tror inte att hon skulle missat ett pm från LL och skriva i tråden före sas.

Jag tror att Mikatela inte hade något emot att bli lynchad. Men frågan är om Q som ulv verkligen hade försökt lägga fjärde rösten på henne i första DL. Visst bra alibi men jag vet inte. Sedan tror jag att om Q var ulv så hade nog nog misstänkt Jfrelin som svartfår.

Ang någon som tyckte det var interessant att J fetade Q namn. Det kan bero på att hon kopierade namnet ifrån någon lista där Qs namn var fet. Så det behöver inte betyda något. Samtidigt förstår jag misstankarna mot Q också så jag håller henne neutral.

Jag måste rösta nu..
Artline röstar på snurrfian.

Jag tror att i första DL så röstade hon inte på mig för hon är ulv som trodde jag var får. Sedan kan rösten igår vara ett försök att rädda Mikatela. Att ulvarna sedan åt svartafåret.. såklart snurris måste vara ulv (:love:)

Plockar upp mitt inlägg om MikaTela igen nu med facit i hand och vi vet hon var ulv

Jag börjar lägga upp de tre som lade de första rösterna igår eftersom två av dem hamnade i hetluften direkt:

MikaTela väljer Astrid, röstar Dentaku. Första hon spontant reagerar på är Q, dels röstar hon på en utländsk författare som MT vill klassa som ungdomsförfattare och dessutom upprör Q genom att skriva att Sven var enbart illustratör. Tycker sedan att det vore att outa sig för mycket om Q vore ond så därför väger det över för henne att kika närmare på de som hade invändningar om hennes inlägg då hon tycker det skulle vara ett lätt gömställe för en ulv. Då hittar hon Snurrifan som poängterar först och är chockad, Dentaku som kommer in och drar liknelse om Mumintrollen och jag själv som kommer senare å tycker att Sven självklart är författare men att jag inte visste vem Sven var från början. Tar inte upp att BSF också reagerade på vad Q skrev (dock efter Snurrfians invändning). Väljer att rösta på Dentaku utifrån ovanstående.

Skriver sedan att ingen annan reagerat på Sven-diskussion (kan vara för att ingen tyckte den var relevant att diskutera utifrån lekperspektiv?) och att det då är lätt för en ulv att göra sig synlig utan att sticka ut för mycket (antar att MT menar att man bättrar på inläggsstatistiken och det ser ut som man kommit m teorier utan att egentligen kommentera leken?)

BSF undrar varför hon röstar på Dentaku och ingen av övriga och det är för att hon lägger in en lätt liknelse, sedan tar hon (Dentaku) MTs påsåtende som att hon tycker det är konstigt att reagera på Sven när MTs åsikt snarare var att det tvärtom är lätt att gömma sig i dessa åsikter. Fortsätter sedan m att Snurrfian var först att reagera och det var skarpt men inget konstigt i sig, tycker min kommentar var för konstig för att komma från en ulv och eftersom hon inte får rösta på 3 i samma DL så måste man välja ngn och då föll det på Dentaku även om hon inte släppt ngn av oss andra.
Undrar varför jag tycker hon jagar får och inte ulvar, ser inte att hon kommenterar det svar hon fick från mig. Sedan skriver hon lite OT-inlägg. Tycker Q får bestämma sig om hon vill vara ond, god eller mittemellan, tycker att Q röstar på MT när MT säger att Q är ond och om MT säger at Q är god så röstar Q där då också, å vill inte godförklara Q och kommer att ha ett öga på denne oavsett framöver.

Jag är lite kluven till MikaTela faktiskt. Igår var hon det skummaste jag hittat. Idag när jag läser igenom igen så förstår jag vart hon vill komma m sin ”Sven-teori” iaf så tror jag hon menar att om man skriver många inlägg utan riktiga teorier så ser det ut som man är aktiv fastän man inte är det och det är ulvigt och kan vara ett sätt för en ulv att flyta med. Men det som jag nu fastnar på är att MikaTela gör exakt samma sak själv dvs skriver OT och skriver inlägg som känns lite maskerade som teorier….

Eftersom hon nu var fokuserad vid Dentaku så kikar jag närmare på denne:

Dentaku väljer Peter Pohl, röstar Artline, Q4. Hade inte reflekterat över att fåret skulle kunna meddela sig redan i OT-omröstningen, och hon skulle absolut räkna Sven Nordqvist som författare, gör en liknelse med Tove Jansson som både illustrerade och skrev sina böcker och ingen skulle ifrågasätta att denne är författare. Hennes erfarenhet av Q är att denne brukar vara noggrann, men i ljuset av det skulle det kunna vara konstigt att hon röstar på en utländsk författare men låtar åt att det var ett ärligt misstag. Förtydligar till SBF att hon inte kritiserar henne för teorin att vissa av Qs frågor känns långsökta och skriver att det är bra att alla funderingar ventileras, annars skulle det inte bli mycket till lek. Var bara hennes spontana tanke tillbaka. Tycker det är jättebra att det ställs många rollfrågor eftersom hon lätt missar saker i rollbeskrivningarna själv om det inte är standardroller. Håller med Q om att onda lyan alltid har ett försprång då de är flera personer som kan påminna varandra om de olika rollerna och deras egenskaper. Skriver sedan att hon är som sagt en högst förvirrad god som är glad över att eventuella frågetecken upptäcks och rätas ut på en gång. Reagerar på att MikaTela som vill syna de som reagerade på att Q kallade Sven för illustratör och undrar om det är konstigt att reagera på en direkt felaktighet.

Svarar på Jfrelins röst på Ferrari att hon visserligen tror att det finns ngn/några ulvröster bland de som röstade på Astrid eftersom de knappast riskerar att dra till sig uppmärksamhet, problemet är bara att peka ut någon särskild, fortsätter med att hon inte vet vad som skulle göra Ferrari mer misstänkt än Cirkus.

Är kluven till MikaTela, men har lärt sig att inte omedelbart förutsätta att den som röstar på henne är ulv, å såhär DL1 har hon hög tolerans mot klena röstmotiveringar även om denna var lite udda. Vet att det är vanskligt att spekulera hur lyan resonerar (för de kan göra precis vad som helst) men det känns farligt att dra uppmärksamhet till sig så tidigt i röstningen.

Svarar på Cirkus inlägg #187 om bland annat Artline och MT att hon (Dentaku) inte ska vara paranoid men om man leker m tanken att både Art och MT är i lyan är det inte dumt att plantera misstankar mot Dentaku från två håll även om bara en röstar på henne. I första lynch är det tre personer som sticker ut för henne Jfrelin, Artline och MT, hade gärna sett mer av Jfrelin, tycker MTs motivering är skum men det är Artline också som ropar ulv redan DL1 men röstar på den som skulle kunna vara fåret. Röstar därför på Art.

Reagerar på Qs insnurrningar i DL1 och bygger vidare på min kommentar "att varför inte Snurrfian som lade en tredje röst på Habina" med att fio lade en andra röst på Habina innan Dentaku ens röstat. Förstår inte Qs resonemang. Noterar att bollen__ röstade 21:26 så det var inte stressigt i allmänhet på slutet å det skrevs knappt några inlägg de sista minutrarna. Vill att Q förklarar hur hon menar eftersom det inte bara var fel personer hon tog upp utan även andra brister i inlägget.

Funderar över möjligheten att lyan kunnat luta sig tillbaka eftersom röstningen stod mellan tre goda (eller iaf inte ngn i lyan), isf säger inte rösterna särskilt mycket. Nu vet vi att MT var ond

Tycker det känns en smula märkligt att vara så mån om att lägga en avgörande sistaminutenröst i DL1 när ingen (förutom onda sidan) har ngn information att gå på vilka som är ulvar. Om Q höll MT som mer misstänkt så kunde hon röstat på denne i god tid innan DL. Ser inte att Q skrev några teorier om MT förrän precis innan hon röstade. Reflekterar över att om MT är ulv så kommer rösterna på Art och Habina bli intressanta, speciellt de som kom in på slutet. Ser inget märkligt med första rösten på Art som kom från Cirkus, återstår sista rösten på Art samt rösterna på Habina vilket gör att hon vill hålla koll på Mirtai, Ferrari, fio och Snurrfian.

Funderar vidare att det finns scenariot att ingen av de som var uppe för lottning var ulvar, isf skulle ulvarna kunna gömma sig precis överallt, utom kanske Q, för en ulv skulle knappast lägga den typ av röst. Om MT visar sig vara god så kommer BSF, Paddington och bollen i annat läge även om hon inte tycker våra röster/motiveringar är märkvärdiga just nu. Ströröster i början har hon svårt att säga ngt om än så länge.

Har lite svårt att förstå att folk tyckte hon försökte godförklara sig igår. Förtydligade att hon inte syftade på den här leken utan att hon när hon spelar god är förvirrad och därför är glad att folk reder ut så mycket frågetecken som möjligt. Håller med om att det inte är till ens fördel att hävda att man är god, det drar bara uppmärksamhet till en så varför skulle hon vara så korkad att hon gjorde det?

Tycker sistaminutenröster är ett tecken på att man sitter inne m kunskap alt handlar om en kupp, oavsett tycker hon det är märkligt vid DL1.

Diskuterar ängeln med Q och Jfrelin å skriver att om ängeln försökt skydda sig själv första natten så sitter vi i en jäkla knipa eftersom kommandoran kan hindra ängeln från att skydda en gång å att vi riskerar bli av m ängeln. Hoppas att ängeln skyddat ngn annan än sig själv dl1.

Tycker att även om Q resonerat vettigt under dagen så kommer hon inte ifrån hur skum denne var vid röstningen DL1, även med klockförklaringen så förknippar hon sistaminutenröster med att man vill vara absolut säker på att en viss person åker ut alternativt att det är en kupp och i DL1 så ger det dåliga vibbar, röstar därför på Q.

Noterar att Q gör en indiskret godförklaring av sig själv när denne skriver att hon hoppats att BW frågat om henne idag.

Summa summarum om Dentaku – har inte skrivit ngt som får mig att reagera på henne och i om Jfrelins roll kan vi glömma sambandet mellan ulv/får mellan henne och Mirtai så jag väljer nog att hålla Dentaku neutral för tillfället. Om man sedan även sätter in MikaTelas teorier i sammanhanget och att hon gick på Dentaku så funderar jag på om man inte kan ana att de inte var i lyan tillsammans så jag håller nog henne lite mer positiv än neutral om man räknar in MikaTela i ekvationen också.

Jag tror att Mikatela inte hade något emot att bli lynchad. Men frågan är om Q som ulv verkligen hade försökt lägga fjärde rösten på henne i första DL. Visst bra alibi men jag vet inte. Sedan tror jag att om Q var ulv så hade nog nog misstänkt Jfrelin som svartfår.

Ang någon som tyckte det var interessant att J fetade Q namn. Det kan bero på att hon kopierade namnet ifrån någon lista där Qs namn var fet. Så det behöver inte betyda något. Samtidigt förstår jag misstankarna mot Q också så jag håller henne neutral.

Jag måste rösta nu..

Jag tror att i första DL så röstade hon inte på mig för hon är ulv som trodde jag var får. Sedan kan rösten igår vara ett försök att rädda Mikatela. Att ulvarna sedan åt svartafåret.. såklart snurris måste vara ulv (:love:)

jag hänger inte med - men varför skulle Snurrfian ha röstat på dig i DL1??

Jag måste rösta nu..

:rage: Jag anar en komplott... ;)
Skämt å sido, så känns det en aning märkligt att du frågade igår hur jag tänkte, jag svarade och fick ingen mer respons på det och så kommer det en röst "out of the blue", och min röstning igår slängde jag som sagt in i bilen, rätt åksjuk och röstade på den som betedde sig mest skumt igår och så även har fortsatt idag. Att du dessutom nästan bortförklara allt Q har gjort hitintills får mig att fundera på om ni inte är kollegor och du nu försöker rädda Q, och frågan är om Q ständiga tjat om sin jakt på kommandoran istället handlar om att hon är just kommandoran och MikaTela helt enkelt försökte rädda den "viktigare" ulven igår

jag hänger inte med - men varför skulle Snurrfian ha röstat på dig i DL1??
För att jag lyfte funderingen på om Artline skulle ha kunnat vara det svarta fåret i och med att hon röstade på mig för att hon trodde att jag var det svarta fåret, precis som Habina hade gjort i leken före.

1. Ferrari inte så många inlägg, och inte kommit med så mycket input, det kan bero på en sjuk son förstås ( kry på sig lillen !) röstar på Habina igår en första röst som följs ganska snabbt av Fio, Väldigt lite att gå på vad det gäller henne tycker jag. Det är väl rösten på habina som sticker ut, men å andra sidan kan ju goda rösta på goda i DL1 , så det behöver inte säga något om henne Dock håller jag ögonen på henne
iom att svarta fåret röstade på henne så är det klart att man funderar över om det var för att signalera till lyan? å andra sidan var det först till gårdagens lynch det blev viktigare att vara följsam iom att det var då lyan fick gissa första gången. Ferrari kan vara god som JFrelin ville visa att det var därför hon röstade där.
Antingen si eller så med Ferrari känner jag. Dock håller jag ögonen på henne men mest för rösten på Habina i DL1

2. Paddington skriver bra sammanställningar och för vettiga resonemang. Hittar inget som skulle tyda på någon ondhet så här långt, men vet inte heller om hon för den delen är god . Får vara neutral tills vidare
Jag är lite spooky på Paddington som jag tycker verkar vilja misstänka mig och skriver lite som jag hajar till för. Dock talar röständringen till hennes fördel tycker jag. Fortfarande neutral

3. Snurrfian lägger vad hon trodde var en andra röst på Habina, men det var en tredjeröst. Har idag ändå haft en del vettiga resonemang tycker jag och samtidigt vet jag inte vart jag har henne. Samtidigt så är det hennes tredje röst som sätter upp Habina till lottning och jag vet att snurrfian ganska ofta som ulv gör sånt som man inte "ska " göra. Och i min fundering om rösten på Habina är ett försök att rädda MikaTela så får hon ända mina ögon kvar på sig,
Inte varit med så mycket efter DL igår, men hon röstade på mig där, så antingen förvirrad god eller så är hon i lyan

5. Blacksmithfarm Som vanligt vettiga resonemang och gedigna inlägg. Mycket av det hon resonerar om håller jag med om, så totalt för mig så vill jag något aningens anings lite pga det hålla henne som troligare god än ond iaf
Av det hon skrivit idag och hur hon röstade och resonerade igår så finns det ingen anledning för mig att ändra uppfattning mer än att det definitivt väger över åt det godare hållet nu

6. quarter4ever Jag

7. bollen__ Även bollen__ upplever jag håller igång tankarna och verkar vilja förstå och tänker i bra varv tycker jag ! Sammantaget finns det inget jag så här långt reagerar på hos henne, men får stå som neutral då jag inte heller på något sätt kan veta om hon är god för den delen heller
Har haft sin nattliga konferens med sig själv, fortsätter att resonera vettigt. röstade på MikaTela igår när jag var i rejäl ledning i antal röster, känns inte som nåt en ond skulle göra. Kvarstår som neutral men med en viss dragning åt det godare hållet

8. Artline ganska anonym hittills, det är egentligen den lilla kommentaren att hon bjöd på sitt skumma röstinlägg ( för att se reaktionerna på det ?) En av tre som lägger en uddaröst igår. Vilket kan betyda att hon inte är ulv då ingen följer hennes röst ( tänker på svarta fåret där - men det är ju inget man säkert kan veta - bara en fundering ) Jag håller med bollen__ om att den kommentaren om att bjuda på sitt röstinlägg kanske tyder på att Artline inte är ond , ingen aning om vart jag har Artline , behöver se mera
Röstar på MikaTela igår och lägger dagens första ( tror jag) röst som hamnat på Snurrfian. Vet fortfarande inte vart jag har Artline

9. Mirtai Jag reagerade lite på att hon följde Dentaku i att välja Peter Pohl ( som ett möjligt får som följer vad en ulv valt ) men egentligen kan man kanske inte dra så stora växlar på det iom att det var en OT-omröstning. Men tanken finns där.... Ffa som hon tom taggar Dentaku i sitt röstinlägg på Pohl och dessutom med titeln Jag saknar dig Jag saknar dig ( det känns ju lite som en flört med en ulv ändå ?) Gjorde en bra sammanfattning tidigare idag #335 röstar sedan på mig i dangens lynch, och inte mycket man kan säga om det egentligen- jag förstår om jag får röster idag ! Men Mirtai är en slug räv jag aldrig riktigt litar på så liten ögon har hon på sig trots allt
Inte varit inne sedan hon la rösten på mig igår. Svarta fåret var hon dock inte så den tanken kan jag lägga bort . Kvarstår på min obslista- vill se mera av hur hon resonerar sedan gårdagens lynch och nattens käk.

10. fio lite inlägg men är sjuk ( krya på dig !) Lägger en andra röst på Habina igår som vi vet var god, röstar på mig idag, vilket inte gör hennes rad bättre, Men som sagt jag har förståelse för att jag får röster idag, men trots allt så jag håller koll på fio
Jag vete sjutton vart jag har henne. Hon verkar å ena sidan misstänka mig väldigt, men kanske lite för direkt för att jag ska tro att hon är ond ändå ? Varvar med bra resonemang och jag tycker att hon verkar tänka till iaf . Frågetecken för mig men får stå som neutral

11. TeamLundVer ännu en som har litet antal inlägg, men har också på förhand förvarnat om att hon troligen skulle ha ett lågt deltagande. Till hennes fördel är att hon ändrade rösten hon la tidigt på mig för att istället lägga den på MikaTela. Men vågar inte hålla henne som god bara utifrån det
Inte varit inne sedan hon ändrade sin röst- men att hon gjorde det talar till hennes fördel tycker jag nog ändå. Neutral men med plus i kanten för röständringen

12. Dentaku Hm resonerade vettigt tidigare idag och skrev ut det om kommandorans skills , och ett tänkt scenario. Jag hade precis samma tanke själv, efter jag sammanställt vad som kunde hänt under första dygnet för alla roller -då jag kom på att ängeln inte kunde ha blivit distraherad pga uteblivet käk. Men följer upp det med lägga en röst på mig . Velar i tankarna om Dentaku Kan vara god kan vara ond, så håller ett öga på henne om jag får chansen sedan.
Rösten igår på mig känns lite sådär, men samtidigt var hon tvungen att rösta tidigt då hon skulle ut och ha roligt. Men på min obslista idag. Vill se mera tankar om fler deltagare från henne

14. cirkus håller en ganska låg profil ändå! Och jag funderar allt på om hon inte skulle kunna vara på den onda sidan i denna leken trots allt ? verkar tro att jag skulle vara kommandoran? Jag tror ju att den personen som har den rollen gör så lite som möjligt för att sticka ut just för att inte riskera att lynchas - så det resonemanget köper jag inte ! Verkar vilja elda på mot mig ( upplever jag det som ) så här är en jag definitivt vill kolla upp - en potentiell ulv för mig
Har varit delaktig under gårdagen och natten samt lite idag med funderingar och tankar. Jag är faktiskt inte fullt lika misstänksam mot cirkus idag som jag var igår. Tycker att hon vänder och vrider på ett vettigt sätt i många funderingar. Vill dock inte släppa henne helt från obslistan- jag är precis lika misstänksam mot henne som hon är mot mig :D Men som sagt inte potenteill ulv för mig längre, utan "bara" på bevakalistan

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka