Plockar upp mitt inlägg om MikaTela igen nu med facit i hand och vi vet hon var ulv
Jag börjar lägga upp de tre som lade de första rösterna igår eftersom två av dem hamnade i hetluften direkt:
MikaTela väljer Astrid, röstar Dentaku. Första hon spontant reagerar på är Q, dels röstar hon på en utländsk författare som MT vill klassa som ungdomsförfattare och dessutom upprör Q genom att skriva att Sven var enbart illustratör. Tycker sedan att det vore att outa sig för mycket om Q vore ond så därför väger det över för henne att kika närmare på de som hade invändningar om hennes inlägg då hon tycker det skulle vara ett lätt gömställe för en ulv. Då hittar hon Snurrifan som poängterar först och är chockad, Dentaku som kommer in och drar liknelse om Mumintrollen och jag själv som kommer senare å tycker att Sven självklart är författare men att jag inte visste vem Sven var från början. Tar inte upp att BSF också reagerade på vad Q skrev (dock efter Snurrfians invändning). Väljer att rösta på Dentaku utifrån ovanstående.
Skriver sedan att ingen annan reagerat på Sven-diskussion (kan vara för att ingen tyckte den var relevant att diskutera utifrån lekperspektiv?) och att det då är lätt för en ulv att göra sig synlig utan att sticka ut för mycket (antar att MT menar att man bättrar på inläggsstatistiken och det ser ut som man kommit m teorier utan att egentligen kommentera leken?)
BSF undrar varför hon röstar på Dentaku och ingen av övriga och det är för att hon lägger in en lätt liknelse, sedan tar hon (Dentaku) MTs påsåtende som att hon tycker det är konstigt att reagera på Sven när MTs åsikt snarare var att det tvärtom är lätt att gömma sig i dessa åsikter. Fortsätter sedan m att Snurrfian var först att reagera och det var skarpt men inget konstigt i sig, tycker min kommentar var för konstig för att komma från en ulv och eftersom hon inte får rösta på 3 i samma DL så måste man välja ngn och då föll det på Dentaku även om hon inte släppt ngn av oss andra.
Undrar varför jag tycker hon jagar får och inte ulvar, ser inte att hon kommenterar det svar hon fick från mig. Sedan skriver hon lite OT-inlägg. Tycker Q får bestämma sig om hon vill vara ond, god eller mittemellan, tycker att Q röstar på MT när MT säger att Q är ond och om MT säger at Q är god så röstar Q där då också, å vill inte godförklara Q och kommer att ha ett öga på denne oavsett framöver.
Jag är lite kluven till MikaTela faktiskt. Igår var hon det skummaste jag hittat. Idag när jag läser igenom igen så förstår jag vart hon vill komma m sin ”Sven-teori” iaf så tror jag hon menar att om man skriver många inlägg utan riktiga teorier så ser det ut som man är aktiv fastän man inte är det och det är ulvigt och kan vara ett sätt för en ulv att flyta med. Men det som jag nu fastnar på är att MikaTela gör exakt samma sak själv dvs skriver OT och skriver inlägg som känns lite maskerade som teorier….
Eftersom hon nu var fokuserad vid Dentaku så kikar jag närmare på denne:
Dentaku väljer Peter Pohl, röstar Artline, Q4. Hade inte reflekterat över att fåret skulle kunna meddela sig redan i OT-omröstningen, och hon skulle absolut räkna Sven Nordqvist som författare, gör en liknelse med Tove Jansson som både illustrerade och skrev sina böcker och ingen skulle ifrågasätta att denne är författare. Hennes erfarenhet av Q är att denne brukar vara noggrann, men i ljuset av det skulle det kunna vara konstigt att hon röstar på en utländsk författare men låtar åt att det var ett ärligt misstag. Förtydligar till SBF att hon inte kritiserar henne för teorin att vissa av Qs frågor känns långsökta och skriver att det är bra att alla funderingar ventileras, annars skulle det inte bli mycket till lek. Var bara hennes spontana tanke tillbaka. Tycker det är jättebra att det ställs många rollfrågor eftersom hon lätt missar saker i rollbeskrivningarna själv om det inte är standardroller. Håller med Q om att onda lyan alltid har ett försprång då de är flera personer som kan påminna varandra om de olika rollerna och deras egenskaper. Skriver sedan att hon är som sagt en högst förvirrad god som är glad över att eventuella frågetecken upptäcks och rätas ut på en gång. Reagerar på att MikaTela som vill syna de som reagerade på att Q kallade Sven för illustratör och undrar om det är konstigt att reagera på en direkt felaktighet.
Svarar på Jfrelins röst på Ferrari att hon visserligen tror att det finns ngn/några ulvröster bland de som röstade på Astrid eftersom de knappast riskerar att dra till sig uppmärksamhet, problemet är bara att peka ut någon särskild, fortsätter med att hon inte vet vad som skulle göra Ferrari mer misstänkt än Cirkus.
Är kluven till MikaTela, men har lärt sig att inte omedelbart förutsätta att den som röstar på henne är ulv, å såhär DL1 har hon hög tolerans mot klena röstmotiveringar även om denna var lite udda. Vet att det är vanskligt att spekulera hur lyan resonerar (för de kan göra precis vad som helst) men det känns farligt att dra uppmärksamhet till sig så tidigt i röstningen.
Svarar på Cirkus inlägg
#187 om bland annat Artline och MT att hon (Dentaku) inte ska vara paranoid men om man leker m tanken att både Art och MT är i lyan är det inte dumt att plantera misstankar mot Dentaku från två håll även om bara en röstar på henne. I första lynch är det tre personer som sticker ut för henne Jfrelin, Artline och MT, hade gärna sett mer av Jfrelin, tycker MTs motivering är skum men det är Artline också som ropar ulv redan DL1 men röstar på den som skulle kunna vara fåret. Röstar därför på Art.
Reagerar på Qs insnurrningar i DL1 och bygger vidare på min kommentar "
att varför inte Snurrfian som lade en tredje röst på Habina" med att fio lade en andra röst på Habina innan Dentaku ens röstat. Förstår inte Qs resonemang. Noterar att bollen__ röstade 21:26 så det var inte stressigt i allmänhet på slutet å det skrevs knappt några inlägg de sista minutrarna. Vill att Q förklarar hur hon menar eftersom det inte bara var fel personer hon tog upp utan även andra brister i inlägget.
Funderar över möjligheten att lyan kunnat luta sig tillbaka eftersom röstningen stod mellan tre goda (eller iaf inte ngn i lyan), isf säger inte rösterna särskilt mycket. Nu vet vi att MT var ond
Tycker det känns en smula märkligt att vara så mån om att lägga en avgörande sistaminutenröst i DL1 när ingen (förutom onda sidan) har ngn information att gå på vilka som är ulvar. Om Q höll MT som mer misstänkt så kunde hon röstat på denne i god tid innan DL. Ser inte att Q skrev några teorier om MT förrän precis innan hon röstade. Reflekterar över att om MT är ulv så kommer rösterna på Art och Habina bli intressanta, speciellt de som kom in på slutet. Ser inget märkligt med första rösten på Art som kom från Cirkus, återstår sista rösten på Art samt rösterna på Habina vilket gör att hon vill hålla koll på Mirtai, Ferrari, fio och Snurrfian.
Funderar vidare att det finns scenariot att ingen av de som var uppe för lottning var ulvar, isf skulle ulvarna kunna gömma sig precis överallt, utom kanske Q, för en ulv skulle knappast lägga den typ av röst. Om MT visar sig vara god så kommer BSF, Paddington och bollen i annat läge även om hon inte tycker våra röster/motiveringar är märkvärdiga just nu. Ströröster i början har hon svårt att säga ngt om än så länge.
Har lite svårt att förstå att folk tyckte hon försökte godförklara sig igår. Förtydligade att hon inte syftade på den här leken utan att hon när hon spelar god är förvirrad och därför är glad att folk reder ut så mycket frågetecken som möjligt. Håller med om att det inte är till ens fördel att hävda att man är god, det drar bara uppmärksamhet till en så varför skulle hon vara så korkad att hon gjorde det?
Tycker sistaminutenröster är ett tecken på att man sitter inne m kunskap alt handlar om en kupp, oavsett tycker hon det är märkligt vid DL1.
Diskuterar ängeln med Q och Jfrelin å skriver att om ängeln försökt skydda sig själv första natten så sitter vi i en jäkla knipa eftersom kommandoran kan hindra ängeln från att skydda en gång å att vi riskerar bli av m ängeln. Hoppas att ängeln skyddat ngn annan än sig själv dl1.
Tycker att även om Q resonerat vettigt under dagen så kommer hon inte ifrån hur skum denne var vid röstningen DL1, även med klockförklaringen så förknippar hon sistaminutenröster med att man vill vara absolut säker på att en viss person åker ut alternativt att det är en kupp och i DL1 så ger det dåliga vibbar, röstar därför på Q.
Noterar att Q gör en indiskret godförklaring av sig själv när denne skriver att hon hoppats att BW frågat om henne idag.
Summa summarum om Dentaku – har inte skrivit ngt som får mig att reagera på henne och i om Jfrelins roll kan vi glömma sambandet mellan ulv/får mellan henne och Mirtai så jag väljer nog att hålla Dentaku neutral för tillfället. Om man sedan även sätter in MikaTelas teorier i sammanhanget och att hon gick på Dentaku så funderar jag på om man inte kan ana att de inte var i lyan tillsammans så jag håller nog henne lite mer positiv än neutral om man räknar in MikaTela i ekvationen också.