Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
Paddington - jag är väldigt fundersam över henne faktiskt. Jag tycker ju att röständringen från Q4 borde tyda på att hon inte är ond - spec nu när jag tror att Q är god (se #799). Förstår inte vad en ond Paddington skulle tjäna på det röstbytet, mer än alibi då. Men varför passade hon isåfall inte på att rösta ut Q idag?
Jag håller dock med om att uttalandet om cirkus röstrad skaver, det är ju ingen som vi vet rollen på i cirkus röstrad. Jag känner mig dock lite ambivalent när det finns saker som talar både för och emot.

Artline - Tja, håller med om att det är högt spel om hon la upp en lyakandidat. Men för alibi åt kommandoran kanske det inte är helt fel? De kanske inte trodde att Snurrfian skulle få fler röster på sig? Men Art röstade på MikaTela DL2 och inte q. Kan ju iofs passa in med alibitanken. Jag är osäker. Är jag ute och cyklar?

Nej.
Jag fick en tanke ang vad hon menar med cirkus röstrad. Men vill se hur hon kommenterar det först.
jag funderar massor över henne( paddis) med
inte nödvändigtvis över just cirkus
båda är för mig konstiga dock mer paddis bara utifrån hennes röstningar på mig ( även om hon ändrade just den rösten på mig igår )
jag ser det som ett antingen si eller så va det gäller paddis:idea:

jag funderar massor över henne( paddis) med
inte nödvändigtvis över just cirkus
båda är för mig konstiga dock mer paddis bara utifrån hennes röstningar på mig ( även om hon ändrade just den rösten på mig igår )
jag ser det som ett antingen si eller så va det gäller paddis:idea:
Du misstänker cirkus också? Eller mer funderar än misstänker?

i övrigt så - bekymrena kommer aldrig ensamma..
hingsten är ok, iaf vad jag fått kunskap om...
MEN å andra sidan oroar jag mig mer eller mindre halvt ihjäl mig över min ena katt - Thomas O`Malley som inte kommit in sedan imorse :( jag har ropat och kollat runt ikring men nu när det verkligen gått lång tid så blir jag missmodig :cry: det snöar rejält senaste dygnet...

alltså det har ju hänt sedan DL1 att jag tänkt att jag vill göra en @LenaH och syna Q - däremot vet jag inte om det gynnar leken att göra så, men det skulle räta ut några av mina frågetecken.....

Jag förstår din tanke om Q, vilken har slagit mig också. Att syna henne tror jag dock inte hade hjälpt leken då jag mer och mer upplever henne som en desperat & förvirrad god som ingen tror på. Hon har ju haft ett antal röster på sig själv nu i två DL i rad, så jag är tveksam. Tror isåfall att onda lyan hade försökt få ut henne före att de offrade Snurrfian också, som inte var aktuell alls förräns igår (påminner mig om att jag måste läsa igenom motiveringarna till dom rösterna).

[
jag har för många kvar att gå igenom, men Ferrari är fortfarande kvar på min lista. Artline funderar jag också över men tror det är lite för "enkelt" att två ulvar var uppe redan i DL1, även om jag inte helt tycker att första rösten på Snurrfian frikänner henne....
Det är än så länge ingen vidare röst-rad med Artline, Q4, Q4/Artline
och Cirkus undrade varför jag ändrade min röst från dig igår.

Hugger lite brutalt i citatet. Är det inte Lobelia så är det du kära Paddi ;) . Någon måste ju ha mig högt upp på sin misstankelista. Är lite nyfiken på vad du menar med en inte så vidare röstrad, när du inte vet något om spelarna som cirkus röstat på. Och du vill ju både syna Q och du har funderat över Artline, så det känns ju som om hon röstat på två personer som varit misstänkta de senaste dagarna, men så har övriga åkt ut.

Jag reagerar mer på de som har en helt perfekt, röd - röstrad, då börjar iallafall jag undra vad dom personerna egentligen får all information ifrån.

Nä, jag tror inte att Q behöver bli synad.
Jag tror att BW redan har frågat på henne (det hade i allafall jag gjort vid det här laget) om jag var skum idag med mitt drivande på Q så var det helt enkelt så att jag förstod att BW inte skulle outa sig och säga -bah - q är ond...däremot så tänkte jag att om jag driver på rätt så hårt så lär BW våga haka på ifall att q är frågad som ond. Nu var det fio och Snurrfian som hakade på. Jag tror inte att fio är BW. Alltså är jag rätt så säker på att Q är god.

Jag är lite med dig, att BW borde frågat om Q. åh andra sidan tror jag inte hon kommer vara för övertydlig öppet förräns efter imorgon dl. Eftersom vi misstänker att kommandoran kommer använda sin kraft till att få ut den som var skyddad allra första natten. Jag hade skrattat lite om det INTE var Alfred efter allt jobb i det läget ;) . Typ, tji fick ni.

Jag tycker fio känns väldigt medflytande? Alltså i första citatet känns det som att hon försöker få mer misstankar mot Q och bort från Snurrfian? Sedan, är det typ 3 minuter mellan de andra och tredje citatet, då är Q inte lika misstänkt längre. Och sen skriver hon väldigt säkert att det bara är 2 kvar? Hmm. Tillfälligheter eller vet hon mer än vi andra?
Edit: Plus detta att hon verkar så säker på att ängeln kommer dö? Tog m cirkus svar till henne också.

Jag reagerade lite på det också, men vet inte om det är något att haka upp sig på. Mycket möjligt att hon är en medglidande ulv isåfall, eller bara en förvirrad god. Åh andra sidan får det att hon ger intryck av att vara så säker på ängeln, och att hon kommer vara kvar imorgon - och det är mer faschinerande. Eftersom inte ens ängeln kan vara säker pga kommandorans kraft så är det ju bara de ludna som kan känna sig trygga över natten.

Hahaha, @Snurrfian . Jag sa ju att du borde vara i lyan eftersom Jfrelin, fårulven åkte. Förvisso sa jag det med skämtsam ton men lite kul att du faktiskt var i lyan trots allt. Ingen utanför lyan sitter säkert med Snurris i den normala lyan ;):angel::heart

Artline röstar på snurrfian.

Jag tror att i första DL så röstade hon inte på mig för hon är ulv som trodde jag var får. Sedan kan rösten igår vara ett försök att rädda Mikatela. Att ulvarna sedan åt svartafåret.. såklart snurris måste vara ulv (:love:)

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
Båda hennes röster tyder på att hon skulle kunna sitta i lyan, på Habina för att rädda MikaTela, och på Q för att ge MikaTela en bättre chans.
Dessutom har hon redan en röst idag, och Q 2, och eftersom jag i mina tidigare teorier redogjort för mina funderingar kring Q som god (Jfrelin borde ha fölt ulvarnas röster igår = troligt har de röstat på Q, + att ag inte ser anledningen till Q's miss DL1 om hon är ond... Lite för bra alibi för att jag ska tro att det var menat eller ens så att det var tänkt att rösten komma i tid och MT offras direkt) så får det bli såhär.

Jag tror att hon röstade på Habina för att rädda sin kollega MikaTela. Jag tror också att hon röstade på Q för att öka klyftan till MikaTela. Är Q också ond, så känns ändå rösten där rimlig iom att hon hade flest röster när Snurrfian röstade. Är Q god så förklarar det verkligen varför Snurr röstade där.
bollen__ röstar på Snurrfian

för min del finns det inte så mycket att fundera över i denna lynchen
Iom att Snurrfian la en tredje röst på Habina så känns det verkligen att vilja ta bort fokus från MikaTela som innan dess låg lika tillsammans med Artline som också kan kan ha varit föremål för en räddningsaktion, Mirtai lägger sedan en röst på Artline som gör att Habina och Artline hamnar lika , sedan lägger bollen__ en röst på MIkaTela som gör att de kommer lika ( min röst kommer tyvärr försent annars hade den varit avgörande )
Oavsett vad så tycker jag att snurrfian gjort lite för många bekväma val och jag tycker också att hon försökt så misstankar hit och dit och besides det- så MikaTela ville inte ta med henne i sin fundering i Sven- diskussionen alls så sammantaget för mig så börjar hon verkligen bli en kandidat att iaf vara i lyan!
quarter4vever röstar på Snurrfian

Okej, här ovan är alla rösterna på Snurrfian. Dom som röstade var Artline, Blacksmithfarm, Bollen och Quarter4Ever. I samma ordning som skrivet. Konstaterar att det som egentligen var huvudsakliga motiveringen var det faktum att hon la tredjerösten på Habina för att försöka säkra att MikaTela blev kvar, och sen att rösten hamnade på Q vid DL2.

@Artline nämner samma sak som jag har sagt, att mest troligt är Snurris i lyan eftersom fårulven åkte. Haha. Och Q nämner även att hon tycker att Snurrfian gjort för bekväma val.

Det verkar som om du inte fattar resonemanget.
Två scenarior.
1. Du är god. Då bör fårets röst ha hamnat på dig av den anledningen. Alltså kan lyan i frid och ro välja att käka någon som röstat på MikaTela för att inte käka fåret.

2. Du är ond. Då har fåret valt mellan dig och MikaTela, varför hon valde dig får hon förklara efter leken ;) . Det blir jäkligt svårt för lyan att veta vem som är fåret. De väljer någon de tror är säkert käk. Eller till och med en de inte tror är fåret. Jag tror att i det scenariot så lär lyan ha släppt Jfrelin som får eftersom hon röstade på dig.

Cirkus har ju en klar poäng i sitt påstående här. Jag minns att jag läste det igår på mobilen, och tyckte logiken i det var underbar. Alltså, helt seriöst sagt, jag älskar logiska lösningar. Jag tror inte att alla i lyan röstade på Q däremot, jag tror stenhårt på att 1-2 stycken onda faktiskt röstade på MikaTela för att skapa sig något av ett alibi. De visste ju att hon skulle åka förr eller senare så det var ju en tidsfråga. Nu vart ställningen olidligt jämn så ja, de hade inte turen på sin sida ;) .

Jag ser att fler funderat över om Ferraris röst på MikaTela kan ha varit en alibiröst. Jag tycker också att hon väldigt lättvindigt avfärdar att fåret röstade på henne. Det i kombination med att hon röstade på Habina i DL1 gör att jag känner att jag vill syna henne.

Dentaku röstar på Ferrari

Lättvindigt avfärdar. Nja, jag vet att fåret inte följde mig för att vinka till lyan iallafall. Så mycket har jag konstaterat. Rösten på Habina var bara en olycklig röst, var väldigt ledsamt att hon åkte =( . (flå't @Habina <3).

Paddington - jag är väldigt fundersam över henne faktiskt. Jag tycker ju att röständringen från Q4 borde tyda på att hon inte är ond - spec nu när jag tror att Q är god (se #799). Förstår inte vad en ond Paddington skulle tjäna på det röstbytet, mer än alibi då. Men varför passade hon isåfall inte på att rösta ut Q idag?
Jag håller dock med om att uttalandet om cirkus röstrad skaver, det är ju ingen som vi vet rollen på i cirkus röstrad. Jag känner mig dock lite ambivalent när det finns saker som talar både för och emot.

Röständringen från Q4 kan tyda på att hon är ond som söker ett alibi när det ändå stod ganska klart i det faktum att MikaTela var ordentligt misstänkt. Jag tror att uttalandet som Mika gjorde när hon la sin röst kan ha varit planerad, och Paddis reaktion på det likaså. Sen ja, uttalandet om cirkus röstrad skaver. Däremot så gör inte det så att jag tror att Paddi är ond, utan jag reagerar isåfall MER på hur MikaTela skriver "eftersom jag inte kan rösta på mig själv", och direkt så snappar Paddi upp det och gör en helomvändning och lägger rösten på henne istället. Det känns lite tillgjort.

puttar upp...

DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

DL 3 kl 21.30
16:28 Artline röstar på Snurrfian

18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai

21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari

21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

(edit, fixade färgen på Jfrelin...)

jag tenderar att hålla cirkus mer åt det goda hållet faktiskt- men hon kan å andra sidan lura trosorna av mig :laugh:
du borde ju ha sett min uppdatering av er alla i leken nu?
med tanke på alla dina inlägg så är det svårt att hinna med att läsa alla faktiskt, vore kanon om du kan kopiera in det inlägget här.

Men hur kan du veta huruvuda min röstrad inte är något vidare eller inte?
Ingen av de två har åkt än!

Där tjongade det stenhårt i min ulvradar
Med tanke på att alla nu håller Q åt det goda hållet och du röstade på henne i DL2 och sedan var på väg att göra det i DL3 innan du ändrade till Art.

Du har inte röstat på ngn ulv än och visserligen vet vi inte var vi har Art, men jag tycker det känns lite för "enkelt" faktiskt om även Art skulle vara ulv (se mina tidigare teorier). Jag vill inte fria henne helt än, men jag lutar nog faktiskt att hon inte är det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka