Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 392
Jag lägger en säkerhetsröst nu, för jag måste sova mer innan nattens jobb och vet inte hur bra det kommer gå - så för att kunna släppa leken (ja, så mycket man nu kan det...:meh:) så lägger jag en säkerhetsröst.
Om jag är vaken kring DL så kommer jag att titta in, läsa ikapp och se om jag vill behålla denna rösten eller om det kommit fram annat som gör att jag då ändrar.

Blacksmithfarm röstar på fio

då hennes röststatistik är graverande, och hennes konversation med cirkus igår känns skum, som om fio satt i lyan och försökte "kontrollera" cirkus.

Vad det gäller paddington så blev jag ju misstänksam igår mot henne, det som talar för henne är att hon röstar på MikaTela redan DL1 samt röständringen som gjorde att det blev lottning mellan MT och mig.
Ett sjuhelsikes alibi om hon skulle vara ond trots det, så hon ligger mer på + än - hos mig trots allt

Jag är också paranoid, men jag har haft bollen__ som troligt god tidigt i leken, ser ingen anledning att tvivla på henne så här långt. Och hennes röstning tyder på att hon borde vara god tycker jag.
Hela spelsättet hon har i denna leken tyder på en god bollen__ denna gången, annars är jag tvärlurad av henne

tillägg: Dentaku är också en jag är fundersam över samt mirtai, mirtai tycker jag dock inte riktigt sår misstankar som hon brukar göra när hon är ond , hur funderar du över Mirtai?
Mirtai är ganska högt upp på min misstankelista, tror jag nämnde henne i ett inlägg nyss (?)
Jag funderade på henne, fio och cirkus inatt - baserat på röstningarna då och att de tre hade röstat på goda/spelare jag tror är goda.

Hon är en jag nog kan tänka mig att ändra röst till, men jag har inte gått tillbaka och läst hennes inlägg än, så jag har ingen klar uppfattning...

Och Dentaku ligger på ungefär samma nivå som fio och Mirtai, tror jag.
Jag har inte kollat över Ferrari så pass att jag sätter henne åt ena eller andra hållet, och dentaku röstade där igår...
Fast, vore hon ond kanske hon skulle ha försökt rädda Snurris???

Den som ligger närmast att ett "räddningsförsök" igår är TeamLundVer. Så där åkte hon tillbaka från +:et hon fick för ändringen DL 2.

Jag har för många kandidater:arghh:

Mirtai är ganska högt upp på min misstankelista, tror jag nämnde henne i ett inlägg nyss (?)
Jag funderade på henne, fio och cirkus inatt - baserat på röstningarna då och att de tre hade röstat på goda/spelare jag tror är goda.

Hon är en jag nog kan tänka mig att ändra röst till, men jag har inte gått tillbaka och läst hennes inlägg än, så jag har ingen klar uppfattning...

Om jag varit ond, tror du verkligen jg skulle haft den här röstraden? Tänk på hut jag brukar spela. Att rädda onda kollegor ligger inte riktigt för mig när man kan skaffa alibi istället ;)

Lite av det som får mig att faktiskt reagera på Paddingtong. Först så röstar hon på Quarter4Ever. Klockan är då 21:25, bara fem minuter kvar till deadline.

Känner att jag inte kommer längre i mina tankegångar idag, det är helt klart Q och MikaTela som står ut för mig. Q dels för debaclet igår, sedan de efterföljande inläggen och slutligen att vid genomgången jag gjorde så var det väldigt tunt för att komma från Q.

MikaTela för vad jag skrivit tidigare, dels teorierna kring vem/vilka som reagerade på Sven-diskussion men även att det känns lite som hon gör precis det som hon reagerar andra på att göra, vilket jag skrivit om i inlägg #400

Paddington röstar på Quarter4ever

21:29 så röstar MikaTela på Quarter4Ever. Med en sista kommentar "Dessutom kan jag inte rösta på mig själv".

Inne snabbt för röstning.
Jag tycker q sena röst var väldigt utstickande igår känns som hon försöker sätta griller i huvudet på folk med den. Tror att den faktiskt kan vara med flit då jag har sett henne göra så förr.
Dessutom kan jag inte rösta på mig själv.

Mikatela röstar på q4e

21:30 så skriver Paddi först nedanstående inlägg, som visar att hon egentligen var rätt "övertygad" om att hennes röst på Q var rätt. Hon har "inte hittat ngt som ska få mig att inte rösta på henne".

jag misstänker bägge två lika mycket och jag måste välja någon. Men omröstningsdebaclet Q höll på med igår gör att det väger över mot henne samt att jag inte hittat ngt som ska få mig att inte rösta på henne.

Men innan minuten är över så skriver hon nedanstående citat. Hon ändrar rösten till MikaTela "eftersom hon inte kan rösta på sig själv".

Paddington ändrar röst till MikaTela eftersom hon inte kan rösta på sig själv

Sista citatet styrker lite det som får MIG att tro att MikaTelas kommentar var planerad av lyan, likaså Paddis respons. "Eftersom ingen god skulle väl vilja rösta på sig själv, eller?"

ja, precis. Eftersom ingen god skulle väl vilja rösta på sig själv, eller?

Så på mindre än en minut, så går Paddington från att vara diskutera varför hon röstade på Quarter. Till att hinna LÄSA inlägget från MikaTela. Snappa upp just den biten om att rösta på sig själv, och ÄNDRA rösten. Det inklusive att man bara måste vänta 10 sekunder mellan att man postar inläggen. Det känns, tillgjort. Planerat.

Lite av det som får mig att faktiskt reagera på Paddingtong. Först så röstar hon på Quarter4Ever. Klockan är då 21:25, bara fem minuter kvar till deadline.

21:29 så röstar MikaTela på Quarter4Ever. Med en sista kommentar "Dessutom kan jag inte rösta på mig själv".

21:30 så skriver Paddi först nedanstående inlägg, som visar att hon egentligen var rätt "övertygad" om att hennes röst på Q var rätt. Hon har "inte hittat ngt som ska få mig att inte rösta på henne".

Men innan minuten är över så skriver hon nedanstående citat. Hon ändrar rösten till MikaTela "eftersom hon inte kan rösta på sig själv".

Sista citatet styrker lite det som får MIG att tro att MikaTelas kommentar var planerad av lyan, likaså Paddis respons. "Eftersom ingen god skulle väl vilja rösta på sig själv, eller?"

Så på mindre än en minut, så går Paddington från att vara diskutera varför hon röstade på Quarter. Till att hinna LÄSA inlägget från MikaTela. Snappa upp just den biten om att rösta på sig själv, och ÄNDRA rösten. Det inklusive att man bara måste vänta 10 sekunder mellan att man postar inläggen. Det känns, tillgjort. Planerat.
Där har du ju en poäng...

Eller, är du ond och vill sätta paddi i klostret ??

Jag föredrar faktiskt att ha Paddington på rätt sida staketet men jag tycker hon spelat annorlunda denna gången. Om det är för att hon är ond vet jag inte.

Så nej till sistnämnda frågan.
Nä. Jag vet inte heller... Hinner jag sedan så ska jag gå tillbaka och läsa paddis teorier igen... Och dina... Ocha alla andras
...:p

Jag föredrar faktiskt att ha Paddington på rätt sida staketet men jag tycker hon spelat annorlunda denna gången. Om det är för att hon är ond vet jag inte.

Så nej till sistnämnda frågan.
jag håller med dig faktiskt lite grann
Jag har också reagerat på paddis under leken för att jag tycker att hon inte riktigt skrivit saker om mig som jag tyckt stämmer.( att jag inte skulle ha teoriat eller hjälpt till för att misstänka MikaTela bla) Vilket jag också påpekat för henne. Men sedan är det ju den där röständringen då i DL2, men det är klart om jag åkt där så skulle ju de senare rösterna på mig granskas, iofs tror jag att MikaTela hade legat sämst till för att lynchas till nästa DL så jag vet inte riktigt om jag tror på att paddis ÄR ond .... Men ja tanken finns hos mig
att hon kan vara i lyan trots allt. just för att vändningen kom så tvärt men jag hoppas ju att hon är god

tillägg: cirkus reagerade också på henne igår....

Nä. Jag vet inte heller... Hinner jag sedan så ska jag gå tillbaka och läsa paddis teorier igen... Och dina... Ocha alla andras
...:p

+ @Ferrari

Om vi utgår från att Q är god så skulle Paddington alltså ändrat från goda Q till onda MT så det blev lottning mellan dem. Alla inser att en sådan ändring kommer bli granskad. Varför riskera det för att det ska bli lottning? Visst att det ger ett alibi nu när MT åkte men risken är lite för hög för att det ska vara ett riktigt troligt alternativ i mina ögon

+ @Ferrari

Om vi utgår från att Q är god så skulle Paddington alltså ändrat från goda Q till onda MT så det blev lottning mellan dem. Alla inser att en sådan ändring kommer bli granskad. Varför riskera det för att det ska bli lottning? Visst att det ger ett alibi nu när MT åkte men risken är lite för hög för att det ska vara ett riktigt troligt alternativ i mina ögon
ja jag säger ju det att det är ett sjuhelsike till alibi i så fall.
Nu har jag nästan aldrig spelat med Paddington när hon är ond, bara i min första lek - då var vi i lyan ihop- och sedan leken när hon blev outad av fio i borgmästarvalet. Så jag har ingen uppfattning av hur hon spelar som ond? Dock har jag reagerat på henne under leken, men just vad det gäller om mig så har jag ändå förståelse för att hon inte fått grepp om mig(:angel:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka