Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
Kolla du på ;D Fråga gärna om du är tveksam också, svarar gärna och förklarar mig. :):p
det jag funderar mest är över vilka du håller som onda ? Paddington ha jag sett , och jag har ju själv haft de tankarna så förstår dem så sett, men har svängt i min uppfattning om henne under kvällen faktiskt..... Iaf inte med på min top 5 lista just nu
Om nu det finns fler onda än en kvar ( eller om Paddington skulle råka vara god )- vilka har du på din lista?

Samma ikväll, jag får försöka skriva medan jag gör lite andra saker och har tankarna på ytterligare ställen. (Blir veterinärbesök imorgon för hunduslingens öga ser fortfarande inte bra ut trots att han inte verkar besvärad av det. :( )

quarter4ever - Det känns som om BW fått info om Q, misstankarna har i vart fall sjunkit rejält. Jag håller henne definitivt åt det goda hållet.

Ferrari - Står fortfarande på min lista över misstänkta, uddarösten igår gör varken till eller från för att ändra mina åsikter.

Paddington - Det dök upp misstankar från lite olika håll mot P men jag tyckte inte att det kändes som så mycket substans i dem när de skulle förtydligas. Jag håller fortfarande Paddington åt det goda hållet.

Blacksmithfarm - Samma här, fortsatta vettiga resonemang och verkar gå in för att få bort ulvar.

bollen_ - Den fjärde som jag håller åt det goda hållet, bra teorier och kloka resonemang.

Artline - Vet inte alls. Får hålla som neutral.

Mirtai - Svår att få grepp om, just nu lutar det inte åt något håll.

fio - Har tidigare gått hårt åt Q även om hon nu håller henne som god. Konversationen om ängeln kändes märklig och sammantaget med hur hon röstat så kvarstår hon som misstänkt.

TLV - Fortfarande inte säker men känns inte lika misstänkt längre nu när jag håller Q för god. Håller dock koll fortfarande.

När jag läser det jag skrivit blir jag helt matt, det är verkligen svart på vitt hur dålig koll jag har.

Hm... Jag vet inte hur jag ska göra idag.
@Mirtai har ju en poäng om att Snurris borde röstat på Art för att rädda MT dag ett istället för Habina. Men frågan är om det var så att Snurris inte hann se fios röst och de som komm därefter? Eller om det bara var en bortförklaring?

Sedan, TLV - röständringen DL2 fick mig att sätta henne åt sidan. Men det kan ha varit en stratergi från lya, kanske? Då kanske man inte visste hur jämnt det skulle bli, utan valde att skaffa ett alibi och ändå hoppas kunna ro hem lynchen senare?? Hennes röst på QDL 3skaver. Å sjuttioelfte sidan kan Snurris valt att lägga sin röst på Q för att TLV ska se skum ut?? Fast det var ju Snurris enda chans till räddning så...

det jag funderar mest är över vilka du håller som onda ? Paddington ha jag sett , och jag har ju själv haft de tankarna så förstår dem så sett, men har svängt i min uppfattning om henne under kvällen faktiskt..... Iaf inte med på min top 5 lista just nu
Om nu det finns fler onda än en kvar ( eller om Paddington skulle råka vara god )- vilka har du på din lista?

Jag har jättesvårt att få grepp om vilka som kan vara goda respektive onda, helt klart en jobbig lek änsålänge. Fio har ju svängt väldigt, men sen har vi ju Dentaku som jag har lite dålig koll på. Funderar också lite (såklart) på om det fanns någon tanke med MikaTelas första röst där deadline 1. Paddington vidhåller jag fortfarande beter sig annorlunda än jag är van vid.

DL 3 kl 21.30
16:28 Artline röstar på Snurrfian

18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai

21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari

21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

Funderar lite på röstningen igår, efter min röst på Snurrfian så kommer det bara en enda röst till på mig förutom snurrfians då och det är TLV som lägger den
Kan det vara ett försök att rädda snurrfian?

Jag tror ju då att kommandoran redan använt upp sina krafter, så mycket mer "mäktig" var hon inte och det största problemet med henne var ju det att hon kunde sätta ängeln ur spel. Vilket hon också gjorde och fick ut våran Alfred. Att ulvar lägger lite röster på sina egna är inget nytt och konstigt. Det har hänt ett flertal gånger. Så ja, jag tror det är vettigt att kolla på dom som röstat ut ulvar också.
Jo, men de har ju ändå fått en ganska dålig start den här leken, och Snurris var väl inte i strålkastaren innan? Så varför riskera ytterligare en kollega??

DL 3 kl 21.30

Funderar lite på röstningen igår, efter min röst på Snurrfian så kommer det bara en enda röst till på mig förutom snurrfians då och det är TLV som lägger den

Jag funderade på det men vore inte det farligt att blotta sig så som ulv?

DL 3 kl 21.30

Bra fundering. Det känns lite knepigt om Snurr är enda ulven som röstar på dig, de torde väl ha sett en chans att få ut dig igår?

DL 3 kl 21.30

Jag är lite inne på det, faktiskt... Antingen det eller att onda har röstat tidigt och inte vågar ändra?
Varför offra en kollega till i detta läget annars? De (borde väll??) ligger under ganska ordentligt den här leken?
Tidiga röster lämnar då fio och kanske Ferrari? Men när ferrari röstar har Snurris 3st röster - som sagt lyann borde väl ha varit rädd om sig?

Jo, men de har ju ändå fått en ganska dålig start den här leken, och Snurris var väl inte i strålkastaren innan? Så varför riskera ytterligare en kollega??
ja så tänker jag med, att det inte var det klokaste i det läget. det hade varit mer logiskt om hon röstat på mig om hon var ond tänker jag.
Iofs så kan ju även lyan ha kunnat räkna ut att det inte var så otroligt att BW skulle kika på mig igår, vilket jag ju inte vet om det var så, men iom att alla misstankar mot mig sjunkit efter gårdagens NattDL så håller jag det för troligt ändå. Hur som det jag menar är att de kanske fattade att det inte var så smart att gå efter mig ännu mera?
Idag tror jag inte att vår BW hittat någon ond tyvär- jag tror kanske tom att denne fått för sig att kika på cirkus - inte så konstigt kanske, man brukar vilja veta vart man har henne, I annat fall så har BW tittat på någon som är god och det är ju iofs positivt det med, om den fått ytterligare en god på sin lista :)

Jag är lite inne på det, faktiskt... Antingen det eller att onda har röstat tidigt och inte vågar ändra?
Varför offra en kollega till i detta läget annars? De (borde väll??) ligger under ganska ordentligt den här leken?
Tidiga röster lämnar då fio och kanske Ferrari? Men när ferrari röstar har Snurris 3st röster - som sagt lyann borde väl ha varit rädd om sig?
och vad det gäller ferrari om hon skulle velat rädda snurrfian så borde hon väl inte lägga en uddaröst?
Mer troligt borde den hamnat på mig?

jag hamnar tillbaka på fio som trolig ulv med tanke på röstningen igår, samt TLV, för inte är väl snurrfian den enda ulven som röstade på mig igår, det känns inte logiskt....

och vad det gäller ferrari om hon skulle velat rädda snurrfian så borde hon väl inte lägga en uddaröst?

Men samtidigt kan de väl inte vara helt oförsiktiga i en räddningsaktion heller. Risken blir ju i så fall att de bara lynchas en efter en eftersom de avslöjat sig.

jag hamnar tillbaka på fio som trolig ulv med tanke på röstningen igår, samt TLV, för inte är väl snurrfian den enda ulven som röstade på mig igår, det känns inte logiskt....
Jo, fast om båda är ulvar, vågar de köra ett högt spel? TLV har ju röstat på fio.

Jag lutar åt antingen en eller den andra. Men då bör ytterligare en finnas ngn annan stans??
Eller så gör de vad de kan för att rädda varandra idag?

men hade inte det blivit till att ev blotta lyan då? Om du åkt och det visade sig att du var god så var det väl en röst som verkligen skulle stå ut och som skulle granskas i detalj?

Jadu, det har jag inget bra svar på för det vet jag faktiskt inte. Om du inte tror de la några alibiröster i dl3 så får vi kolla på de som INTE röstade på Snurrfian.

Kvar har vi då Fio, Paddington, TLV, Dentaku, Mirtai och så jag då (såklart). Eftersom jag vet min roll men inte de andras så finns det då i mina ögon fem potentiella kandidater till att vara ulvar. Så därför är inte min röst fetad.

DL 1 kl 21.30
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:24 Mirtai röstar på Artline
TLV röstar inte

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:16 Ferrari röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Låt oss se här då vad vi har.
Ferrari -
Habina, MikaTela, Mirtai
Dentaku - Artline, Quarter, Ferrari
TLV - ingen, Q4/
MikaTela, Quarter
Fio -
Habina, Quarter, Quarter
Mirtai - Artline, Quarter, Artline
Paddington -
MikaTela, Q4/MikaTela, Ferrari

Av ovanstående är det bara Mirtai, Fio och Dentaku som inte varit delaktiga i någon lynch av någon ond.

Men samtidigt kan de väl inte vara helt oförsiktiga i en räddningsaktion heller. Risken blir ju i så fall att de bara lynchas en efter en eftersom de avslöjat sig.
iofs men att lägga en röst på en som inte är särskilt misstänkt hjälper ju inte till att rädda snurrfian heller?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka