Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 392
Men det har ju inget med det att göra? Om ängeln hade skyddat någon annan första natten. Så hade förmodligen ulvarna trott att det var ängeln. Så hade de tagit bort skyddet och ätit den personen. Då hade ju ängeln fortfarande varit kvar och kommandoran blivit av med den möjligheten.
Alltså var det inte alls säkert tycker jag. Det beror ju helt på hur ängeln tänkte och spelade sin roll.

Fast nu var det ju uppenbarligen inte så, så varför diskuterar vi ens det? Nej jag tror inte alls att det skulle vara ett sannolikt scenario och det var det ju inte heller...

Fast nu var det ju uppenbarligen inte så, så varför diskuterar vi ens det? Nej jag tror inte alls att det skulle vara ett sannolikt scenario och det var det ju inte heller...
Och jag tror visst att det vore ett sannolikt scenario, annars hade jag inte skrivit det? Det enda vi vet är att de försökte käka någon med skydd första natten och att de åt cirkus som var ängel inatt. Resten kan vi ju bara spåna om, om man inte sitter i någon av lyorna eller är cirkus, eller hur?

har suttit och funderat över MikaTelas inlägg och vilka hon höll som skumma resp goda efter OT-omröstningen Till att börja med så tror jag att hon höll mig som inte trolig ulv just för att jag tror att hon ( lyan) trodde att jag var svarta fåret I så fall höll hon mig som god för att hon trodde att jag var ond( om det blev begripligt)
Av de tre hon tar upp så är det Snurrfian, Dentaku och Paddington.Lägger sedan rösten på Dentaku utan att motivera varför just hon av dessa tre
Nej inte jättekonstigt dock känns det som sagt som ett lätt gömställe för en ulv.

Dom jag hittar där är;
Snurrfian - poängterar först och är chockad.
Dentaku - kommer in och drar liknelse med mumintrollen.
Paddington - kommer långt efter och tycker att självklart är Sven författare men erkänner sen att hon inte ens visste vem Sven var när BSF röstade på honom.

Vi har lite att göra ikväll så lägger min röst för att inte råka missa dl.

MikaTela röstar på Dentaku

Får frågor om just det - varför rösten hamnade på Dentaku:
Och nu kommer det som jag tycker är intressant ( vilka godförklarar hon eller lägger åt sidan)
Snurris var skarp och först att reagera- men inget konstigt i sig ( snurrfian var ulv )
Paddington la en för konstig kommentar för att vara ulv ( frågan är då här om hon skriver så för att paddington sitter i lyan? )
Dentaku fick rösten för att hon glider in och lägger en lätt liknelse( vi vet inte rollen på Dentaku än- men då MT röstade på henne och höll henne som skummast i gänget, där vi vet att hon samtidigt inte misstänker Snurrfian som var ulv, så får det mig ändå att kanske inte hålla Dentaku som ond just nu iaf.
Därför hon glider in lägger en lätt liknelse.
Sen tar hon mitt påstående som att jag tycker det är konstigt att reagera på Sven när min åsikt snarare var tvärtom att det var lätt att gömma sig i dessa åsikter.

Snurris var först att reagera och visst var det skarpt men inget konstigt i sig.

Paddington tycker jag la för konstig kommentar för att kunna vara ulv!

Sen får man ju inte rösta på 3 st i samma dl så då måste man till slut välja en och nu föll det på Dentaku men det säger inte att jag har släppt de andra två än.

sedan kan jag inte låta bli att klippa in detta inlägget från Snurrfian som jag också hittade när jag läste igenom MikaTelas inlägg ...Ja varför hon inte höll Snurrfian och MTs efterröster som skumma var väl uppenbart ;) Frågan är ju då om det inte är så att Artline är god trots allt? Visst kan en ond utanför lyan lägga en röst på en i lyan för att visa det, men jag har ingen känsla för att JFrelin spelat så denna gången, men visst är det möjligt - Dock så samma som för Dentaku- just nu ligger inte Artline högst på min troliga ulvar-lista.
Sen har vi Jfrelin och det känns som en typisk första dl röst, för vad gör just Artlines röst på Astrid mer skum än alla andra röster på Astrid? Det känns väl som om det naturligaste var att rösta på Astrid och varför var inte min eller MikaTelas röster skumma som dessutom kom efter att det var klart?

Så jag har kvar frågetecknet för Paddington utifrån detta resonemanget.
Dock så är Paddington en av de som ifrågasätter MikaTela efter hennes röst och dessutom lägger en andra röst på henne i DL1
Sedan röständringen i DL2
igår röstade hon inte på Snurrfian, inte på mig heller iofs, utan väljer istället en som inte har några röster på sig än: ferrari
Så som sagt hon hamnar på min bevakalista iaf, även om jag inte håller henne än som trolig ulv- kandidat.

Och jag tror visst att det vore ett sannolikt scenario, annars hade jag inte skrivit det? Det enda vi vet är att de försökte käka någon med skydd första natten och att de åt cirkus som var ängel inatt. Resten kan vi ju bara spåna om, om man inte sitter i någon av lyorna eller är cirkus, eller hur?

Och varför har dom inte käkat den personen dom trodde var ängeln isåfall utan väljer Cirkus, det är väl jättekonstigt , eller hur?

Och varför har dom inte käkat den personen dom trodde var ängeln isåfall utan väljer Cirkus, det är väl jättekonstigt , eller hur?
Jag fattar inte vad du är ute efter? JAG tycker att det är konstigt att du IGÅR var så säker på att ängeln skulle ryka. Jag försöker visa på scenarior som talar om att vi igår INTE kunde veta att just ängeln skulle ryka idag.

Jag fattar inte vad du är ute efter? JAG tycker att det är konstigt att du IGÅR var så säker på att ängeln skulle ryka. Jag försöker visa på scenarior som talar om att vi igår INTE kunde veta att just ängeln skulle ryka idag.

Det är inte jag som drar detta ut och in .. Jag förklarar bara varför jag är säker eftersom det blev ifrågasatt.

Ja och jag undrade hur du kunde vara säker igår.

Jag tycker nog jag har svarat på det nu..

Tycker nog att vi ska lägga ner energi på att hitta de resterande onda istället för att skapa drev och dra upp en nödvändig god till lynch!

Senast ändrad:
Ja. Det är väl bara onda som skickar folk dit?? Autocorrect t.ex...

@Ferrari @bsf @quarter4ever

Ang min röständring i DL2 så fick BSF mig att börja fundera när hon ifrågasatte min röst på Q.
Sedan när jag precis postat mitt svar och såg MTs "graverande rad" så gick det upp ett ljus och jag är jäkligt glad att jag hann ändra.

Sedan har jag kontorsjobb och sitter vid datorn hela dagarna, vilket gör att jag skriver väldigt fort.
Jo. Jag är nog inne på att du är troligare god än ond. Vet ju att jag frågade dig ang rösten...

ang Dentaku så gick ju MikaTela på denne ganska så mycket i Peter Pohl diskussionen - borde MT ha gjort det om de var i lyan tillsammans?
Vet inte? Det var ju ändå ganska tidigt? Alibi??

De jag inte hunnit med tidigare:

FIO väljer Astrid, röstar Habina, Q4, Q4 Tycker det är ngt skumt m Habina som lägger en väldigt lätt röst på Snurrfian och skulle inte förvåna henne om det var en alibiröst för en kompis i lyan. Tycker det är skumt om nått att hänga i leken hela kvällen och sedan missa röstningen. Säger till Cirkus att hon inte upptäckte att hennes röst på Habina var en andra röst. Jag noterar att det är 7min mellan Ferraris röst och Fios så det finns möjlighet att hon kan ha sett den (21:04 Ferrari röstar på Habina,
21:11 fio röstar på Habina). Skriver till Q att Du behöver inte nödvändigtvis vara ond men det är ju nått som ligger bakom din virrighet mer än bara virrighet. Det gäller bara att försöka utläsa vad det kan vara. Du har ju gjort en enorm grej av det hela sas vilket inte känns helt vanlig. Ställer frågan i kommandoran-diskussionen hur troligt är det att ängeln inte skyddar sig själv. Tar i sitt röstinlägg upp Qs konstiga beteende igen och att det skaver, funderar över om en ulv skulle utmärka sig så, men kan ju vara får också. Svarar Q att hennes beteende att ta debaclet i Dl1 som en klackspark övertygar henne om att Q är lurvig. Kommenterar min röst på MT att hon inte kan rösta på sig själv, men ”varför ska hon rösta på sig själv”, fortsätter kommentera att hon fortfarande inte hänger med för hon kunde ju lagt sin röst på vem som helst isf Q. Tycker jag och Q blir väldigt misstänkta efter detta (som svar på Cirkus inlägg att anledn till att en ond vill rösta på sig själv kan vara att en annan ond är i riskzonen). Fortsätter sedan fundera och fattar fortfarande inte varför MT inte tog vilken annan random person och röstade på istället för Q. Bollen undrar hur jag kom in i bilden och fio svarar att jag ändrade ju min röst till MT för att hon inte kunde rösta på sig själv, vem vet hur dom tänker i lyan. Undrar sedan att om Q har en viktigare ond roll varför ändrade jag då, och jag svarade att det vet ju inte jag om hon har eller inte.

Är fundersam över att Q knappt försvarar sig, så undrar varför hon satt så lugnt i båten och om det var för att hon, Q, visste att hon skulle bli räddad eller annat och därför blir hon misstänksam mot Q och Paddy som räddade Q i sista sekund (urjobbigt att skriva om mig själv i tredjeperson för övrigt…)

Q ber fio att fundera över att om Q är god och MT var ju ond, vilka slutsatser drar Fio om det – fio svarar att MT hade inte alls behövt skriva som hon gjorde… Dvs att hon inte kan rösta på sig själv.

Svarar Ferrari ang mitt inlägg om ev samband Jfrelin/Q Jfrelin/Ferrari med att Q är ju inte enda ulven isf och det känns lite väl farligt som får att peka ut en ulv på detta viset genom att rösta på en utstickare som Rowling när det är en enda ulv som röstat där.

Funderar över att om Q varit god så borde lyan valt sitt käk bland dom som röstade på MT för där borde inte fåret ha röstat iaf. Om bägge är onda blev det svårare. Sen undrar hon om man vågat sticka ut så mgt som får att helt plötsligt dra till m en tredje god kandidat kl 21 när Jfrelin röstade. Nu kanske hon röstade tidigt på en ulv i dl1 för att signalera då hon kanske fattade att lyan inte uppfattat signalerna. Vilket de uppenbarligen inte gjorde, så det säter Ferrari lite under lupp också.

Funderar över att i teorin borde Alfred bli käk i kommande natt (natt3) eftersom det inte finns ngn roll som kan förhindra det.

Tycker inte Q förbättrat sitt resonemang under dagen utan tvärtom, sedan kommer Artline med märkliga bortförklaringar på Qs beteende vilket gör att Fio funderar över om de två är i lyan tillsammans. Tillsammans med vad hon skrev tidigare om att lyan inte borde valt käk bland de som röstat på Q om denne varit god med risk för att käka fåret gör att Fio tror att det var två ulvar uppe för lynch igår (dl2). Fio röstar på Q.

Svarar på Qs inlägg ” antingen är ni fastkörda i ett hjulspår som goda eller så är ni onda
är ni goda hoppas jag ni får svar om jag skulle åka” Det är möjligt..men då är det en klantig lya och det vet jag inte riktigt om jag tror på...beror ju på vem som sitter där. Men jag har svårt att tro att lyan skulle chansa så vilt för att hitta Emil (som du påstod) att dom riskerar sitt får. Skriver sedan att hon inte tror att lyan riskerar att käka fåret för att göra Q mer misstänkt.

Undrar vad diskussionen om Snurrfian handlar om då hon inte kan hitta ngt direkt misstänkt om henne. Kan inte låta bli att misstänka att lyan skulle hitta en syndabock för att få gonen bort från en förmodad kommandora dvs Q. Tror visserligen inte att lyan skulle outa sig på det sättet men med tanke på hur klantiga de var när de käkade fåret så vet man inte. Skriver att Artline ligger högt på hennes lista över ulvar och denne röstade tidigt på Snurrifan, har inte läst ett enda inlägg från Artline som sätter Q åt det godare hållet. Tycker allt talar för att Q är ond och kommer inte ändra rösten, håller dock m Cirkus att BW har kollat upp Q och hade denne varit ulv/kommandoran så kanske vi hade fått höra mer om det. Tycker det blir väldigt intressant att få reda på Snurrfians roll för denne borde ryka, det kan ju ändra hela spelet om denne är god.

Kommenterar Cirkus inlägg att det skulle klarna en hel del om hon åkte, med att vi får tänka på det till nästa DL….

Håller nu Q åt det goda hållet så hon är nöjd. Tror att BW pushat för Q om hon varit ond och inte tigit och nu får vi fokusera på vem som kan vara kommandoran..

Går tillbaka och funderar över ängeln och att denne bara kan gilla läget nu vad som än sker, diskuterar mer om ängeln.

Jag vet inte vad jag ska tro om Fio, hela diskussionen kring ängeln känns otroligt udda och konstig. Sedan skaver det lite att hon säger att hon inte sett den tidigare rösten på Habina som kom 7min innan hennes egen.

TLV väljer Peter Pohl, röstar missar, Q4/MikaTela, Q4 Missar Q1 och lägger en tidig röst på Q i DL2 då det verkar ha varit förvirrat i Dl1. Q4 sticker ut mest men hon är inte ensam om att vara förvirrad. Fundersam till om Q4 gjor en sådan röstmiss om hon varit ond, visserligen brukar hon spela udda oavsett men borde vara tillräckligt vass i detta spel för att inte missa som ond. DÅ är hon antingen god och gjort miss el ond och gjort miss å så pass kall att hon tänker hennes miss ska ge ngn form av alibi, men vet inte om hon är så förslagen så tar bort sin röst från Q. Den som istället fångade hennes uppmärksamhet var MT vars resonemang hon inte kan hänga med i och väljer därför att rösta på MT.

Känner att hon inte får grepp på leken troligen pga av tiden hon lagt in i leken. Noterar att det verkar finnas en hel del misstankar mot Q4 och oavsett om de läggs av goda el onda blir hon mer suspekt över Qs sätt att besvara dem. Det är lite ni kommer att ångra er och jag vet min roll och skulle jag åka ut så skulle ni fatta en hel del. Så tenderar Q4 att skriva när hon är ond och trängd vill hon minnas och i brist på andra onda väljer hon att rösta på Q4. Skulle Q vara god så hoppas hon att en lynch av henne ger goda svar.
Reagerar på att Fio verkar vara säker på att hon ska vara kvar vid kommande DL och de enda som vet det är ngn i lyan. Hon ser att det enbart är ängeln som borde ryka men köper inte det resonemanget ändå. Hur kan man veta vad onda tänker om man inte är en av dem.

Tycker bollen__ har en poäng med sina funderingar om TLV (se under bollen) men jag känner att jag behöver se mer av TLV.

Fö så börjar jag vackla ang fio. Tror jag.
Känns ändå som ett genuint försvar här idag...

Så..
vem ar ond? Ska titta tillbaka i leken och se vad jag kommer fram till...

(fick dela upp i två delar pga 1000-regeln)

Mirtai väljer Peter Pohl, röstar Artline, Q4, Artline. Tycker Jfrelins kommentar kring röstningen är skum, kan själv inte se att ngn av rösterna på Astrid skulle vara mer skum än någon annan. Reagerar på MikaTela att hon genast skrev att Paddington skrev för konstigt för att vara ulv, hur kan MT veta det?. Kommenterar Artlines röst på henne med vad är mest skumt? Att Mirtai röstade på ngn annan än Astrid, eller att hon ”följer” någon som kanske kan vara ulv? Undrar också varför det är mer misstänkt att lägga en andraröst på någon annan än Astrid? Varför skulle inte ett svart får följa en röst på Astrid om det var en ulv som la den. Brukar reagera när folk godförklarar sig själv och reagerar därför på Dentaku, men denne har redan en röst från MikaTela som Mirtai också tycker är skum så hon vet inte vad hon tror om det. Tycker att Artlines röst på henne själv är skum, baserar det på att det känns skumt att välja just hennes röst som mest skum, varför inte en annan andraröst. Och som ngn påpekade, varför rösta på det misstänka fåret och inte den misstänkta ulven som i detta fall skulle vara Dentaku, som Mirtai misstänker pga godförklaringen.

Funderar kring DL1 och är fundersamt mot att MT eller ngn annan räddats då hon är tveksam till att lyan skulle outa sig redan i Dl1. Så klart att det kan hända men det känns som möjligheten att rösta på ulven och skaffa alibi skulle väga tyngre. Men det beror på vilka som sitter i lyan. MT var ju ifrågasatt igår och kommer troligen därför granskas även idag av denna anledning, är det värt att rädda en kollega i det läget? Att göra det senare i leken är en sak men redan i DL1?

Skriver ett sammanfattning med alla deltagare och gör egna kommentarer. Förtydligar till Dentaku att det är just att denne skriver att denne är en förvirrad god som är godförklaringen. Håller Q, Artline och MT som mest misstänkta DL2, röstar på Q eftersom dennes agerande är så skumt att hon inte kan låta bli att reagera.

Tycker Paddington och bollen känns mindre misstänkta eftersom de röstade på MT i första lynch, ff bollen som la upp MT för lottning får plus i kanten. Hade en tanke om att Artline kunde vara fåret igår (Dl1) baserat på hennes teori om Mirtai so får och att hon fortfarande fortsatte skriva om det men har av förklarliga skäl släppt den tanken. Funderar på om ngn av de sena rösterna på MT kan ha varit alibi, tänker där ett scenario där Q är god och det verkar att hon ska åka, då är det logiskt att iaf en ulv lägger alibiröst på MT. Tycker då att det är Ferrari eller Artline som är mest troliga.

Funderar över Snurrfian och om MT och Artline låg lika och denne ville rädda MT, varför rösta på Habina och inte Artline. Tar upp sin tidigare tanke om Artline och tycker dennes motivering i Dl1 skaver framförallt förklaringen efteråt, varför hitta på en sådan sak. Sedan tror hon att antigen Ferrari eller Artline kan ha lagt en alibiröst på MT igår och det gör att det väger över mot Artline.

Skriver ett långt inlägg om samtliga deltagare med egna reflektioner som jag inte har ngt att invända mot. Skriver att utgår man från att Q är god så skulle Paddington ha ändrat från goda Q till onda MT så det blev lottning mellan dem, alla inser att en sådan ändring kommer bli granskad. Varför riskera det för att det ska bli lottning. Visst att det ger alibi nu när MT åkt, men risken är lite för hög för att det ska vara ett troligt alternativ i hennes ögon. Tycker att jag skulle ha lurat henne totalt om jag var i lyan. Har bara varit i lyan med mig en gång så har inte så stor koll, tyckte bara risken var för stor kontra chansen att det skulle slå väl ut.

Kom i ropet pga teorin kring Dentaku/Mirtai som ulv/får som signalerade med sina val av favoritförfattare. Visade sig att det den teorin inte höll. Jag får en bra känsla när jag går igenom Mirtais inlägg och hennes kommentarer om deltagarna. Tycker att Ferraris udda röst på Mirtai igår skaver och eftersom jag är mina ögon på Ferrari tycker jag det lutar åt det positivare hållet för Mirtai.

Bollen väljer Lisbeth Pahnke -röstar MikaTela, MikaTela- snurrfian Funderar över varför Artline röstar på den hon tror är får och inte ulv. Hänger inte med på vad MikaTela menar med lätt gömställe för en ulv. Undrar om denne då menar de som påpekade för Q att Sven är en författare också. Undrar sedan varför MT misstänker Dentaku mer än övriga. Undrar sedan varför Paddingtons kommentar är för konstig för att vara ulv, dels ser hon inte vad som är konstigt och konstaterar sedan att det är ngn jag skulle kunna skriva oavsett roll, så det känns som en konstig kommentar från MT.

Tycker Habinas röst känns OT-baserad, reagerar på Artlines röst även om hon ser lite OT i den också eftesom hon behövde rösta tidigt. Kommer inte ihåg Jfrelins motivering, reagerar mest på MT och röstar där. Hade inte uppfattat från BSF vilka tre denne räknat in som ulvkandidater (det var Artline, Q och bollen). Hänger inte med Qs diskussion om den inverterade teorin, förstår sedan vad Q menar att om Art var ulv tänkte Q att bollen och Snurrfian är ulvar som försökte rädda denne och om MT var ond tänkte hon samma sak fast om Snurrfian och Mirtai. Undrar dock varför inte lägga båda rösterna på Habina istället, eller isf den av Art/M som är god i scenariot. Varför lottning när ulvarna kunde se till att en god åkt. Håller med Artline att det var konstigt att Snurrfian röstade på Habina och inte Art. Funderar över kommandoran och om denne var uppe för lynch så kan det vara troligt att de försök rädda denne eftersom de förlorar på att tappa henne. Isf borde det vara Artline el MikaTela för ingen annan såg väl ut att bli räddad. Funderar på Artline men om denne vore kommandoran skulle hon verkligen motivera rösten så när hon sedan skriver att hon visste hon skulle få röster på sig, vore det inte bättre att ligga lågt? Tycker MikaTela är skummare än Artline och funderar över Q som tillsammans m MT är den som sticker ut mest. Röstar på MT.

Funderar att om Q är god så tror hon inte att Paddington är ond pga röständringen, ser inte varför jag skulle göra det om jag var i lyan m MT. Är Q ond kan jag ha gjort röständringen för att förhindra Q skulle åka om Q är kommandoran, är denne vanlig ulv hade det ju inte behövts. Tycker inte att jag och Q borde sitta i lyan tillsammans.

Noterar att TLV lade en tidig röst igår och röständrar sedan och som Q påpekar kan det ha fått några att tor att TLV är BW och hade information om Q. Bollen tycker inte det förekom några sådana tankar igår, ingen skrev ut det i tråden men pga röständringen bör inte TLV ha ngn info om varken Q eller MT. Om Q är god tänker hon att TLV inte borde vara ond, väldigt onödigt att som ond röständra i det fallet, om Q är ond då borde det inte spela ngn roll vem av dem som åker om inte den ena har viktigare roll än andra å då borde hon inte röstat på Q om denne varit kommandoran. Tycker röständringen ger TLV plus i kanten.

Noterar att Snurrfian röstat ganska så graverande, ger Habina en tredjeröst i DL1 och ser till att denne leder. Vi känner inte till Arts roll men hon kan ha försökt rädda MT och ev Art m den rösten. Men Art kan ju även vara god å isf hade två goda att välja på. Håller mig neutral m +, lade en andraröst på MT när både Art och Habina hade två röster vardera i Dl1, här hade jag inte behövt lägga upp en kollega lika tillsammans m ev två goda. Röständringen passar även in m en god Paddi. Visserligen kan lyan göra vad som helst men känns som högt spel att rösta på kollega på det sättet i två lyncher oavsett Qs roll. Q påpekar att jag verkar vilja släta över hur viktigt det är att få ut kommandoran igår och det är isf det hon hittat som kan tala till min nackdel.

Känner sig osäker på Q och även mig och flera som inte varit på tapeten. Vill därför inte rösta på Q idag då det finns scenarior som verkar vettiga m en god q. Röstar på Snurrfian för hon tror denne röstade på Habina för att rädda MT. Är Q också ond så känns ändå rösten där rimlig iom att hon hade flest röster när Snurrfian röstade, är Q god förklarar det varför Snurrfian röstade där.

Tycker fio känns väldigt medflytande samt att det verkar som hon är säker på att ängeln kommer att dö. Håller med om att Q troligen är god, knns som en trolig kandidat för BW att fråga om och eftersom Cirkus röstade först men sedan ändrade känns det inte troligt att hon är BW. Snurrfian vet vi var ond och fio känns inte som BW enligt ovan så hon har svårt att se Q som ond nu.

Väldigt fundersam till mig faktiskt, tyckte röständringen från Q4 borde tyda på att jag inte är ond, speciellt nu när bollen tror Q är god. Förstår inte vad en ond Paddington skulle vinna på röstbyte förutom alibi. Men varför inte passa på att rösta ut Q idag. Håller med om att uttalandet om Cirkus röstrad skaver det är ju ingen vi vet rollen på i Cirkus röstrad. Känner sig ambivalent då det är mycket som talar för och emot. När det gäller Artline håller med om att det är högt spel om hon la upp lyakandidat men för alibi åt kommandoran är det kanske inte fel. Har en diskussion m fio ang ängeln och fios säkerhet på att ängeln skulle käkas.

Jag får en bra känsla av bollen i den här leken, tycker hon kommer med många bra teorer och för leken framåt. Sedan har hon en väldigt bra rad också och jag tror inte hon hade röstat på Snurrfian om de varit kolleger i lyan.

sitter och kollar på fio också många citat som sparats så kanske får dela detta inlägget på 2
Först och främst hennes röst på Habina. Med tanke på att snurrfian var ulv så är det ju noterbart att hon lite går till försvar för Snurrfian?
Jag har en känsla av att det är något skumt med Habina, hon lägger en väldigt lätt röst på snurrfian och det skulle inte förvåna mig om det var en alibiröst för sin kompis i lyan. Det hände visserligen något med Habina efter Paow... men såhär flyktig brukar hon inte vara.

fio röstar på Habina

Skriver ganska direkt att jag nog borde vara ond och bara skriver dimridåer ( lite sånt här jag menar med att jag tyckte att det var lite väl på för att vara ulv )
Ja och elefanter är rosa...

Ja skumt sa Bull...

Lite fiskeri efter om jag skulle kunna vara fåret kanske ? frågan för vilken sida i så fall?
Nä jag säger inte att jag ska rösta på dig för det.. Du behöver inte nödvändigtvis vara ond men det är ju nått som ligger bakom din virrighet mer än bara virrighet. Det gäller bara att försöka utläsa vad det kan vara. Du har ju gjort en enorm grej av det hela sas vilket inte känns helt vanligt.

Redan här är hon övertygad om att ängeln skyddade sig själv. Dessutom kommer den kommentaren i diskussionen som uppstod när Dentaku skrev ut att det kunde vara kört för ängeln , dessutom efter jag också påtalat att man inte borde fiska efter om ängeln skyddade sig själv eller en annan just för att inte underlätta för de onda . Det känns faktiskt som att hon fiskar efter att få en kommentar som ger vägledning i det!
Och hur troligt är det att inte ängeln skyddade sig själv?

Rösten på mig igår, kommentaren om att jag kan vara får känns ju lite som att hon kan ha trott det om hon sitter i lyan och kanske skulle få ett fint alibi för att ha varit med och röstat ut fåret ? Kanske var det en tanke från lyan också som helhet Och kanske därför de sedan "vågade chansa" på att käka någon som röstat på mig- för att de fortfarande trodde att jag var fåret? Men för att det resonemanget ska stämma så kan de inte ha frågat om mig innan DL2 ( beror iofs på NÄR de får svaret. Jag utgick från att svaret på gissningen kommer efter DL2- men det kanske inte kommer förrän efter NattDL? @Lobelia ? när får ulvarna reda på svaret på den de gissat på som svarta fåret?
Som jag skrev igår så känns det jättekonstigt att hänga här hela kvällen och sedan missa röstningen och sen virra ihop massa dravel om varför det skedde och gör en jättegrej av det? Det skaver big time!!

Sen är frågan om en ulv skulle utmärka sig så mkt...eller? Kan ju vara får oxå..

Jag kommer lägga min röst här ikväll..Är fortfarande ganska sjuk och orkar inte fokusera...tittar in lite senare och kanske ändrar mig om något annat dyker upp.
fio röstar på quarter4ever

fortsätter att skriva väldigt på om att jag borde vara lurvig dvs ond
Det är ju så du brukar göra...Det är ju det som är så konstigt! Vad mer som är konstigt är att du brukar verkligen försvara dig bättre när du är god...nästan åt det desperata hållet och nu tar du det som en klackspark vilket övertygar mig mer att du är väldigt lurvig.

Sedan väldigt snabbt påpekande om Paddis verkligen hann in med röständringen i tid. Det är nästan så att man kan tro att detta är en kommentar som hamnade i fel konversation rent av ( men i så fall så bör ju Paddington vara ond! )
Hann du verkligen det? Jag kan inte få fram någon tid

Men här så misstänker hon out of the blue Paddington ( och mig- men det hade hon ju gjort hela tiden efter DL1)
Då känns Paddington och Q väldigt misstänkta efter detta säger jag!!

BSF undrar varför Paddington?

Förklaring som jag inte riktigt förstod hur hon menade med
En annan ond är i riskzonen..precis som jag svarade på

Bollen__ undrar också
Hur kom Paddington in i bilden?

fio fortsätter förklara
Ja hon ändrade ju sin röst till Mika Tela för att hon inte kunde rösta på sig själv.. Vem fasen vet hur dom tänker där i lyan... Eller så är jag vimsig av all cocillana..kan mkt väl vara så haha

fortsätter att skriva om mig som att jag självklart borde vara ond och är den som kommer med tanken att det är orimligt att lyan skulle välja någon som röstat på mig - men OM de trodde jag var fåret tex så blir det ju inte orimligt alls .Hon slänger in misstankar om Ferrari i slutet pga JFrelin röstade där i DL1
Vad det så ni tänkte i lyan alltså ;)

Faktum är att om du är god så borde lyan valt sitt käk bland bland dom som röstade på Mika Tela för där borde inte fåret ha röstat iallafall. Är ni båda onda blev det svårare...Sen undrar jag om man vågat sticka ut så mkt som får att helt plötsligt dra till med en tredje god kandidat när man röstar kl 21 som Jfrelin gjorde? Troligtvis inte...

Nu kanske hon röstade tidigt på en ulv i dl 1 för att signalera då hon kanske fattade att lyan inte uppfattat signalerna. Vilket dom uppenbarligen inte gjort hehe så det sätter ju Ferrari lite under lupp oxå tycker jag

sedan det som flera redan citerat hennes säkra kommentarer om att ängeln ska bli käk, att den borde ha skyddat sig själv, och även säkra kommentarer om hur många onda det finns kvar samt sin säkerhet att inte bli käk själv. frågar om kommandoran till Lobelia, ett försök att visa att hon inte har koll på rollen?
Ok så i teorin kan man förvänta sig att Alfred blir käk denna natt som kommer då? Det finns ingen roll som kan förhindra det eller? Har lite svårt att fatta hur vissa roller funkar och framförallt När.

Nej det finns det nog inte ser jag nu när jag läst igenom rollistan.

En fråga till om kommandoran. Ingår hon i lyan eller vet dom bara om varandra? @Lobelia

Därför hon glider in lägger en lätt liknelse.
Sen tar hon mitt påstående som att jag tycker det är konstigt att reagera på Sven när min åsikt snarare var tvärtom att det var lätt att gömma sig i dessa åsikter.

Snurris var först att reagera och visst var det skarpt men inget konstigt i sig.

Paddington tycker jag la för konstig kommentar för att kunna vara ulv!

Sen får man ju inte rösta på 3 st i samma dl så då måste man till slut välja en och nu föll det på Dentaku men det säger inte att jag har släppt de andra två än.

Jag börjar med att fundera lite runt Q igår.
För mig känns det en smula märkligt att vara så mån om att lägga en avgörande sistaminutenröst DL1 när ingen - utom onda sidan - har någon information att gå på vad gäller vilka som är ulvar. Om Q höll MikaTela för mer misstänkt så kunde hon röstat på henne i god tid innan DL.
Nu väcks förstås tanken om rösten med flit kom för sent för att få ett alibi - eller skicka ett meddelande till lyan utan att för den delen hjälpa till att rösta ut en ulv.
Jag ser inte heller att Q skrev några teorier mot MikaTela förrän precis innan hon la sin röst, men jag kan ha missat något.

Om MikaTela är ulv kommer rösterna på Artline och Habina - särskilt Habina, som vi vet är god - att bli intressanta. Inte minst de röster som kom in på slutet. Jag röstade som andra person på Artline men eftersom jag vet min roll väljer jag att bortse från mig själv. Jag ser inte heller något särskilt märkligt med första rösten på Artline som kom från cirkus. Återstår sista rösten plus rösterna på Habina, vilket gör att man kan hålla lite koll på Mirtai, Ferrari, fio och Snurrfian.

Dock finns ett scenario som jag framfört och som jag inte tänker glömma bort och det är att ingen av de som var uppe för lottning igår var ulvar. I det läget så skulle ulvarna kunna gömma sig i princip var som helst - utom kanske Q, ironiskt nog, för en ulv skulle knappast lägga den typen av röst. Om MikaTela visar sig vara god så så kommer BSF, Paddington och bollen_ i ett annat läge även om jag inte tycker att det var något märkvärdigt med deras röster eller motiveringar som det ser ut nu.

Strörösterna i början känner jag är svåra att säga något om än så länge.

Jag ska snart ut på dåligheter och kommer(förhoppningsvis :D) inte hem förrän långt efter DL. Alltså får jag lägga en röst nu med det jag har att gå på.

Även om Q resonerat mycket vettigt idag så kommer jag inte ifrån hur skum hennes röstning igår var. Även om förklaringen med klockan skulle stämma så har jag redan skrivit att jag i vilket fall förknippar sistaminutenröstning med att man vill vara absolut säker på att en viss person åker ut, alternativt att man kuppar. I DL1 ger det väldigt dåliga vibbar.

Dentaku röstar på quarter4ever

Jag ska försöka få ihop något nu med risk för att det blir förvirrat eftersom jag måste dela uppmärksamheten mellan middag, hundar och datorn.

quarter4ever - En allmän notering är att misstankarna mot Q verkar kvarstå från flera håll. Det är väl i och för sig inte jättekonstigt, jag tycker fortfarande att hon är skum(och med tanke på att hon var en av dem som reagerade på min så kallade godförklaring har hon själv gjort många mycket mer tydliga sådana) men samtidigt blir jag lite nervös. Med tanke på att det rykt två onda på raken nu så vore det nog jättebekvämt för ulvarna just om folk fortsatte på invanda spår, naturligtvis förutsatt att röstningen igår inte stod mellan två onda. Jag släpper inte mina egna misstankar om Q men jag vill verkligen inte spela ulvarna i händerna nu.

Ferrari - Håller jag ögonen på lite mer nu. Tror själv att fåret röstade på henne för att inte vara synlig i början och för att hon är känd för sina "knepiga uttalanden". Men rösten på Habina samt den sena rösten på MikaTela(alibi?) skaver onekligen.

Paddington - Kommer med vettiga teorier och verkar inte låsa sig åt något håll. Med förbehåll att hon nog kan lura mig totalt håller jag henne neutral, åt det goda hållet, inte minst på grund av röständringen i DL2.

Snurrfian - Har varit misstänkt sedan rösten på Habina i DL1. Jag har svårt att hitta något att gå på hos henne efter det, hon skriver vettigt men jag saknar pusselbitar för att placera henne. Kvarstår som misstänkt.

Blacksmithfarm - känns definitivt åt det godare hållet i och med hur röstningarna sett ut och resonerar bra.

bollen_ - Hennes röst i DL1 gjorde att MikaTela riskerade att åka ut och jag har svårt att tänka mig att en ulv tar en sådan risk om hon inte i så fall sitter i lyan tillsammans med Artline.

Artline - Har jättesvårt att säga vart jag har henne. Jag röstade på henne i DL1, sedan sjönk hon i glömska men med mer info är det en spelare som jag verkligen inte vet var jag har.

Mirtai - Också svår att säga var jag har, eftersom hennes röst placerade Artline i omröstning kan det spela roll när(om) jag får mer info. Fortsätter hålla koll.

fio - Röstar på Habina i DL1, tredjeröst på Q i DL2 och känns som om hon går rätt hårt ut mot Q överlag. Det gör att jag i vart fall inte kan placera henne som neutral och i nuläget drar hon mer åt det onda än åt det goda.

TLV - Den ändrade rösten i DL2 är svår att säga något om i och med att jag har så svårt att placera Q. Jag behöver se mer för att kunna säga något.

cirkus - Är en duktig spelare och kommer hela tiden med bra kommentarer. Verkar inte lita på Q, jag har mycket svårt att tro att de sitter i lyan tillsammans. Med risk för att bli lurad håller jag cirkus åt det godare hållet.

Puh, jag har inte ens kollat hur många jag misstänker är goda respektive onda eller om det finns någon logik i det jag skriver. :banghead:

Jag ser att fler funderat över om Ferraris röst på MikaTela kan ha varit en alibiröst. Jag tycker också att hon väldigt lättvindigt avfärdar att fåret röstade på henne. Det i kombination med att hon röstade på Habina i DL1 gör att jag känner att jag vill syna henne.

Dentaku röstar på Ferrari

Har gått igenom Dentakus inlägg. (Vet inte om citaten hamnar i rätt tidsordning).
Hon har en del inlägg men jag tycker att det är lite svårt att bilda sig en uppfattning om henne? Dock hade hon ett inlägg där hon går igenom alla deltagare iallafall.
Jag tycker att det på plussidan för hennes del det som @quarter4ever tog upp att MikaTela skrev när hon valde mellan tre stycken hon skulle rösta på, tog med det inlägget jag också.
Tycker också att hon i teoriinlägget (Dentaku alltså) inte verkar feg att hålla någon åt ondare sidan osv. Sen röstar hon på Ferrari, tänker att hon som ond kanske borde röstat på Q? Fortsatt så misstankar där? Jag ser att hon skriver att hon inte släppt sina tankar om Q, men hon väljer ju att titta vidare.
Minussidan: tja, att hon är svår att få grepp om? Nu när jag gick igenom så kommer jag ju ihåg att hunden var dålig, vilket ju kan förklara lite.
Sedan godförklaringen av sig själv.
Och som både BSF och Q (tror jag) lyfter, det KAN ju vara alibi av MikaTela eftersom det var så tidigt.
Sammantaget så..tja, neutral? Det finns både plus och minus men för lite för att sätta åt något håll?

japp fick dela det här kommer resten:

fortsätter misstänka mig och röstar sedan på mig och får in Artline som skum samtidigt i sin motivering
Nu ska jag till stallet och kommer inte in här igen förrän sent igen... Men Q är fortfarande min huvudmisstänkta om inget annat kommer fram... BW tycker jag borde frågat om Q så vi får se om det kommer fram något här under dagen...

Såvida inte Q har den rollen då... GAAH

Q,q... Jag tycker tyvärr inte att du har bättrat på dina resonemang efter idag utan tvärtom faktiskt. Sen kommer Artline med sina märkliga bortförklaringar på ditt beteende som gör att jag undrar om inte ni sitter i lyan ihop. Tillsammans med vad jag tidigare skrev om att lyan inte borde valt käk bland de som röstat på dig om du hade varit god med risk för att käka fåret gör att jag faktiskt tror att det var två ulvar uppe för lynch igår.

fio röstar på quarter4ever

Är du god nu så får du oxå slå mig med en stekpanna i huvudet ;)

Jag hänger runt här och kollar in om det kommer fram något annat men sitter på middag så känns säkrast att lägga en röst nu.

Det är möjligt..men då är det en klantig lya och det vet jag inte riktigt om jag tror på...beror ju på vem som sitter där. Men jag har svårt att tro att lyan skulle chansa så vilt för att hitta Emil (som du påstod) att dom riskerar sitt får.

Fast jag tror ju inte lyan riskerar att käka fåret för att göra dig mer misstänkt :D

Ännu en gång en antydan till försvar av Snurrfian? precis som i röstinlägget mot Habina i DL1
Hmmm jag undrar vad detta om @Snurrfian handlar om? Jag kan inte hitta något direkt misstänkt om henne så vad missar jag?

Jag kan inte låta bli att misstänka att lyan skulle hitta en syndabock för att få ögonen bort från en förmodad kommandoran dvs Q. Nu tror jag inte lyan skulle outa sig på detta viset visserligen, fast med tanke på hur klantigt dom tänkte när dom käkade sitt får så vet man ju inte... ;)

sedan fortsätter hon med sin tanke
Jag vet inte... Artline ligger högt upp på min lista över ulvar och hon röstade tidigt på Snurrfian. Jag har inte läst ett enda inlägg förutom Artline som försöker Sätta Q åt det goda hållet.

Jag vet inte...allt talar för att q är ond.. Jag kommer inte ändra,

hon ändrar sig redan innan DL- uppdateringen om mig...
Du har säkert en poäng i det. Jag tror oxå att BW har kollat upp Q och hade hon varit ulv/ kommandoran kanske vi hade fått höra mer om det.. Det är sant!

Ja det sätter ju saker i en annan dager nu... Dags att tänka ett varv till.. Eller två!!

Nej nu har jag dig åt det mer goda Hållet! Så jag är nöjd :)

Jag tror att BW hade pushat för Q om hon hade varit ond och inte tigit. Nu får vi fokusera på vem som kan vara kommandoran!!

Jag tror att BW varit meddrivande om Q varit ond. Är Q god tror jag BW inte driver på om det utan stannar neutral, vilket nu har skett. Och nej jag är inte BW

Vi har verkligen haft tur att få ut så många onda som vi fått och Två onda kvar känns inte som en omöjlighet. En ulv och kommandoran kvar!!! Nu ska jag sova och gå igenom leken i morgon!!

summa summarum så hamnar Fio faktiskt på min trolig-ulv lista, men jag har ändå en liten osäkerhets känsla över om det är rätt att hålla henne där, men sammantaget är det en hel del som står ut för mig, och kanske allra mest det som jag tycker mig se igår, att hon försvarar snurrfian? Och dessutom gjort detsamma redan i DL1 i sitt röstinlägg. Det skaver för mig

Men snälla sluta. Hur ska jag kunna hjälpa till att bli av med ulvar om alla bara skriver saker som gör mig osäker så fort jag tror mig fått upp ett spår? :arghh:

Vad finns i ersättning nu förresten. Får hem en son som är så trött att han inte orkar äta. Sätter mig i soffan med honom och ger en flaska ersättning istället i tron att han ska somna på 5 röda. 60 min senare och nu springer han rundor i hela huset :confused: HAN SKA SOVA KLOCKAN SJU! :arghh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka