Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

När Paddington lägger andra-rösten på MikaTela i första deadlinen så lägger Snurrfian en tredjeröst på Habina. Funderar på alibi där, nu fick ju MikaTela en tredje röst 21:26 och det var ingen som "öppet försöka rädda" MikaTela däremot. Kanske försökte de ligga lågt och hoppades att lotten skulle vara på deras sida.

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Här ändrar Paddington röst till MikaTela i sista sekund, i syfte att skapa alibi när de såg hur många röster som kom in på slutet? De kanske insåg i lyan att det var kört oavsett och därför kom MikaTela med sin kommentar och så fick Paddi "reagera på den" och rösta på henne så att hon skulle bli säkrare?

Edit: Värt att nämna så var gjorde Paddingtons röst 21:19 så att det stod 7-6 till Q4/MikaTela. Och med MikaTelas röst på Q så skulle de blivit 8-6, men hon puttade faktiskt upp Q4 så hon hade flest antal röster.

DL 3 kl 21.30
16:28 Artline röstar på Snurrfian

18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai

21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari

21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

Och här då så röstar Paddington på mig. I det läget stod det 2-4 för Quarter och Snurrfian. Och att Snurrfian skulle rösta på Quarter visste de väl redan i lyan. Och eftersom jag vet min roll så vet jag att Paddi röstade på fel person. Frågan är mest, varför? För att bibehålla alibit som hon fick i DL2?

gick igenom TLV lite snabbt

röstar på mig i DL2 först av alla

ändrar rösten till MikaTela

Tillbaka till att rösta på mig igår. dock så pass sent att jag ändå funderar över att hon inte reflekterar över att ingen driver på om mig , visst hade jag röster på mig, men ingen som verkligen driver på så som man brukar se om någon vet något om en ond.
Det känns helt klart skumt ändå

Sprider misstankar mot fio, vilket skulle stämma bra om Fio är god och TLV ond, för då vill hon ju rikta fokus på någon som röstat på mig så folk ska glömma bort henne lite ( att hon också gjort det - röstat på mig alltså)

Och röstar på fio , följer BSFs röst där

men visst kan det vara tvärtom att det är fio som är den onda och TLV som är den goda, i alla fall känns det inte troligt att båda sitter i lyan. Båda kan också vara goda, men det tvivlar jag på med tanke på rösterna på mig, men så kan det också vara
Det har du rätt i, där när jag och fio diskuterade. Då kom ju TLV in i diskussionen och höll med mig. Tänkte på det nu när jag läser citaten du tagit med.

vad det gäller Dentaku vad har du för uppfattning om henne? jag tycker ju att hon inte hamnar så högt på misstanke listan egentligen, håller du med?
ja jag håller med dig.
Jag har inte hittat ngt som står ut när jag gått igenom henne.

Det jag skrivit om henne tidigare:
Summa summarum om Dentaku – har inte skrivit ngt som får mig att reagera på henne och i om Jfrelins roll kan vi glömma sambandet mellan ulv/får mellan henne och Mirtai så jag väljer nog att hålla Dentaku neutral för tillfället. Om man även sätter in MikaTelas teorier i sammanhanget och att hon gick på Dentaku så funderar jag på om man inte kan ana att de inte var i lyan tillsammans så jag håller nog henne lite mer positiv än neutral om man räknar in MikaTela i ekvationen också.
Sedan håller jag med BSFs kommentar ang om att MT gick på Dentaku inte friskriver henne.

Rösten på mig igår, kommentaren om att jag kan vara får känns ju lite som att hon kan ha trott det om hon sitter i lyan och kanske skulle få ett fint alibi för att ha varit med och röstat ut fåret ? Kanske var det en tanke från lyan också som helhet Och kanske därför de sedan "vågade chansa" på att käka någon som röstat på mig- för att de fortfarande trodde att jag var fåret? Men för att det resonemanget ska stämma så kan de inte ha frågat om mig innan DL2 ( beror iofs på NÄR de får svaret. Jag utgick från att svaret på gissningen kommer efter DL2- men det kanske inte kommer förrän efter NattDL? @Lobelia ? när får ulvarna reda på svaret på den de gissat på som svarta fåret?
det var detta jag funderade över om när ulvarna får svaret om fåret..
det fetade och understrukna

DL 1 kl 21.30
16:37 Artline röstar på Mirtai
16:45 Jfrelin röstar på Ferrari
16:51 MikaTela röstar på Dentaku
20:15 Habina röstar på Snurrfian
20:49 cirkus röstar på Artline
20:53 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
21:04 Ferrari röstar på Habina
21:11 fio röstar på Habina
21:19 Dentaku röstar på Artline
21:20 Paddington röstar på MikaTela
21:21 Snurrfian röstar på Habina
21:24 Mirtai röstar på Artline
21:26 bollen__ röstar på MikaTela

21:31 (quarter4ever röstar på MikaTela)

När Paddington lägger andra-rösten på MikaTela i första deadlinen så lägger Snurrfian en tredjeröst på Habina. Funderar på alibi där, nu fick ju MikaTela en tredje röst 21:26 och det var ingen som "öppet försöka rädda" MikaTela däremot. Kanske försökte de ligga lågt och hoppades att lotten skulle vara på deras sida.

DL 2
13:20 TeamLundVer röstar på quarter4ever
14:20 Blacksmithfarm röstar på MikaTela
16:56 Dentaku röstar på quarter4ever
18:39 cirkus röstar på quarter4ever
19:32 TLV ändrar sin röst från Q4 till MikaTela
19:54 bollen__ röstar på MikaTela
20:16 fio röstar på quarter4ever
20:18 Mirtai röstar på Q
21:00
Jfrelin röstar på Quarter4ever
21:10 Snurrfian röstar på q
21:16 quarter4ever röstar på MikaTela
21:16 Ferrari röstar på MikaTela
21:17 Artline röstar på MikaTela

21:19 Paddington röstar på Quarter4ever
21:29 Mikatela röstar på q4e
21:30 Paddington ändrar röst till MikaTela

Här ändrar Paddington röst till MikaTela i sista sekund, i syfte att skapa alibi när de såg hur många röster som kom in på slutet? De kanske insåg i lyan att det var kört oavsett och därför kom MikaTela med sin kommentar och så fick Paddi "reagera på den" och rösta på henne så att hon skulle bli säkrare?

Edit: Värt att nämna så var gjorde Paddingtons röst 21:19 så att det stod 7-6 till Q4/MikaTela. Och med MikaTelas röst på Q så skulle de blivit 8-6, men hon puttade faktiskt upp Q4 så hon hade flest antal röster.

DL 3 kl 21.30
16:28 Artline röstar på Snurrfian

18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai

21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari

21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

Och här då så röstar Paddington på mig. I det läget stod det 2-4 för Quarter och Snurrfian. Och att Snurrfian skulle rösta på Quarter visste de väl redan i lyan. Och eftersom jag vet min roll så vet jag att Paddi röstade på fel person. Frågan är mest, varför? För att bibehålla alibit som hon fick i DL2?
De flesta verkar ha släppt Paddi som ond? Varför hänger du kvar? :)

nej jag röstar nu
jag tror att det är Fio som är luden idag, har ju gått igenom henne ordentligt, och med den tanken jag citerade här ovan i inlägg #988 så tror jag att jag är rätt ute faktiskt

quarter4ever röstar på fio
jag tycker att hon verkar vara lite väl säker på vissa saker i denna leken som bara en ond borde kunna veta, jag tycker också att hennes röstrad inte talar för henne

Jag börjar känna mig stressad nu. Även om jag tycker att resonemangen om TLV är intressant och det kan ligga något i dem så tycker jag fortfarande att Ferrari är mer skum. Hur hennes röster fallit hittills gör att jag återigen tycker att hon är den som är mest misstänkt. Alltså:

Dentaku röstar på Ferrari

bollen__ röstar på TLV
jag känner mig osäker ang fio/TLV men då BSF lyft fler tankar kring TLV och teorin jag hade ang att TLV skulle vara god om Q är det (som ju de flesta tror) går att slå hål på så väljer jag att rösta här pga att hon röständrade och sedan röstade på Q igen nästa DL.

Jag måste rösta och jag velar mellan fio och Ferrari, men sedan undrar jag över varför Ferrari börjar plocka upp misstankar mot mig nu, så blir jag mer misstänksam mot denne faktiskt.

Jag känner mig lite misstänksam mot Ferrari faktiskt. Och det mest udda är nog att hon tycker att rösterna på Habina kändes onödiga och skumma, men hon röstade ju faktiskt på Habina själv! Hennes röst kom 21.03 och var visserligen en första röst på Habina men det gjorde ju att Habina kom upp i lynchen tillsammans m övriga som hade en röst, dvs Mirtai, Ferrari själv, Dentaku, Snurrfian, Artline och MikaTela.
Sedan att även JFrelin röstade på Ferrari i DL1 kan ha varit ett sätt att signalera till lyan.

Paddington röstar på Ferrari

Näe. Jag ändrar mig igen.

Blacksmithfarm röstar på fio

Enligt min tidigare teori om att hon kan vara kappvändare. Kanske är det troligare att de legat lågt och onte skapat alibi men röständrign (TLV)???

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav
  • Hingstvalsfunderingar 2025
Tillbaka