En allmän fråga om blandraser

T

Trina

Vi hade en diskussion på jobbet och det var några frågor som blev obesvarade, så jag tänkte att här finns det säkert någon som har svar på detta:
Finns blandningarna pudel/labrador och pudel/cocker sp. i Sverige?
Hundskolan i Skellefteå skall ju ha slutat med schabradorer (var det avel kanske), men varför?

Tackar på förhand.. :bow:
 
De blandningarna finns säkert...
Angånde fråga två så är det väl för att den blandningen inte fungerade som man tänkt sig.
 
de flesta blandraser finns nog även i sverige. kaza har t ex en "labradoodle" på dagiset hon jobbar på.

hundskolan slutade avla fram blandraser eftersom avkomman inte blev en homogen grupp. om jag inte minns fel så provade man att korsa schabradorer med schabradorer och då blev deras valpar ÄNNU mer olika varandra, även de från samma kull.
 
Jag förstår att den troligtvis inte fungerade som man tänkt sig......eftersom man tydligen slutade.
Det vi undrade var vad hade man tänkt sig och hur avkommorna inte stämde med förväntningarna....
 
Cockapoo's lär vi nog se fler av framöver. Jag känner till åtminstone en som medvetet tänker ta fram den korsningen, nere i Skåne. Ingen jag känner alltså, men jag känner de som har cockertiken på foder.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 352
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 249
Senast: dobbis
·
Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 620
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp