en av våra katter är borta!

jerseyko

Trådstartare
Igår kväll kom hon inte när vi ropade. Sambon hörde ett kattslagsmål borta vid grannhuset och väntade ett tag, sen kom grannen ut och ropade in sina 3 katter som är vänner mer våra.

Fortsätter ropa till 22:45, dom brukar sitta vid fönstet kl 22 och har gjort detta sen dom började gå ut när snön försvann.

Sen smiter den 2a katten såklart ut efter att ha skrikit i fönstret. Men hon satt och väntade i morse, käkade och la sig och sov i soffan, gick ut när vi kom hem och nu är det förståligt om hon är ute.

Men Butch, en väldigt matglad katt som äter på bestämda tider annars biter hon en i foten, men även är föröljd av den elaka vildkatten :mad:

Nu är jag jätte orolig att hon åkt på stryk, kan en hankatt slåss för att döda en kastrerad honkatt?

Jag är så himla orolig, speciellt för att någon ska ha kört på henne, båda katterna har reflexhalsbandsom syns väldigt bra i mörker med namn och telefonbricka.

Sv: en av våra katter är borta!

Hon kan ju hålla sig undan för att vänta ut hanen. Vänta några dagar iaf. Gå ut och ropa, skramla med torrisar i liten låda eller nått.

En hankatt kan säkert slå för att döda, men jag tror det är ytterst sällsynt.

Vi hade en katt som var borta sju veckor en gång! Jag hade letat varje dag i flera veckor och gav till slut upp hoppet. Vi hade annons i lokalblaska och allt, och jag åkte och tittade på hur många bortsprungna katter som helst.

Men en kväll kom han bara knallande runt stallknuten som om ingenting hade hänt :p. En kastrerad hankatt var det.

Tyvärr tog vägen honom för ett par år sen, han var helt underbar :love:.

våran förra katt tog sig ett par promenader under sin livstid tror et var 3 st då var han borta som längst i ca 1.5 mån tror jag det var trodde inte han skulle komma tillbaka.
han var också en katt som hade bestämda måltider mm

Ja idag när jag kom hem från jobbet satt hon på trappan, hungrig och matt i pälsen, inga skador men på klorna ser det ut som hon tog skydd i ett träd, lite lera bak i nacken.

Nu ligger hon i mitt knä och snarkar ljudligt och har sovit i ca 1½ timme.

Så fort jag kom hem och släppt in båda katterna strök vildkatten utanför huset, jag kastade mig ut och tog en näve grus och fick väl in en halvmiss, han är så j*kla snabb! Falsk dessutom, har spelat snäll och sen huggit båda gran-fruarna i handen!

Men han är inte här lika mycket då våra nya grannar har fått hit sina 3 kastrerade honkatter, så nu är det girlpower här ute i skogen :)

Jag tänker på vildkatten..kattvän som man är, så tänker man på hans öde...Kan man inte fånga in honom, kanske han inte är så vild, bara illa behandlad av alla..kanske något katthem i närheten kan förbarma sig över han...Om han nu är helvild, kanske det vore bättre att fånga in honom å låta han avsluta sina dar med hedern i behåll...

Han har bott här i 5 år och de har aldrig fått tag i honom då han attackerar.

Bur skulle jag lånat fårn kommunen, men nu bor det 3 katter till och jag vill inte att en stackare av dom får sitta där hela natten/dagen innan vi upptäcker henne.

Får en jägare skuta? Jag har kontaktat alla här och det är ingen som äger honom och som jag skrev, han attackerar om man kommer nära.

Ja, en jägare med licens får skjuta, men måste se till att djuret inte kan smita å bli skadeskjutet...För ingen kisse är så hemsk att den ska få ett dåligt slut..Jag blir lite sorgsen i hjärtat, när jag tänker vad den kissen har gått egenom för att bli så ilsken...Visst är det hemskt ändå..Jag fäller en tår :cry: för den lilla rädda å övergivna kissen...Kattvän som man är...

Jo jag är också djurvän men för det ska han inte jaga mina honkatter för att slåss, flörta får han gärna ;)

Känner många jägare med olika vapen, om man ställer ut mat så borde det inte vara problem om man skuter med hagel. Han är ju inte precis skygg, ha rju vart inne i vårat hus för att bråka och sno mat!

Kan ni inte ta in era katter och sätta ut buren, så riskerar inte någon av dem att fastna?
Tänk om skottet tar dåligt och han blir skottskadad och springer iväg och lägger sej för att dö en lååångsam död :cry: :cry:

Den där katten släpptes nog ut som okastrerad, blev bortkörd och började vandra tills han fick ett eget revir som han skyddar från era katter, visst att det är irriterande att ens egna katter blir jagade bort från tomten men jag tänker på honom -det är klart att han biter och attackerar om han anser att ni alla är ett hot -han har ingen vän i världen :(
Stackarn :( :(

Ja, det är verkligen jobbigt för en del katter. Den har väl fått stryk så mycket av människor så den VÅGAR inte lita på oss längre. Du skriver att den biter om man kommer för nära. Inte konstigt om du och alla andra kastar grus på den osv.
Hade också en vildkatt som strök omkring här i över 7 år. Visste att det var grannens från början men dit ville den aldrig mer gå. Jag hade tänkt försöka fånga den i höstas förra året med en kattbur från djurskyddet. Men en rovfågel hann före. Fast det var en jättestor hankatt så tog den honom. En jägare såg alltihop och trodde att det var en räv som den hade fångat (katten var röd). Men när den kom fram så såg han att det var en katt. Eftersom jag har sagt att jag tycker att han är lite väl skjutglad så åkte han hem till oss och talade om för en tjej i stallet att en rovfågel ev tagit en av våra katter. Så när jag fick veta det så slängde jag mig dit och kollade om det var någon av våra. Vi har 6 st. Men som tur var, var det inte det. Ett otäckt öde för den men samtidigt slapp den ju lida längre på vintern osv. Tittade noga på den och såg tex på svansen att det inte fanns något hår där. Konstigt! Tänkte att det kunde vara rävskabb sedan kom jag på att det går ju inte rävskabb på katter. Försök du att fånga den i en bur. Sedan gäller nog bara avlivning men det kommer ju att lida i vinter igen. Gå utan mat och frysa det är inte något djur värd. Även om den hoppar på andra katter och slåss. Det gör den ju inte av elakhet säkert utan att den är rädd för alla. Tänk på det.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 188
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Honkatten har inte varit ute en natt sen hankatten gick bort tidigt i somras så jag blev orolig (och ilsk om nån idiot skulle kört på... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka